۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶
کد خبر: 300188

شتابزدگی در برق‌رسانی به روستای سیل‌زده شمالی مأمور برقکار را به کام مرگ تلخی کشاند.

یک سرنوشت تلخ در روستای سیل‌زده

به نوشته ایران،مسئولان برق شهر شیرگاه در شرایطی که پس از چند روز قطعی برق در اقدامی ضربتی قصد داشتند این مشکل مردم سوادکوه شمالی را برطرف کنند، از دکل‌های فرسوده و از رده خارج شده استفاده کرده و اهالی یک روستا را سیاهپوش کردند.

«مجید زرین‌کمر» 32 ساله بود و برای شرکت پیمانکاری اداره برق سوادکوه شمالی کار می‌کرد. سیل هفته گذشته استان‌های شمالی به قدری شدت داشت که دکل‌های برق مجاور رودخانه نزدیک روستای شاه‌کلا - امام کلا - را از جا کنده و مردم چند روستا نزدیک به یک هفته است که علاوه بر مشکلات رفت و آمد با بی‌برقی نیز دست و پنجه نرم می‌کنند.
در این شرایط قرار بود اداره برق استان مازندران با تأمین ایمنی، وسایل و خودرو برای برق‌رسانی وارد عمل شود و پیمانکار نیز مسئول تأمین نیرو بود.
چهارشنبه 7 مرداد تجهیزات و نیروها به محل نصب دکل‌ها انتقال یافتند و کارگران مشغول به کار شدند.
دکل‌ها که از نوع قدیمی و از رده گذشته بود، قرار بود برای رفع مشکل برق به صورت موقت نصب شود، بنابراین شرایط استاندارد بخوبی رعایت نشد و دکل‌ها بدون میلگرد در حفره‌های کنده شده غیر‌استاندارد سوار شدند.
«جعفر شاکری کبریا» دهیار روستای کبریا‌کلا در این‌باره گفت: «اداره برق بعد از چند روز مشکلات برق‌رسانی به منطقه سوادکوه شمالی تنها به فکر برطرف کردن مشکل بود و با عجله وارد عمل شد. مجید زرین‌کمر که یکی از کارگران زحمتکش شرکت پیمانکاری تحت قرارداد در این طرح بود، مانند بسیاری از کارگران دیگر در آن روز روی تیرهای نصب شده رفته بود. ساعت 6 عصر بود که سیم‌کشی بالای تیر برق به مرحله محکم‌کاری رسید، اما فشار وارد شده بر تیرها برای سفت کردن سیم‌ها سبب شد پایه بتونی بشکند و تیربرق و مرد برقکار که روی آن بود، روی سنگ‌های رودخانه بیفتد.»
این دهیار ادامه داد: «متأسفانه از آنجا که در حفره تیربرق‌ها میلگرد گذاشته نشده بود و عمق چاله‌های پایه‌ای غیر‌استاندارد و از طرفی تیربرق فرسوده بود، قادر به تحمل فشار نشد و از پایه شکست. مجید زرین‌کمر که یکی از کارگران با اخلاق و زحمتکش روستا بود، برای حفظ تعادل مانند دیگر کارگرها کمربند ایمنی بسته بود، به همین دلیل وقتی تیربرق سقوط کرد، نتوانست فرار کند و این کارگر از ارتفاع 9 متری روی سنگ‌های رودخانه افتاد و تیربرق روی دست و پای راستش فرود آمد و آسیب جدی به او زد. با توجه به جنگلی بودن محل امکان ورود آمبولانس نبود. کارگران مجید زرین‌کمر را با نیسان به بیمارستان رازی قائمشهر انتقال دادند.»
شاکری که از مرگ این کارگر ابراز تأسف می‌کرد، افزود: «پزشکان در بررسی‌های ابتدایی به علت خونریزی شدید دست و پا، اجازه انتقال مجید را به بیمارستان مجهزتر ندادند و او تا نیمه شب تحت درمان بود. ساعت 2 بامداد پنجشنبه 8 مرداد با ثبات وضعیت این کارگر، او را به بیمارستان امام خمینی‌(ره) ساری انتقال داده و برای پیوند عروق پا به اتاق عمل بردند. جراحی پای مجید 7 ساعت ادامه داشت و پزشکان او را ساعت 10 صبح به ریکاوری منتقل کردند و با اعلام موفقیت در جراحی در انتظار نتیجه ماندند، اما انگار مجید خونریزی داخلی داشت و کسی متوجه آن نشده بود و دو ساعت پس از عمل این مرد زحمتکش از خونریزی داخلی جان باخت.»
وی ادامه داد: مجید زرین‌کمر که سرپرست مادر و برادر کوچکترش نیز بود، یک دختر 7 ساله و پسر 3 ساله داشت که این دو خانواده بعد از مرگ او با مشکلات معیشتی زیادی روبه‌رو شدند. شاکری کبریا گفت: «زرین‌کمر از مردان خوب روستا و محبوب اهالی بود و این محبوبیت در تشییع جنازه بی‌نظیر او مشخص بود. بیش از پنج هزار نفر از روستاهای مجاور به کبریاکلا آمده بودند و ما امیدواریم مسئولان اداره برق استان مازندران و شهر شیرگاه همان‌طور که در مراسم بزرگداشت این کارگر متعهد شدند، کارهای بیمه‌ای و خسارت وارده بر خانواده زرین‌کمر را بپردازند.
 

 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.