نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در حالی از تسویه ۶۰۰ میلیارد ریالی دولت برای کمک به پروژه‌های ریلی این کلانشهر خبر داد که از کسر سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از این رقم انتقاد کرد.

 برداشت ۱۷۵ میلیاردی دولت از حساب شهرداری تا افزایش بهای حمل بار

به گزارش خبرنگار ما، سرویها در نطق پیش از دستور هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی ضمن قدردانی از حمایتهای دولت در خطوط قطارشهری مشهد گفت: با پیگیری‌های استانداری خراسان رضوی 600 میلیارد ریال در سال جاری مربوط به بدهی دولت برای پروژه قطار شهری تسویه شده، اما 175 میلیارد ریال از این مبلغ را دولت به عنوان سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها از حساب شهرداری کسر کرده است.

وی با بیان اینکه طبق محاسبه‌های انجام شده سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از محل بودجه شهرداری حدود 55 میلیارد ریال است، افزود: طبق قانون، شهرداری‌ها باید برای توسعه فرهنگ کتابخوانی اقدام کنند، اما ساخت کتابخانه از وظایف شهرداری نیست.

وی در ادامه اظهارداشت: تاخیر در ساخت خطوط ریلی آسیبهای اقتصادی، روانی و اجتماعی به همراه دارد و نباید از بودجه این خطوط برای ساخت کتابخانه هزینه شود.

  موافقت با افزایش 15 درصدی بهای حمل و نقل بار

در این جلسه با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر مشهد بهای خدمات حمل و نقل بار درون شهری و حومه 15 درصد افزایش یافت.

در قالب این مصوبه مقرر گردید نرخ خدمات پیک موتوری تا نیم ساعت اول 40 هزار ریال و پس از آن هر 15 دقیقه 20 هزار و 500 ریال محاسبه گردد.

همچنین نرخ خدمات رسته وانت بارها با ظرفیت یک ، 2 و 5/2 تن به ترتیب ساعت اول 150 هزار، 178 هزار و 360 هزار ریال تعیین و برای بعد از آن نیز ساعتی 132 هزار، 150 هزار و 178 هزار ریال مصوب گردید.

نرخ خدمات کامیونت نیز با ظرفیت 2 تن در دو ساعت نخست 36 هزار تومان و بعد از آن ساعتی 17 هزار و 800 تومان تعیین و در کامیونهای خاور نیز در دو ساعت نخست 41 هزار و 500 تومان و پس از آن ساعتی 24 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شد.

نرخ کامیونهای 911، آیفا و خاور شاسی‌بلند برای سه ساعت نخست 82 هزار و 500 تومان و پس از آن ساعتی 37 هزار و 500 تومان تعیین گردید.

اما در بحث تانکرداران حمل فاضلاب برای تانکرهای چهار هزار و 6 هزار لیتری از هر ســرویس 48 هزار تومان، برای تانکرهای هشت هزار لیتری برای هر ســـرویس 76 هزار تومان و در نهایت برای تانکرهای 12 هزار لیتری از هر سرویس 96 هزار و 500 تومان دریافت می‌شود.

طبق این مصوبه شورای شهر نرخ خدمات حمل خودرو (نیسان جرثقیل) حداقل کرایه 2 ساعت 415 هزار ریال،(نیسان چرخ گیر) 550هزار ریال و (کفکش) 960 هزار ریال تعیین گردید که این نرخ از ساعت 22 تا 6 صبح با 25 درصد افزایش اعمال خواهد شد.

 در این جلسه در پی اعتراض فرمانداری به مصوبه تعیین تکلیف اراضی دارای سند مشاعی بندهایی از آن اصلاح و ابهامات فرمانداری درخصوص مصوبه ضوابط و مقررات تابلوها و تبلیغات شهری برطرف گردید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.