صدها اماراتی با پشتیبانی هوایی شدید جنگنده‌های عربستان، تلاش می‌کنند پایگاه مهم «العند» در استان «لحج» در جنوب یمن را اشغال کنند؛ بر خلاف شایعات سقوط «العند»، درگیری‌ها ادامه دارد.

تلاش برای اشغال پایگاه «العَند» یمن؛ حمله صدها اماراتی با پشتیبانی شدید هوایی عربستان
به گزارش فارس، در ادامه پوشش رسانه‌ای گسترده سعودی از گروه‌های مسلح حامی عربستان در «عدن» در جنوب یمن، از سه هفته پیش، از روز گذشته رسانه‌های همسو با عربستان از شروع دومین حمله در جنوب برای بازپس‌گیری پایگاه هوایی «العند» از دست ارتش و انصارالله یمن خبر می‌دهند و آن را با آب و تاب فراوان پوشش می‌دهند.

به گزارش روزنامه الاخبار، پیش از شروع این حمله، منبع خبری یمنی از حضور بیش از 1000 نیرو در این عملیات خبر داده بودند که عمده آن‌ها اماراتی هستند و تعدادی نیروی مصری نیز در بین آن‌ها حضور دارند؛ بنا بر این گزارش در صورت تسلط نیروهای همسو با عربستان بر پایگاه «العند» در استان «لحج»، مقدمه برای تسلط نظامی بر استان‌های جنوبی کامل می‌شود.

منابع خبری ارتش و انصارالله یمن به این روزنامه لبنانی گزارش داده‌اند که آن چه روز گذشته (دوشنبه) اتفاق افتاد؛ حملات سنگین و بی امان هوایی هواپیماهای سعودی بر روی پایگاه «العند» و اطراف آن بود که همراه با این حملات، تروریست‌های القاعده و نیروهای طرفدار عربستان از جهت جنوب غربی و جنوب شرقی پایگاه به سوی این مکان یورش آوردند.

طبق گفته منابع خبری، درگیری‌ها در خارج از پایگاه و نه داخل آن ادامه دارد و خسارات جانی فراوانی به نیروهای طرفدار سعودی وارد شده است و شب گذشته نیز «سرتیپ شرف لقمان» سقوط پایگاه «العند» را تکذیب و تأکید کرد که کماکان ارتش و نیروهای مردمی بر این پایگاه تسلط دارند.

روز گذشته (دوشنبه) نیز منابع خبری از وورد 3000 نیروی وابسته به ائتلاف سعودی به استان «لحج» در جنوب یمن خبر دادند که برای اولین بار از زمان حمله هوایی عربستان به یمن اتفاق می‌افتد.

هم‌اکنون رسانه‌های سعودی و متحدان آن در شبکه خبری الجزیره و العربیه و دیگر وبگاه‌های خبری، اعلام می‌کنند که پایگاه «العند» به کنترل نیروهای «هادی» و متحد عربستان در آمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.