معاون سیاسی وزیر کشور گفت: خانه احزاب در هفته جاری فعال خواهد شد و همه احزاب و گروه های سیاسی برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی کرده اند.

فعال سازی خانه احزاب/ انتخابات الکترونیکی می شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی شامگاه سه شنبه در نهمین همایش دانشجویان و اساتید خارج از کشور که در تالار جم برگزار شد اظهار کرد: یکی از قول های دولت یازدهم تشکیل دولتی متشکل از همه گروه های اصلاح طلب و اصول گرا بوده است و تلاش دولت در این برهه فعال تر شدن احزاب است.

وی با بیان اینکه همه احزاب و گروه های سیاسی کشور برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی کرده اند افزود: دولت تلاش می کند احزاب و گروه های مخالف و منتقد دولت حرف خودشان را بزنند و از بین این مواضع مردم حرف خوب را انتخاب کنند و البنه اعضای دولت نیز باید در انتخابات بی طرف باشند و از امکانات دولتی به نفع یا ضرر شخصی استفاده نشود.

مقیمی ادامه داد: در حال حاضر ما حزب رسمی نداریم که نسبت به انتخابات بی تفاوت باشد و همه احزاب فعالانه وارد فضای انتخابات شده اند و دولت تلاش می کند امنیت جلسات این احزاب را تامین کندد  و در همین رابطه خانه احزاب با هدف فعال تر شدن احزاب افتتاح خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار داشت: در دوره هایی کار سیاسی کردن در کشور هزینه داشته است و دولت در تلاش است که هزینه های سیاسی را در این رابطه پایین بیاورد و احزاب و گروه های سیاسی فعال تر شوند.

انتخابات الکترونیکی می شود

وی با اشاره به اینکه فرمانداران مجریان انتخابات هستند و در صورت مشاهده تخلف باید برخورد کنند ادامه داد: در کلان شهر ها انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و حدود یک سوم جمعیت کشور را در بر خواهد گرفت که با تایید شورای نگهبان از لحاظ ایمنی قبلا آزمایش می شود.

وی افزود: در همین راستا برگزاری انتخابات الکترونیکی برای یک سوم حوزه انتخابیه های کشور در دست بررسی است.

مقیمی ادامه داد: اگر الکترونیکی شدن انتخابات و ابزار سخت افزاری آن در یک سوم حوزه های انتخابیه که باید مورد تایید شورای نگهبان قرار گیرد، این طرح در کلانشهرهای کشور اجرا می شود.

توجه به مسائل داخلی در کنار مذاکرات هسته ای

مقیمی در ارتباط با اقدامات صورت گرفته توسط دولت یازدهم افزود: با وجود تلاش تیم هسته ای و یک کار سنگین ۲۲ ماهه در دولت آقای روحانی ایشان از مسائل داخلی غافل نبوده اند و رویکرد دولت در این مدت همان شعار هائی بوده است که در فعالیت های انتخاباتی به آن پرداخته اند.

معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: یکی از رویکردهای دولت یازدهم تقویت نشاط ملی و تلاش برای خروج جامعه از یاس و سرخوردگی بوده است و علاوه بر موفقیت های تیم هسته ای در زمینه داخلی نیز اقدامات زیادی صورت گرفته است.

وی گشایش فضای سیاسی و نیز فعالیت احزاب، گروه ها و توجه به حقوق اقلیت ها را از جمله اقدامات دولت در فضای داخلی خواند و افزود: اجرای فاز سوم یارانه ها و هم اندیشی با نخبگان و نیز توجه به معضل بیکاری از دیگر کار های دولت بوده است.

مقیمی تاکید کرد: دولت یازدهم توانست تورم ۴۲ درصد را به ۱۵ درصد کاهش دهد و نرخ رشد اقتصادی را به ۳ و هفت دهم درصد برساند و فاز دوم یارانه ها را بر خلاف مشکلات بسیار اجرا نماید.

برخورد با متخلفان کمرنگ است

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه عمده مشکلات ما در کشور عدم برخورد با متخلفین است و پرونده های واقعی خلاف در یک زمان دیگر رسیدگی می شود در حالی که اگر با اولین اختلاس که حدود شش سال پیش صورت گرفت برخورد می شد اختلاس های بعدی صورت نمی گرفت.

وی با تاکید بر اینکه ملاک ارزیابی عملکرد باید طوری باشد که وقتی یک مدیر کارش را درست انجام نمی دهد اتوماتیک وار حذف شود افزود: اما در حال حاضر  هر کسی که ضعیف است و کار نمی کند حذف نمی شود و کسانی که کارشان را خوب انجام می دهند باید پاسخگو باشند.

مقیمی ادامه داد: با اجرای قانون و برخورد به موقع با تخلفات ۵۰ درصد مشکلات ما حل خواهد شد و اگر پشتیبانی های بی مورد حذف شود دیگر لازم نخواهد بود از صبح تا شب دنبال توجیه یکدیگر باشیم و این وقت و انرژی را صرف کار خواهیم کرد.

خوانش های غلط دینی از دلایل شکل گیری گروه های تکفیری

معاون سیاسی وزیر کشور خاورمیانه را گاهواره تمدن های بزرگ دانست و ادامه داد: هر کدام از این تمدن های بزرگ بر محور یک دین به وجود آمده اند چنانچه نام بسیاری از این تمدن ها با دینی پیوند خورده است مانند تمدن بین النحرین با نام حضرت ابراهیم و تمدن عبری با حضرت موسی و تمدن مسیحیت که به دین حضرت عیسی گره خورده و در نهایت تمدن اسلامی که برگرفته از قرآن و حضرت محمد است.

وی شکل گیری گروه های انحرافی و تکفیری را نتیجه خوانش هائی دانست که ارتباط با متون اصلی دین ندارند و از این رو موجب نزاع های بسیار شده اند اما این معضل صرفا ویژه یک دین و مذهب خاص نیست و همه ادیان در مقاطعی محل برداشت های سوء و منحط قرار گرفته اند.

مقیمی با تاکید بر اینکه بسیاری از این جریان های تکفیری حتی به هم مسلک های خودشان نیز رحم نمی کنند گفت: از نظر این گروه ها اسلام واقعی تنها نسخه ای است که آنها تعریف می کنند و بقیعه را مشرک می دانند و زندگی دیگر مسلمانان را جاهلیت دانسته و اسلام خودشان را جهادی و اصل می دانند.

معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: متاسفانه جوانان بسیاری از اقصی نقاط دنیا به این گروه پیوسته اند و از دلایل اصلی این گرایش را می توان در ابتدا ساده لوحی و فقر فرهنگی این افراد دانست که در بسیاری از موارد با وعده های اقتصادی و ایمان به رسیدن به بهشت به این گروه های تکفیری ملحق می شوند.

وی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری که به جوانان غرب فرستادند افزود از مهمترین مسئولیت های عالمان دینی و روشن فکران مذبی ما این است که اسلام واقعی را به این افراد بشناسانند و با کار فرهنگی از پیوستن جوانان این کشورها به داعش جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.