صالح آباد – خبرنگار قدس: منطقه صالح آباد به عنوان یکی از قطبهای تولید محصول سالم و ارگانیک خربزه و هندوانه در کشور محسوب می‌شود  ...

صادرات خربزه و هندوانه از صالح آباد به چین، فرانسه و آلمان

و بیشتر کشاورزان این منطقه به کشت این محصول مشغول هستند .

رئیس جهادکشاورزی صالح آباد با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت : خربزه و هندوانه صالح آباد زبانزد مردم بوده و بازار پسندی خوبی دارد و بیشترمحصول تولیدی آن از مزارعی است که با سامانه‌های نوین، آبیاری می‌شود که این امر سبب افزایش تولید در واحد سطح و کاهش هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت می‌شود و از همه مهمتر مدیریت کاری در این مزارع به راحتی و سهولت انجام می‌شود.

علی اصغر رجایی نسب افزود: برداشت محصول خربزه در صالح آباد در سطح بیش از هزارو 300 هکتار آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود، بیش از 27 هزار و 500 تن هندوانه و خربزه در منطقه تولید شودکه این محصول در بازارهای داخلی این استان و سایر استانها از جمله اصفهان، فارس، خوزستان، تهران و کرمانشاه وحتی به بازارهای خارجی از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس، فرانسه، کره جنوبی، آلمان و چین صادر می‌شود.

وی تصریح کرد : بررسی‌ها نشان می‌دهد که مردمان آن سوی آبها بویژه حوزه خلیج فارس علاقه شدیدی به مصرف خربزه این استان دارند و توجه ویژه به تولید خربزه درکشور می‌تواند درآمد خوبی عاید جالیزکاران کند و به همین دلیل توسعه و تجهیز مزارع خربزه به سیستمهای نوین آبیاری با توجه به شرایط کمبود آب در استان امری ضروری و حیاتی است و از سویی باید گونه‌های منحصربه فرد این محصول راهبردی را شناسایی و به کشاورزان و بازاریان  معرفی کرد .

وی با اشاره به بارندگی‌های مناسب و به موقع و رعایت اصول کشاورزی در سال زراعی جاری تأکید کرد: خربزه صالح آباد منحصربه فردترین خربزه در استان و کشور محسوب می‌شود، گرچه خربزه‌های زیادی در کشور تولید می‌شود، اما خربزه صالح آباد به دلیل داشتن رنگ، طعم، مزه و بوی مناسب آن از سایر خربزه‌ها متمایز شده است.

وی حمایت از کشاورزان و خربزه کاران را امری ضروری دانست و گفت : برای تولید و صادرات محصول سالم و ارگانیک باید حمایتهای ویژه و بیشتری از سوی دولت صورت گیرد و استفاده از بذرهای اصلاح شده می‌تواند شرایط مطلوبی را فراروی خربزه کاران قرار دهد و از سویی بسته بندی مطلوب محصولات کشاورزی نیز به افزایش درآمد‌های کشاورزان کمک می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.