با وجود گذشت سال های متمادی از بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن توسط آمریکا، مردم این کشور خود را برای برگزاری هفتادمین سالگرد این فاجعه تلخ آماده می کنند.

هیروشیما آماده برگزاری هفتادمین سالگرد بمباران اتمی می شود

به گزارش ایرنا، فردا - پنجشنبه - هفتادمین سالگرد بمباران اتمی این دو شهر بزرگ ژاپن در جنگ جهانی دوم است و مقامات این شهرها در تدارک برگزاری مراسمی بزرگ با حضور نمایندگان کشورهای مختلف هستند.
بر اساس گزارش های منتشر شده قرار است در این مراسم نمایندگانی از 100 کشور جهان حضور داشته باشند.
خبرگزاری کیودو ژاپن نیز از احتمال حضور «کارولین کندی» سفیر آمریکا در توکیو در این مراسم برای دومین سال متوالی خبر داده است.
همچنین قرار است مقامات ارشد کنترل تسلیحات وزارت خارجه آمریکا هم از دیگر شرکت کنندگان در این مراسم باشند.
همچنین در همین رابطه روز گذشته شماری از فعالان صلح از سراسر دنیا به دعوت از کمپین های مبارزه با سلاح هسته ای در ژاپن گرد هم آمدند تا خواستار عاری سازی جهان از سلاح های هسته ای شوند.
در این همایش، یکی از بازماندگان این بمباران، ضمن تعریف خاطرات خود از این حادثه دردناک و تشریح آسیب های جسمانی و روانی خود، خواستار امحاء همه سلاح های هسته ای در جهان شد.
«سونائو تسوبوی» 90 ساله، در زمان بمباران اتمی هیروشیما، در فاصله 1.2 کیلومتری محل انفجار بوده است.
ششم آگوست 1945 ( 15 مرداد 1324 ه.ش ) به دستور «هری ترومن»، رییس جمهور وقت آمریکا دو بمب اتمی به فاصله سه روز روی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی انداخته شد که باعث ویرانی و کشتار گسترده شهروندان این دو شهر شد.
حدود 220 هزار نفر در اثر این دو بمباران اتمی جان باختند که بیشتر آنان را شهروندان غیرنظامی تشکیل می دادند.
بیش از نیمی از قربانیان جنایت های جنگی بلافاصله هنگام بمباران کشته شدند و بقیه تا پایان سال 1945 میلادی در اثر آثار مخرب تشعشعات رادیواکتیو جان خود را از دست دادند.
بمباران هسته ای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن تنها موارد استفاده جنگی از سلاح هسته ای در جهان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.