قدس آنلاین: عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شورای اسلامی گفت: حل مشکلات منطقه نیازمند عزم جدی و راسخ کشورهای منطقه است و حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در این روند تنها به وخیم‌تر شدن مشکلات و بحران ها می‌انجامد.

مشکلات خاورمیانه با عزم راسخ کشورهای منطقه حل می شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، عوض حیدرپور با اشاره به پیشنهاد ظریف وزیر خارجه کشورمان درباره تشکیل مجمع گفت‌وگو منطقه‌ای، گفت: قطعا در شرایط کنونی با توجه به بحران‌های منطقه، تشکیل چنین مجامعی در سطح منطقه بسیار ضروری است.
نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در شرایط کنونی متأسفانه گفت‌وگو و مذاکراتی برای حل مسائل و بحران‌های منطقه‌ای انجام نمی‌شود، که یکی از دلایل این موضوع، فقدان چنین مجامعی است.
وی افزود: هم‌اکنون کشورهای منطقه دچار مسائل مشترکی هستند، که این موضوعات باید در نشست‌هایی در چند سطح کارشناسی، وزرای خارجه و رؤسای جمهور منطقه بررسی و شفاف‌سازی شود.
حیدرپورشهرضایی ادامه داد: در چند سال اخیر شاهد هستیم که بحران‌های منطقه‌ای به تدریج در حل افزایش و گسترش است، که این موضوع تمام کشورهای منطقه را تحت تأثیر قرار داده و می‌دهد، از این‌رو پیشنهاد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای تشکیل مجمع گفت‌وگو منطقه‌ایبسیار به جا و به موقع است، تا با استفاده از ظرفیت این نهادها بتوان بحران‌ها رخ داده، را مهار کرد.
وی تصریح کرد: به‌طور حتم حل مشکلات منطقه نیازمند عزم و تصمیم جدید کشورهای منطقه است و حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در این روند تنها به وخیم‌تر شدن مشکلات و بحران ها می‌انجامد، زیرا این کشورها تنها به‌دنبال منافع حداکثری خود هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.