ساری – خبرنگار قدس آنلاین : مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران گفت : با صرفه جویی حداقل ۲۰ درصدی در مصرف آب ، چالش کمبود آب در فصل تابستان را پشت سر خواهیم گذاشت.

با صرفه جویی ۲۰ درصدی ، تابستان را پشت سر می گذاریم

ذبیح الله ذاکری با تاکید بر اینکه مشترکین در مصرف آب مدیریت لازم را اعمال نمایند ، استفاده از تجهیزات کاهنده را در کاهش مصرف آب موثر دانست و افزود : این تجهیزات بیش از 40 درصد مصرف آب را کاهش می دهد.

وی اضافه نمود : هر یک از ما وظیفه داریم به سهم خود از آب حفاظت کنیم و این از مهمترین رسالت بشریت در پاسداری از آب و منابع آبی است.

ذاکری آموزش و مسئولیت را مهمترین رکن  فرهنگ سازی در حفاظت از منابع آبی عنوان و تصریح نمود : ایران در منطقه خشک و کم آب دنیا واقع شده است بنابراین مدیریت در مصرف آب اجتناب ناپذیر است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره فصل تابستان و نیز سفرهای تابستانی گفت : از آنجایی که مازندران مقصد بسیاری از مسافران در تعطیلات است ، مصرف آب نیز در این زمانها افزایش می یابد .

ذاکری با بیان اینکه همراهی مشترکین در مدیریت مصرف ضروری است ، ادامه داد : صرفه جویی به معنای استفاده نکردن نیست بلکه هدف از این امر، صحیح مصرف نمودن و ترویج شیوه های درست مصرف است.

وی افزایش جمعیت ، مصرف بیش از حد سوختهای فسیلی و نفوذ سموم و کودهای شیمیایی را در آلودگی منابع آبهای زیرزمینی موثر دانست و یادآور شد : آب رودخانه ها، دریاچه ها و تالابها محل مناسبی برای تخلیه زباله نیست.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با بیان اینکه فاضلاب های شهری و صنعتی را می توان پس از جمع آوری و تصفیه به چرخه طبیعت بازگرداند ، افزود: با توجه به کمبود آب در بخش کشاورزی ، از پساب تصفیه شده می توان در این بخش استفاده نمود.

ذاکری به اجرای طرح جمع آوری و تصفیه فاضلابهای خانگی دربرخی از شهرهای استان اشاره و تصریح کرد : اجرای این طرح در شهرهای ساحلی به دلیل شرایط زیست محیطی ضروری است.

وی از مشترکین خواست با وصل نمودن انشعاب فاضلاب خود ، نسبت به جاری سازی آن اقدام نمایند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.