سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در تیم ملی، لحظات و روزهای خوب و موفقیت آمیزی داشتم و امیدوارم این خاطرات تکرار شود.

برانکو: تیم ملی را دایی نمی چرخاند/ برادرم به ایران می‌آید

 به گزارش باشگاه خبرنگاران،برانکو ایوانکوویچ؛ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس مهمان برنامه امشب از شبکه یک سیما بود.


وی گفت : من برانکو هستم و از کرواسی میام .61 سال سن دارم و مربیگری می کنم .برای دومین بار است که به ایران میام که معمولا این جمله را همیشه به کار می برم که ایران کشور دوم من است و در ایران لحظات بسیار زیبایی را سپری کردم. زمانی که تیم ملی بودم لحظات و روزهای خوب و موفقیت آمیزی داشتم و امیدوارم این خاطرات تکرار شود.

وی در پاسخ به سوال مجری که چرا انقدر پیر شده است، گفت : البته من دیگر مثل سابق نیستم و باید بگویم که بهتر از سال های گذشته هستم. از لحاظ لغات کروات ها تا حدودی با ایرانی ها یکسان هستند . همچنین فرهنگ های این دو کشور نیز به هم نزدیک است و یک تئوری وجود دارد که کروات ها ریشه اصلی شان به ایران باستانی باز می گردد . در گذشته  ایران مرکزی قبیله ای به نام کروات وجود داشته است و در تخت جمشید هم اثری کشف شد که نماد امروز پرچم کرواسی روی آن نقش بسته و همانند شطرنج قرمز و سفید است.

بهترین دلیل نزدیکی فرهنگ ما با کراوتی ها این است که کروات های زیادی به ایران می آیند.
 
وی درباره اینکه رفتارهایش به ایرانی خیلی شبیه است توضیح داد: وقتی به ایران آمدم، باید خودم را با محیط ، فرهنگ جدید تطبیق می دادم و این مسئله طبیعی است و علاقمند بودم هر چه سریعتر خودم را با مردم ایران تطبیق بدهم تا ارتباط خوبی با آنها برقرار کنم.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه رضا چلنگر، الان کجاست بیان داشت:رضا یک مشکل کوچک دارد و مرخصی گرفته است. البته این به من هم بستگی دارد که چقدر در ایران بمانم. ما دو نوع مربی داریم.یک نوعش مربیانی هستند که اخراج می شوند.نوع دوم مربیانی هستند که اخراج خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درست است مربیان پول می گیرند و بعد از ایران می روند بیان کرد : در هر صورت مربیگری کار پر استرسی است و این کار از ابتدا هم به این شکل بوده اما اگر مربی خوب باشد و بتواند به خوبی به بازیکنان تمرین بدهد این مسئله باعث می شود ارزش بازیکنان بالا برود و می تواند آنها را به خوبی بفروشد و از طرفی دیگر حامیان مالی پا پیش می گذارند و تمامی این موضوعات توجیهی برای گرفتن دستمزد مربیان خواهد بود. 

وی درباره اینکه آیا در زمان حضورش در تیم ملی، همه چیز بر کاکل علی دایی می چرخیده است یا خیر عنوان کرد :دایی در آن زمان آخرین بازی های دوران فوتبالش بود و وی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال است و به همین دلیل او استحقاق حضور در جام جهانی را داشت و واقعیت ندارد که تیم ملی روی کاکل دایی می چرخید. دایی مقابل مکزیک به میدان رفت و با حضورش می توانست انرژی لازم را به تیم بدهد اما در بازی مقابل پرتغال بازی نکرد و روی نیمکت نشست. واقعیت این است که ما وضعیت سختی پیش از جام جهانی داشتیم.5 بازیکن اصلی تیم ملی به سختی مصدوم شده بودند و همان طور که می دانید این بازیکنان بدون انجام تمرینات جام جهانی را آغاز کردند.علی کریمی،پایش شکسته بود،مهدوی کیا کمرش مشکل داشت.همچنین زندی عضله اش درد می کرد و ستار زارع هم رباط صلیبی پاره کرده بود. 
 
علی دایی و سهراب بختیاری زاده هم چون در بازی های لیگ بودند چندان حضوری در تمرینات تیم نداشتند.
 
ایوانکوویچ در پاسخ به این سوال که چرا پس از جام جهانی 2006 آلمان به ایران نیامده است گفت: قبل از هر چیزی باید بگویم که قرار داد من تمام شده بود و روز اول جولای این امر اتفاق افتاد و همان طور که می دانید در فدراسیون آن زمان تغییراتی به وجود آمد و من هم اگر می توانستم به ایران بیایم اما نمی توانستم رییس فدراسیون را ببینم.من قبل از رفتن مصاحبه کردم و در آلمان در یک کنفرانس خبری درباره تمامی موضوعات بحث کردم. 

سر مربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه آیا برادرش به ایران خواهد آمد یا خیر گفت:احتمال دارد برادرم به ایران بیاید .وی مربی خوبی به ویژه در رده های پایه است و بیشترین افتخارات را در قهرمانی رده های پایه در کرواسی نسبت به مربیان دیگر دارد اما تنها یک مشکل دارد و آن هم این است که برادر من است .

وی درباره اینکه گفته می شود برادرش معلم ورزش بوده و با پارتی بازی برانکو به ایران آمده است توضیح داد: این مسئله صحت ندارد و باید بگویم که برادرم دوره عالی مربیگری را طی کرده است و سال ها مدیر مدرسه فوتبال در باشگاهی که من بودم ، بوده است . او با تیم وارتکس 4 بار قهرمان شده و مدتی با تیم هایدوک بوده و سال های زیادی مربیگری کرده است . او سال 84 در برق شیراز بود و توانست این تیم را در لیگ برتر حفظ کند و همان طور که میدانید بعد از برادرم تیم برق و فجر سپاسی از لیگ برتر به دسته های پایین سقوط کردند.

برانکو درباره اینکه چرا فارسی را در این مدت یاد نگرفته است افزود: این مسئله، ضعف بزرگ من است که در این 5 سال نتوانستم ایرانی یاد بگیرم و آنقدر زمان بود که فارسی را حتی از زبان مادری ام بهتر حرف بزنم اما بزرگ ترین مقصر چلنگربود و در حال حاضر مترجم جدیدم و آنها اجازه ندادند من زبان یاد بگیرم و اگر یاد می گرفتم نان آنها بریده می شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در کرواسی رستوران دارد گفت: من در کرواسی یک مرکز ورزشی دارم. همین طور شیرینی فروشی دارم و دو کافی شاپ دارم. 25 نفر هم در این مکان ها شاغل هستند.مرکز ورزشی ام دو سالن فوتسال دارد. یک مرکز فیتنس دارد.

برانکو درباره اینکه آیا اماکن از پول هایی که از ایران گرفته ساخته شده است یا خیر بیان کرد: بله یک بخش کوچکی از آن به پولهایی که از ایران گرفتم تعلق دارد و باید بگویم که من ارزان ترین مربی البته با بهترین نتایج ها هستم.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه گفته می شود مربی نتیجه گرایی است تا تاکتیک محور اظهار داشت: همیشه نتیجه مهم تر از مسائل دیگر است. اما طبیعی است که نتیجه و تاکتیک را در بازی ها تطبیق بدهیم و در فوتبال حرفه ای مهم ترین مساله نتیجه است.

وی درباره اینکه آیا خانواده اش به ایران می آیند یا خیر گفت: من ازدواج کردم و دو فرزند دارم که دخترم 30 و پسرم 34 سال سن دارد و دخترم مدیر شرکت من در کرواسی است و پسرم جانشین او می باشد و باید بگویم در کرواسی هم مثل ایران زن ها همه کاره هستند.من زن دلیل هستم اما چلنگر بیشتر از من زن ذلیل است .

وی در پاسخ به این سوال که آیا همسرتان شما را به خاطر حضور در ایران دعوا نمی کند گفت: کار من مربیگری و همسرم وکیل است و در مرکز امور اجتماعی شاغل است. او نمی تواند همراه من باشد و از طرفی دیگر فرزندانم هم نمی توانند در کنار من باشند اما برای اینکه مرا ببینند به ایران می آیند.

ایوانکوویچ درباره مشکلات تیم پرسپولیس در آغاز فصل اظهار داشت: یک سری مشکلات در ابتدای فصل بود و قبل از هر چیز وضعیت بازیکنانی که قراردادشان تمام شده بود مشخص نبود و بزرگ ترین مشکل این بود که مدیر عامل فعلی یک روز قبل از آغاز تمرین به این سمت آمد بنابراین نمی شد مشکلات یک شبه حل شود و ما با وجود چنین مسایلی به طور موازی تمرینات تیم را شروع کرده و تیم را جمع کردیم. به طور کلی من تصویر واضحی از خواسته و هدف خودم را داشتم اما این طبیعی است که انسان همیشه به آنچه می خواهد نمی رسد. اما فکر می کنم الان یک تیم خوب تشکیل داده ایم و نیاز به زمان داریم و در حال حاضر 25 بازیکن با 25 شخصیت متفاوت داری ، بازیکنانی که از مناطق مختلف و با ایده های مختلف آمدند و این مساله ساده نیست که یک شبه مشکلات را حل کنیم.

وی درباره عدم حضور پلی میکر در تیم پرسپولیس گفت: مشکل پلی میکر یک مشکل جهانی است و در دنیا بازیکنان بازیساز زیاد و خوبی وجود ندارد.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه گفته می شود طارمی را قبول ندارد گفت: این حرف ها برای من جای سوال دارد از کجا شنیدید که من طارمی را دوست ندارم ؟ طارمی برای بازی اول محروم بود و نمی دانم این اطلاعات از کجا امده !من وقتی به ایران آمدم او بازی می کرد.این بازیکن پتانسیل عظیم و اروپایی دارد و اگر از همه توانش استفاده کند بهتر از این هم میشود .کدام مربی است که از بازیکن خوب خودش خوشش نیاید ؟

وی درباره اینکه آیا ایمان مبعلی را از لیست جام جهانی کنار زده است یا خیر گفت: حالا که بحث این بازیکن به میان آمد بهتر است بگویم که من خودم مبعلی را کشف کردم و همیشه در تیم ملی حضور داشته اما برای جام جهانی فقط 23 بازیکن باید می بردیم و آن زمان با وجود زندی و کریمی ترکیب تیم کامل بود.

 وی در مورد اینکه آیا با سید جلال حسینی مشکل دارد یا خیر افزود:چه مشکلی می توانم با حسینی داشته باشم؟ آخرین بار 12 سال پیش او را دیدم.

وی درباره تیم ملی ادامه داد: من تیم ملی ایران را دنبال می کردم و قبل از هر چیزی،باید گفت حضور تیم ایران در جام جهانی یک موفقیت است تیم ملی در جام جهانی یک نتیجه مطلوب از خود به جای گذاشت.بازی خوبی با نیجریه و بازی زیبایی با آرژانتین به نمایش گذاشت و فکر می کنم مقابل بوسنی شجاعت تیم ایران کم شد چون با پیروزی در برابر این تیم می شد به دور بعدی صعود کرد.

برانکو درباره اینکه گفته می شود او یک مربی محتاط است گفت: اصلا این طور نیست.با تیم ایران در بوسان اول شدیم. و تیم کره را در کره بردیم.در بازی های آسیا هم ورود کردیم و چهار گل به تیم کره زدیم که در رده چهارم جهان قرار داشت .باید ریسک کرد و من هم مربی ای هستم که ریسک هم می کنم.مشخص است نتیجه مهم تر است.چون نتیجه همه چیز را به حرکت می آورد.

وی ادامه داد : متوسط گل های زده ما 2.7 است و 80 درصد بازی ها همراه با برد بود و بازیکنان در گذشته بودند و مربی شجاعی هستم که ریسک می کنم .

برانکو در پاسخ به این سوال که آیا امام علی (ع) را می شناسد یا خیر گفت: من می دانم که 12 امام داریم و با تاریخ اسلام تا حدودی آشنایی نسبی دارم و به طور کلی با بزرگان و پهلوانان ایران از 3000 تا 4000 سال پیش آشنا هستم .باید بگویم اولین دیدار من در ایران تخت جمشید بوده است و تنها 4 کشور تاریخ کهن دارند که ایران در کنار کشور های چین ، یونان و مصر به چشم میخورد و تاریخ غنی دارد.

وی افزود: فردا قبل از حرکت به سمت اهواز تمرین دیگری را برای تیم برگزار خواهیم کرد و نمی دانم با طارمی چه کار کنم.

برانکو در پاسخ به این سوال که چرا در لابی هتل تمرین صورت گرفته گفت: به طور کلی تمرین گرم کردن بود و معمولا چنین اتفاقاتی رخ می دهد و این مساله چیز غریبی نیست و اگر شرایط بیرون از هتل نا مناسب باشد این کار در لابی انجام می شود انجام تمرینات تیم در لابی هتل به دلیل نبود بودجه نبوده و در ریاض فقط عده ای ادب لازم را نداشتند و یک فضای کوچکی را با مبلغ 3000 هزار دلار به ما اعلام کردند که من اجازه این کار را ندادم و این مبلغ بسیار بالا بود از همین رو تمرینات را در لابی پیگیری کردیم.

وی درباره بلاژووبچ گفت: او از مربیان بزرگ جهان محسوب می شود و با وی همکار بودم و در کنار یکدیگر نتایج خوبی را کسب کردیم .وقتی از ایران پیشنهاد داشتم سریع آمدم و دوست داشتم به تجربیاتم اضافه شود،اما این مربی به ایران نیامد و در حال حاضر 80 سال سن دارد و یواش یواش برای بازنشستگی آماده می شود. من هم به دلیل اینکه با ایران و بازیکنان آشنا هستم پذیرفتم که در این کشور مربیگری کنم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.