رئیس پیشین سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) به اعمال شکنجه متهمان در هنگام بازجویی اعتراف کرد.

رئیس پیشین سیا به اعمال شکنجه اعتراف کرد

 به گزارش ایرنا، «بازی کرونگارد» رئیس پیشین سازمان جاسوسی آمریکا در مصاحبه ای گفت:سازمان سیا همواره تکنیک های استفاده شده را به این بهانه که از طرف کاخ سفید در زمان ریاست جمهوری جرج بوش تایید شده بود، شکنجه تلقی نمی کرد.
پس از وقایع 11 سپتامبر سازمان سیا با چراغ سبز جرج بوش، اقدام به حبس و بازجویی متهمین با روش های غیرمعمول کرده است.
رییس پیشین سازمان سیا در پاسخ به این پرسش که آیا قرار دادن بدن در حالت فشار و یا با قرار دادن دستمالی بر روی دهان و ریختن آب بر روی صورت که باعث حالت خفگی مداوم می شود، شکنجه محسوب نمی شود؟ گفته است«بگذارید اینطور بیان کنیم، هدف از این روش ها، قرار دادن بدن متهم در سخت ترین شرایط است، پس بدون بازی با الفاظ باید گفت این شکنجه است و من با بیان این موضوع مشکلی ندارم.»
این درحالی است که «جرج ترنت» رئیس اسبق سازمان سیا در سال 2007 بارها در برنامه زنده تلویزیونی گفته بود ما از شکنجه برای بازجویی از متهمین استفاده نمی کنیم. 
«ابو زبیده» یکی از زندانیان سازمان سیا در سال 2002 میلادی 29 ساعت در یک جعبه یک متری گذاشته شده بود، وی همچنین 266 ساعت در یک تابوت ایستاده قرار داده شده بود. 
شکنجه طبق قوانین بین المللی و آمریکا، غیر قانونی و جرم محسوب می شود، باراک اوباما به رغم اینکه پس از تکیه بر صندلی ریاست جمهوری آمریکا قوانین مربوط به بکارگیری تکنیک های بازجویی های پیشین را متوقف کرد، ولی از برخورد بامقامات پشین در این رابطه خودداری کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.