معاون وزیر خارجه روسیه از برگزاری نشست سه جانبه معاونان وزرای خارجه ایران، روسیه و سوریه در تهران و در خصوص تحولات سوریه خبر داد و گفت که موضع مسکو در قبال سوریه تغییری نکرده است.

برگزاری نشست سه جانبه معاونان وزرای خارجه ایران، روسیه و سوریه در تهران/موضع مسکو در قبال سوریه تغییری نکرده
 
  •  

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، میخاییل باگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره احتمال برگزاری نشست معاونان وزرای خارجه ایران، روسیه و سوریه در خصوص تحولات سوریه گفت: همواره با آقای فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه در تماس بوده‌ایم و امیدواریم امروز برنامه‌ای برای این دیدار سه جانبه داشته باشیم.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اظهارات رئیس جمهور ترکیه درباره تغییر مواضع روسیه نسبت به سوریه اظهار داشت: موضع روسیه چیزی نیست که تحت شرایط تغییر کند و ما پایبند به توافقات و بیانیه‌ها هستیم که از جمله آنها بیانیه ژنو و 30 ژوئن است. موضع ما در قبال سوریه تغییری نکرده و معتقدیم که مردم، دولت و اپوزیسیون باید پشت میز مذاکره نشسته و برای آینده سوریه تصمیم بگیرند که استقلالشان حفظ شود و به گونه‌ای باشد که منافع همه گروه‌ها و قومیت‌ها حفظ و رعایت شود.

معاون وزیر خارجه روسیه با تقدیر از تلاش‌های استفان دمیستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه و اعلام حمایت از این تلاش‌ها، ابراز امیدواری کرد که گزارش دمیستورا در شورای امنیت تصویب شود.

باگدانوف با بیان اینکه دیدارهایی با رهبران سوریه و اپوزیسیون داشتیم، خاطرنشان کرد: در دوحه با معاذ الخطیب دیداری داشتیم و همینطور با بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی مانند عربستان و ترکیه رایزنی‌هایی را صورت دادیم و امروز به ایران آمدم تا نظرات تهران را بشنویم تا ببینیم در این خصوص چه کاری می‌توان انجام داد.

نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه ادامه داد: در همین راستا مقامات سوریه از جمله معاون وزیر خارجه این کشور به مسکو آمدند و دیدارهایی را با پوتین داشتند.

باگدانوف در پاسخ به سؤالی در خصوص دیدارهای وزرای خارجه آمریکا، روسیه و عربستان و تصمیماتی که در این دیدارها گرفته شده، گفت: دیداری سه جانبه درباره سوریه برگزار شد. ما فعالیت‌های سیاسی را دنبال می‌کنیم که این فعالیت‌ها شامل دیدارهای مقامات آمریکا، روسیه، ایران، عربستان و ترکیه می‌شود تا به سوری‌ها کمک کنیم.

معاون وزیر خارجه روسیه در پاسخ به سؤالی در خصوص سفر لاوروف به ایران نیز گفت: منتظر سفر ظریف به مسکو هستیم.

وی در پایان در پاسخ  به سؤالی درباره دیدارش با امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران عنوان کرد: در حال حاضر تعامل خوبی بین روسیه و ایران در حوزه مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری وجود دارد و با یکدیگر مسائل موجود را تجزیه و تحلیل می‌کنیم و تشریک مساعی در این زمینه وجود دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.