نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت در خط امام (ره) و مقام معظم رهبری و تطبیق شرایط سیاسی با این مسئله مهمترین وظیفه دانشجویان است.

حرکت در خط امام (ره) و مقام معظم رهبری مهمترین تکلیف سیاسی دانشجویان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، حجت‌الاسلام حسن ابوترابی‌فرد صبح امروز در مراسم افتتاحیه خط امام(ره) خواهران بسیجی در اردوگاه امام رضا(ع) مشهد، اظهار داشت:‌ حرکت در خط امام(ره) و مقام معظم رهبری، مهمترین وظیفه تعریف شده برای نسل جدید دانشجویان است.

وی افزود: فعال‌بودن و آگاهی مهمترین ویژگی‌هایی است که دانشجویان باید خود را به آن مجهز کنند و علاوه بر‌این باید در شرایط مختلف سیاسی به تکلیف خود عمل کنند.

ابوترابی‌فرد با تاکید براینکه دانشجویان بسیجی باید همواره سعی در حفظ هویت دانشجویی داشته باشند، گفت: دانشجویان بسیجی در کنار حضور سیاسی از بصیرت سیاسی نیز بهره‌مند هستند و این ویژگی سبب افزایش سطح ارزش آن‌ها می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هویت دانشجوی بسیجی در تلاش برای ارتقاء علم معنا می‌کند، همچنین هرچه قدر بسیجیان در عرصه علم پیشروتر باشند از حضور موثرتری در جامعه برخوردار می‌شوند.

وی افزود: نکته دیگری که باید دانشجویان بسیجی به آن توجه کنند برجستگی دینی و اعتقادی است، دینداری نیز در اخلاق و رفتار شناخته می‌شود؛ زمانی که مردم حجاب، صداقت، عفت، احترام به پدر و مادر و استاد و دوری از غبیت را از سوی شما مشاهده می‌کنند متوجه هویت دینی دانشجوی بسیجی می‌شوند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش با بیان اینکه همواره باید در راستای ارتقای شاخص‌های دینی تلاش داشته باشیم، دیگر ویژگی دیگر دانشجویان بسیجی را درک و بینش سیاسی آن‌ها دانست و تاکید کرد: این شاخصه با نگاه به پیوند با رهبری و اندیشه سیاسی امام راحل، تحلیل سیاسی نسبت به مسائل جامعه اسلامی و دغدغه‌مندی نسبت به رویدادهای سیاسی شناخته می‌شود، این شاخصه‌ها در واقع دانشجو را به یک فرد با شعور و فهم سیاسی تبدیل می‌کند.

وی همچنین پرهیز از نگاه سطحی به سیاست را مهم برشمرد و گفت: دانشجوی سیاسی در حوزه‌های مختلف باید بتواند تحلیل مناسبی ارائه دهد به‌عنوان مثال در مورد تحولات سیاسی کشورهای منطقه، فتنه، عملکردهای دولت‌های مختلف، مسائل امروز دنیا و جهان، اولویت‌های سیاسی دانشگاه وغیره بتواند نظرات خود را ارائه دهد چراکه این موضوع سبب استحاک‌بخشی به هویت سیاسی‌اش می‌شود.

ابوترابی‌فرد راه و روش انسان‌های متدین را قرب الی الله دانست و بیان کرد: ‌برای رسیدن به قرب خدا باید از گناه دوری کرد، هرجا کمترین علامتی از گناه دیده شد باید از آن فاصله گرفت و به توجیهات نیز توجهی نداشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.