قدس ‌آنلاین:اگرچه معمولا طلافروش ها جز اقشاری هستند که بیشتر از دیگران جانب احتیاط را رعایت می کنند اما رعایت برخی تذکر ات و هشدارهای پلیس برای در امان ماندن از هجمه سارقان لازم است

سارقين بيشتر در شرايط نامطلوب جوي سرقت مي‌كنند

معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان فارس هشدار هايي به طلا و جواهر فروشان ارائه داد:

  1. حتماً از قفل هاي مخفي و كنترل دار استفاده نمائيد.پشت كركره و مقابل ويترين مغازه خود را با استفاده از تورهاي سيمي محفوظ نمائيد.
  2. ديواره ها ، سقف و كف مغازه خود را به قطر حدوداً 20 سانتي متر با ميلگرد و بتون محصور نمائيد.
  3. به گونه اي برنامه ريزي كنيدكه در زمان پهن كردن و همچنين جمع آوري ويترين كسي نزد شما  حضور نداشته باشد.مراقب باشيد به هنگام خريد، جواهرات شما را با بدل معاوضه ننمايند.
  4. به هنگام مراجعه خانم هايي كه با روبند در محل كار شما حاضر مي شوند جانب احتياط را بيشتر در نظر بگيريد.
  5. در مواقع تعطيلي طلا و جواهرات را از روي ويترين جمع آوري و داخل گاو صندوق بگذاريد .
  6. شيشه ويترين طلافروشي‌ها را از نوع نشكن میرال و شفاف با قطر 10 ميلي متر و یا شیشه های فایبر طلقی جدید و غیر قابل نفوذ، نصب و در گاو صندوق را به سيستم دزد گير مجهز کنيد و از ديد عموم مخفي نماييد.
  7. در مغازه‌هاي طلافروشي، نسبت به ساخت اطاقك بتوني با ابعاد گاو صندوق، نصب چشم الكترونيكي و در اضافي فولادي جلوي گاو صندوق اقدام نماييد.
  8. در ورودي مغازه به خصوص طلافروشی ها، مي‌بايستي پس از ورود و خروج مشتري به طور اتوماتيك قفل شود.
  9. دوربين‌هاي مدار بسته را در داخل و خارج از مغازه به طور محسوس و يا نامحسوس نصب نماييد و از دوربين هايی با قابلیت ثبت فریم به فریم و سرعت ضبط بالا زوم x 990 استفاده نمایند.
  10. از خريد اموال، اشياء و جواهرات بدون فاكتور و مدارك كافي از افراد ناشناس جداً خودداري نماييد.
  11. در زمان قطع برق، دقت و مراقبت كافي از مغازه داشته باشيد.
  12. در مغازه طلا و جواهر فروشي، هنگام شروع و پايان كار ( زمان پهن کردن وجمع كردن ويترين) سعي نماييد كه به تنهايي در ديد ديگران نباشيد و حتماً در مغازه بسته باشد.ا
  13. از احداث و راه اندازي طلافروشي در نقاط خلوت شهر خودداري و پرهيز نماييد.
  14. سارقين بيشتر در شرايط نامطلوب جوي سرقت مي‌كنند مانند زمان بادهاي تند، رعد و برق، طوفان و ... سعي كنيد در اين زمان‌ها از هوشياري بيشتري برخوردار باشيد.
  15. مغازه های طلا فروشی غیر از ساعات مقرر از بازنمودن درب مغازه جلوگیری نمایند.بهتر است در مغازه های طلا فروشی از طلاجات بدلی زیبا جهت استفاده ابزاری و تزئینی جهت جلوگیری از بروز خسارات مالی هنگفت استفاده شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.