۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
کد خبر: 300138

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سالها الگوی توسعه ارایه داده ایم اما هنوز فقر در جامعه برطرف نشده است، گفت: دادن کمک یارانه نقدی راهکار تامین رفاه در زندگی خانواده ها نیست.

اظهارات جدید وزیر رفاه درباره یارانه نقدی
ایرنا: علی ربیعی روز سه شنبه در نشست تشکل های تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در گرگان اظهار کرد: باید به جای کمک نقدی و پرداخت یارانه به خانواده ها، این کمک ها در راستای توسعه اشتغال و سرمایه گذاری در بخش ایجاد شغل و تولید هزینه شود.

 وی با بیان اینکه نباید جامعه عادت به دریافت یارانه کند ، افزود: رهایی جامعه و تغییر نگاه از دریافت یارانه به سمت ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری نیازمند فرهنگ سازی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از تاسیس صندوق اشتغال برای معلولان خبر داد و گفت: این صندوق با مشارکت سه دستگاه تا پایان سال 95 راه اندازی می شود. صندوق اشتغال معلولان با مشارکت سازمان فنی و حرفه ای، صندوق کارآفرینی و امید و سازمان بهزیستی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: این وزارتخانه بعد از تشکیل و راه اندازی صندوق اشتغال برای معلولان به سراغ حمایت بیشتر از سایر قشرها برای اشتغالزایی خواهد رفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در خصوص قوانین جامع حمایت از معلولان گفت: در این قوانین به بخش حمایت از اشتغال معلولان نگاه ویژه شده و دولت موظف است زمینه های لازم را برای تامین حقوق این قشر، فراهم و حمایت لازم را از آنها به عمل آورد.

به گفته ربیعی تاکنون برای 25 هزار معلول پس از ارایه آموزش های لازم از طریق فنی و حرفه ای و پرداخت وام های خوداشتغالی صندوق توسعه تعاون، شغل ایجاد شده است.

وی افزود: از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، حمایت همه جانبه از قشر معلولان آغاز و طبقه بندی آنان انجام تا متناسب با نیاز، حمایت صورت گیرد.

*منابع مالی در تامین اجتماعی محدود است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با بیان اینکه اکنون منابع مالی در تامین اجتماعی برای حمایت بیشتر از جامعه زیرپوشش، محدود است، اظهارداشت: با توجه به محدودیت در منابع مالی، به شدت از این منابع مواظبت و یک ریال آن را جابجا نخواهم کرد.

ربیعی ادامه داد: محدودیت در منابع مالی تامین اجتماعی به خاطر اجرای سیاست غلط گذشته در پوشش و حمایت ها به وجود آمده است.

وی افزود: اکنون اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به خاطر محدویت منابع مالی ایجاد شده برای تامین اجتماعی امکان پذیر نیست.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.