قدس آنلاین: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان جزییات تشییع شهدای غواص و خط‌شکن د را تشریح کرد و گفت: پیکر مطهر شهدای غواص و خط شکن، فردا ۱۵ مرداد در قالب یک کاروان وارد استان اصفهان شده و کاشان اولین شهری است که میزبان این شهدا خواهد بود.

فردا ۴۸ شهید غواص استان اصفهان تشییع می‌شوند/ هویت شهدا اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سردار مجتبی شیروانیان در تشریح جزییات تشییع شهدای غواص و خط‌شکن به خبرنگار ما  گفت: ۴۸ شهید غواص و خط‌شکن در این استان تشییع می‌شوند که از این جمع پیکر مطهر ۱۸ تن از شهدا احراز هویت شده است.

وی اضافه کرد: پیکر مطهر شهدای استان اصفهان، ۱۵ مرداد در قالب یک کاروان وارد استان اصفهان شده و کاشان اولین شهری است که میزبان شهدا خواهد بود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان افزود: طی چهار روز، شهرهای مختلف استان اصفهان میزبان کاروان شهدا خواهد بود و بعدازظهر نوزدهم مرداد پیکر مطهر شهدا با استقبال مردم وارد شهر اصفهان خواهد شد.
شیروانیان با بیان اینکه شب وداع با شهدا در شب شهادت حضرت امام صادق (ع) در گلستان شهدای اصفهان برگزار خواهد شد، گفت: صبح بیستم مردادماه شهدا در شهر اصفهان تشییع و پس از آن تعدادی از پیکر شهدا برای خاک‌سپاری به شهرهای مختلف اعزام خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شهدای گمنام در هشت نقطه از استان به خاک سپرده خواهند شد.
گفتنی است، شهدای گمنام در شهرهای امیرآباد (از توابع شهرستان نجف آباد)، بافران (از توابع شهرستان نائین)، ذوب‌آهن اصفهان، محله‌های عاشق‌آباد و نصرآباد اصفهان، شهر خوراسگان، شهرک شهید نامجو صنایع دفاع و شهر دستگرد (از توابع شهرستان برخوار) به خاک سپرده خواهند شد.
شایان ذکر است، هنوز اسامی شهدای شناسایی‌شده نیز توسط مسئولان استان اصفهان اعلام نشده و طی روزهای آینده پس از اطلاع به خانواده‌های شهدا، رسانه‌ای خواهد شد.

اعلام هویت یازده شهید غواص اصفهانی

 اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان اسامی 11 تن از شهدای غواص و خط شکن عملیات کربلای چهار را که هویت آنها به تازگی احراز شده است، اعلام کرد.

براساس اعلام اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان از طرف ستاد معراج شهدا مرکز؛ اسامی 11 تن از شهدای غواص و خط شکن اصفهان به شرح ذیل اعلام گردید:
منوچهر خراط؛ نام پدر- رحمت الله؛ اصفهان؛ کاشان
محمد قاراخانی؛ نام پدر- عبدالخلیل؛ اصفهان؛ اصفهان
زهیر ترکان؛ نام پدر- صفر؛ اصفهان؛ اصفهان
علیرضا جمشیدی خوزانی؛ نام پدر- علی؛ اصفهان؛ اصفهان
حمید مسائلی؛ نام پدر – سیف اله؛ اصفهان؛ اصفهان
ابوالفضل لِسان؛ نام پدر- شهاب الدین؛ اصفهان؛ کاشان
محمدجواد زمانی؛ نام پدر- صفرعلی؛ اصفهان؛ اصفهان
حمیدرضا صغیرا؛ نام پدر-  عباسعلی؛ اصفهان؛ اصفهان
غلامرضا مظاهری طالخونچه؛ نام پدر- ناصر؛ اصفهان؛ اصفهان
حسین رفیعی؛ نام پدر- عبداله؛ اصفهان؛ اصفهان
رسول رمضانی؛ نام پدر- حسینعلی؛ اصفهان؛ اصفهان
گفتنی است براساس اعلام خبری که در روزهای گذشته از سوی مسوولان اصفهان انجام شد، در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، اصفهان میزبان 48 شهید غواص خط شکن و گمنام عملیات کربلای چهار است که از این تعداد، هویت 18 شهید شناسایی شده و 30 شهید دیگر گمنام می‌باشند.
شایان ذکر است براساس اعلام اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، تا کنون اسامی 11 شهید از 18 شهید شناسایی شده به این مرکز اعلام شده است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    2 0
    يادمان ياران دوکوهه از ابتداي سال ۱۳۹۲ توسط تعدادي از جوانان منطقه ۱۸ تهران (مسجد حضرت صاحب الزمان"عج"- بلوار معلم) جهت نشر فرهنگ دفاع مقدس و شناخت و ترويج معارف عاشورايي در سيره شهداء بنيان نهاده شد و تا امروز به صورت منسجم و منظم با استعانت از درگاه فيض الهي و عنايات خاصه شهيدان والامقام به فعاليت پرداخته است. فعاليت يادمان بصورت هفتگي در روزهاي جمعه (۶ ماهه اول سال) از اذان مغرب و عشاء الي ۲۲:۳۰ و روزهاي پنج شنبه (۶ ماهه دوم سال) از ساعت ۱۴ الي اذان مغرب و عشاء در جوار قبور مطهر پنج شهيد گمنام دفاع مقدس واقع در منطقه ۱۸ تهران بزرگراه شهيد آيت الله سعيدي - بلوار معلم - بوستان قائم برگزار ميگردد. از اهم برنامه هاي يادمان ميتوان به : ايستگاه صلواتي - غبارروبي و عطر افشاني مزار شهدا - نماز جماعت - زيارت عاشورا - ختم کلام الله مجيد بصورت حزب خواني - پخش آواهاي دفاع مقدس - روايتگري و خاطره گويي رزمندگان و نمايش فيلم مستند جنگ اشاره نمود. فاخلع نعليک شما هم دعوتيد