قدس آنلاین - رئیس فدراسیون ورزشی دانش آموزان کشور:اولین سیاست ما تمرکز زدایی و تفویض اختیار به استانهاست

سیاست فدراسیون ورزشی دانش آموزان تمرکززدایی و تفویض اختیاراست

به گزارش قدس آنلاین- خراسان رضوی ،ارمیان درنشست خبری صبح امروزگفت: فدراسیون ورزشی دانش آموزان نگاه همه جانبه و متوازن به تعلیم و تربیت است.

وی افزود: امسال برای اولین بار بعد از ده سال مسابقات ورزشی پسران و دختران را در استان خراسان رضوی برگزار می کند.

ارمیان  با بیان اینکه درراستای سیاست ما، برگزاری مسابقات ورزشی به استانها واگذار شده گفت:  دربحث مشارکت با فدراسیون ها ارتباط منطقی در زمینه استعدادیابی دانش آموزان مورد نظراست.

وی گفت:این استعداد یابی دانش اموزان در این مسابقات برای رشته های پایه  و رشته های پرمدال است که زمینه استعداد یابی دانش آموزان را برای معرفی به تیم ملی فراهم می کند.

ارمیان گفت: بحث برنامه های آموزشی درکناربرگزاری مسابقات  به منظور توانمند سازی نیروی انسانی مربیان و دانش آموزان با برگزاری دوره های مربی گری و داوری نیز دردستورکارقرارگرفته است.

وی با بیان اینکه اخلاق در ورزش دانش آموزی هم مورد توجه قرار گرفته افزود: در ورزش دانش آموزی فرهنگ ورزشی مبتنی بر آموزه های دینی مورد تاکیید ماست.

رییس فدراسیون ورزشی دانش آموزی گفت: برای اولین بار در تاریخ ورزش دانش آموزی کشور، مسابقات ورزشی دانش اموزی تحت پوشش رسانه ای قرار گرفته و مراسم افتتاحیه به شکل زنده  پخش می شود.

وی گفت: مسابقات ورزشی دانش آموزی از 13 مرداد تا 15 شهریور در9 رشته ورزشی برگزار می شود.

ارمیان درپایان گفت: دردوره تحصیلی ابتدایی جشنواره بازیهای بومی ومحلی و متوسطه اول جشنواره فرهنگی ورزشی  و نیز برگزار می شود.

 درادامه جلسه، جواد پورجاهد، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گفت:آموزش و پرورش خراسان رضوی  با رویکرد اهداف نظام تعلیم و تربیت میزبان برگزاری مسابقات ورزشی شده است.

پورجاهد گفت: در مسابقات  ورزشی دانش آموزی 21 تیم دانش آموزی با 228 دانش آموزپسر و 20 تیم دانش اموزی دختربا 180 دانش اموز شرکت می کنند.

وی افزود: بازخورد المپیاد ورزشی نتیجه برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان است.

پورجاهد گفت: براساس آمار 750 هزار دانش آموز در المپیاد دانش آموزی شرکت کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.