وزیر آموزش و پرورش گفت: عده‌ای در جامعه هستند که می‌خواهند رتبه‌بندی معلمان را کوچک جلوه دهند و از مسئولان می‌خواهم احکام را قبل از شروع سال تحصیلی صادر کنند.

توسعه پیش‌دبستانی تا ۵۸ درصد/ عده‌ای رتبه‌بندی را کوچک جلوه می‌دهند/ احکام رتبه‌بندی قبل از مهر صادر شود
 
 
  •  

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه سی و دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه محبوبیت و مقبولیت رمز موفقیت در آموزش و پرورش است، اظهار داشت:‌ روسای آموزش و پرورش باید نزد همکاران، فرهنگیان و مردم از محبوبیت و مقبولیت برخوردار باشند و این موضوع کلید موفقیت در آموزش و پرورش است.

وی افزود: لازمه تحقق همزبانی و همدلی بین دولت و ملت، جلب اعتماد است که موضوع بسیار مهمی تلقی می‌شود.

فانی با اشاره به ویژگی‌های مهارتی مدیران خاطر نشان کرد: صداقت، خوشرویی، سعه‌صدر، کرامت، بزرگ‌منشی، سیستمی‌ نگریستن به مسائل و قدرت برنامه‌ریزی از ویژگی‌های مهارتی مدیران به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش 7 ماه تلاش کرد تا در 27 اسفند 93، رتبه‌بندی معلمان را به تصویب هیأت وزیران برساند، تصریح کرد: عده‌ای در جامعه هستند که می‌خواهند این کار را کوچک جلوه دهند و از مسئولان ستادی می‌خواهم احکام رتبه‌بندی را قبل از شروع سال تحصیلی صادر کنند و منطقه‌ای را نداشته باشیم که در شهریور احکام را صادر نکرده باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: این شبکه‌های اجتماعی، پدیده‌ای است که وزارت آموزش و پرورش باید آن را کنترل کند و نقش معاونت پرورشی باید در این پدیده نوظهور باز تعریف شود.

* سرانه مدارس تا قبل از مهر ارسال می‌شود

فانی در خصوص سوادآموزی در کشور گفت: تشکیل کلاس‌های سوادآموزی در مدارس برای اولیاء بیسواد دانش‌آموزان انجام گرفت و حدود 130 هزار نفر از این طریق باسواد شدند اما 400 هزار نفر باقی مانده است که باید تلاش کرد این کلاس‌ها به خوبی برگزار شود.

وی با بیان اینکه توسعه پیش‌دبستانی کار بسیار خوبی است که آغاز شده است، گفت: در سال گذشته توسعه پیش‌دبستانی 38 درصد بود که امسال این عدد به 58 درصد افزایش یافته و این رشد قابل تقدیر است؛ توسعه پیش‌دبستانی در مناطق دوزبانه و محروم را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

به گزارش فارس، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خاطر نشان کرد: یکی از روش‌های ایجاد کار و کاهش بیکاری در جامعه، داشتن مهارت در دانش‌آموزان است؛ در توسعه فنی و حرفه‌ای تلاش می‌کنیم عدد آن را به 42 درصد برسانیم که اکنون این عدد کمتر از 40 درصد است.

فانی با اشاره به تقویت شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها تصریح کرد: در این راستا باید منابع جدیدی را وارد آموزش و پرورش کنیم؛ استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها، استانداری‌ها، بودجه‌های عمرانی و موارد دیگر می‌تواند به منابع آموزش و پرورش کمک کند.

وی در خصوص مدارس غیردولتی تصریح کرد: یکی از راه‌های کمک به آموزش و پرورش و دانش‌آموزان، مدارس غیردولتی است اما همزمان باید نظارت بر کیفیت مدارس غیردولتی را افزایش دهیم.

فانی با تأکید بر توجه ویژه به معاونت پرورشی و فرهنگی گفت: با توجه به ظرفیت عظیم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خروجی‌های کانون باید ورودی‌های مدارس باشد؛ همچنین توسعه کتابخانه‌های کلاسی، تقویت شوراهای دانش‌آموزی و حضور مدیران در اقامه نماز دانش‌آموزان مورد تأکید است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با بیان اینکه سرانه مدارس تا قبل از مهر ارسال می‌شود، اظهار داشت:‌ 200 میلیارد تومان سرانه برای آب و برق مدارس اختصاص داده شده است که تا پیش از آغاز سال تحصیلی به مناطق ارسال خواهد شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.