دلارام عظیمی: بعد از نیش و کنایه‌های اوتمار هیتسفلد، مربی سابق بایرن مونیخ که چندی پیش پپ گواردیولا را متهم به استفاده بیش از حد از زبان اسپانیایی درتمرینات این تیم کرده بود، ...

 گواردیولا: هرچه می‌خواهید انتقاد کنید!

 در پی باخت باواریایی‌ها در سوپرجام مقابل ولفسبورگ، رسانه‌های آلمانی هم به جمع منتقدان تازه مربی سابق بارسا پیوستند. نشریات آلمانی معتقدند که بیشتر بازیکنان بایرن حرف‌های گواردیولا را متوجه نمی‌شوند، به همین خاطر در زمین آشفتگی زیادی دیده می‌شود و بیلد روز دوشنبه جمله طعنه‌آمیز «پپ، به نظر ما اسپانیایی می‌آید» را به عنوان تیتر اول خود برگزید.

در آلمان این اصطلاح را وقتی رفتار شخصی مبهم وغیرقابل درک است، به کار می‌برند. گواردیولا هنوز زبان آلمانی را خیلی خوب نیاموخته و اغلب در تمرینات انگلیسی و اسپانیایی حرف می‌زند. مولر خیلی از این شیوه رفتاری او خوشش نمی‌آید. گواردیولا مقابل ولفسبورگ بارها با حرکات دست و اشاره تلاش کرد، تیمش را از کنار زمین راهنمایی کند. این موضوع نشان می‌داد که او خیلی به زبان آلمانی مسلط نیست. در طول مسابقه مولر ولام که دو بازیکن آلمانی تیم هستند، بارها به نیمکت تیم نزدیک شده بودند تا گواردیولا توضیحات لازم را به آنها بدهد.

 گواردیولا در عین حال به خاطر تعویض‌هایش هم از سوی نشریات مورد انتقاد قرار گرفته؛ بیرون کشیدن مولر که پنالتی زن اصلی تیم محسوب می‌شود، به فاصله چند دقیقه پیش از پایان مسابقه چه معنایی دارد؟ گواردیولا در بازی نیمه نهایی جام حذفی آلمان سال گذشته مقابل بوروسیا دورتموند به همین شیوه عمل کرده و در ضربات پنالتی باخته بود. خیلی از رسانه‌ها به رنج کشیدن توماس مولر از این شرایط اشاره دارند. او موقع تعویض به گواردیولا نزدیک نشد و در پایان مسابقه برخلاف همیشه از گفت‌وگو با رسانه‌ها خودداری کرد.

     آینده مبهم

رسانه‌های آلمانی کنجکاو هستند تا از آینده پپ گواردیولا در آلمان سردر بیاورند. آنها می‌خواهند بدانند آیا او سال آینده هم قصد ماندن در بایرن را دارد یا نه. جمعه گذشته گواردیولا گفته بود که هنوز درمورد فصل بعد تصمیم نگرفته و نویر هم به این سوال خبرنگاران اینچنین پاسخ داده بود: «آینده گواردیولا به او و باشگاه مربوط است. دیر یا زود تصمیمی در این مورد گرفته می‌شود. به هرحال زمان این تصمیم برای ما مهم نیست، چون هدف ما قهرمانی است.»

     واکنش گواردیولا: انتقاد کنید!

در جریان کنفرانس خبری آئودی کاپ که روز دوشنبه با حضور مربیان تیمهای تاتنهام، میلان، رئال و بایرن در مونیخ انجام شد، گواردیولا چهره درهم و گرفته‌ای داشت. در این کنفرانس خبری میهایلوویچ، بنیتس و پوچتینو هم حضور داشتند. پاسخ گواردیولا در جواب سؤالی مبنی بر غیبت ماریو گوتزه برابر ولفسبورگ و انتقادهای ماتئوس و افنبرگ بسیار تند بود. او همچنین از پاسخ دادن به یک سری پرسشها امتناع کرد.

جو حاکم در کنفرانس ‌های خبری گواردیولا بعد از شکست اخیر مقابل ولفسبورگ به شدت سنگین شده و اتهامهای بیلد مبنی بر اینکه بازیکنان حرف‌های او را نمی‌فهمند و آلمانی صحبت نکردن او آنها را عصبانی می‌کند، گواردیولا را ناراحت کرده است. او در مورد گوتزه گفت: «ما در یک مسابقه مهم بازی می‌کردیم. گوتزه در آن بازی نبود. شما باید در مورد روبن و مولر که بازی کردند، سؤال کنید. من نمی‌توانم درهر کنفرانس خبری بگویم که چرا فلان بازیکن بازی نکرد. فقط 11 نفر می‌توانند بازی کنند. بازیکنان خودشان این موضوع را می‌دانند و رسانه‌ها هم باید بدانند. گوتزه یکی از بازیکنان مورد علاقه من است. فصل گذشته او در همه بازی‌های لیگ به غیر از دو یا سه بازی حضور داشت. بازیکنان برای هر مسابقه باید من را متقاعد کنند، نه به خاطر گذشته‌ای که داشته اند؛ آنها باید من را متقاعد کنند، نه شما خبرنگاران را. سؤال بعدی این بود که آیا بایرن تمرین پنالتی زدن می‌کند یا نه و جواب گواردیولا خیر بود.

ماتئوس اخیراً گفته که مورینیو از گواردیولا مربی بهتری است و واکنش پپ به این انتقاد اینگونه بود: «شما می‌توانید از من انتقاد کنید. این شغل شماست. افنبرگ و ماتئوس هم الان خبرنگار هستند و می‌توانند هرچه می‌خواهند بگویند. من هم معتقدم که مورینیو یکی از بهترین مربیان دنیاست. برای من اینکه ثابت کنم مربی بهتری هستم یا نه مشکلی نیست. من مونیخ نیامدم تا جام بهترین مربی سال را دریافت کنم. برای اینکه این باشگاه را به افتخارات بیشتر برسانم اینجا هستم. این تنها هدف من است. وقتی برنده می‌شویم، مربیان خوبی هستیم و اگر پیروز نشویم، بازیکنان حرف‌های من را نمی‌فهمند و یک درام بزرگ شکل می‌گیرد. همه چیز به نتایج کسب شده برمی‌گردد.»

 پاسخ گواردیولا به این سؤال که آیا می‌خواهد به لیگ برتر برود، این بود: «من در کنفرانس‌های خبری قبلی در این باره حرف زده ام. نمی‌خواهم الان حرفی بزنم.» گواردیولا در مورد انتقال شواین اشتایگر به منچستریونایتد گفت: «اگر او مشکل مصدومیت نداشته باشد، مطمئنم که برای یونایتد بازی می‌کنم. اینکه او در دو سال اخیر چندین مصدومیت پشت سرهم داشته و 100 درصد آماده نبوده مایه شرمساری است. اما وقتی او بازیکن آماده ای است، به موفقیت دست پیدا می‌کند.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.