اميرقلعه نويي درآستانه بازي با استقلال نقشه هايي براي مهدي رحمتي دارد. او مي خوهد تيريك استقلال را با ارسال هاي بلند به خصوص ازپرتاب هاي اوت آماج حملات خود كند...

نقش هاي قلعه نو براي رحمتي/تيريك كابوس شماره يك

به گزارش قدس آنلاين، در حالی که فقط دو روز تا تقابل مظلومی و قلعه‌نویی باقی مانده و شمارش معکوس برای این بازی فوق حساس آغاز شده است، نقشه‌های امیر قلعه‌نویی برای مغلوب کردن مهدی رحمتی لو رفته است. سرمربی سابق آبی‌ها که عمیقا به ضعف‌های شماره یک استقلال آگاه است از بازیسازهایش خواسته برای آنکه گل زدن به رحمتی ساده‌تر شود، غالب توپ‌ها را به تیر یک ارسال کنند تا اهداف به نتیجه برسد. آیا ملوانان می‌توانند به واسطه ضعف‌های شماره یک به آنچه می‌خواهند برسند؟

جمعه شب امیر قلعه‌نویی و پرویز مظلومی چشم در چشم هم می‌اندازند. دیداری که آن سرش ناپیدا است. برنده‌های هفته نخست در وهله اول نمی‌خواهند بازنده این بازی بزرگ باشند و البته نقشه‌هایی هم برای پیروزی مقابل حریف دارند.
جدال‌های امیر و پرویز همواره جذاب و تماشاگرپسند بوده است. یک بار مظلومی در قامت سرمربی استقلال وقتی در ورزشگاه آزادی مقابل قلعه‌نویی قرار گرفت، آن روزها که امیر سرمربی تراکتورسازی بود، به رغم آنکه از حریف پیش افتاد اما در نهایت بازی را واگذار کرد.
حال دوباره مظلومی روی نیمکت استقلال و قلعه‌نویی روی عرشه کشتی ملوان می‌کوشند به آنچه در ذهن دارند دست یابند. برای استقلال و ملوان کارشناسان یک میزان شانس قایلند اما امیر قلعه‌نویی روی یک نقص بزرگی که در قفس توری آبی‌ها است بیشتر حساب می‌کند و می‌کوشد از آن بهره‌برداری کافی ببرد.
امیر قلعه‌نویی زوم کرده است روی ارسال‌های مواج و فریبنده شاگردانش به تیر یک دروازه استقلال. جایی که مهدی رحمتی همواره با آن مشکل دارد و نمی‌تواند واکنش مناسبی روی اینگونه ارسال‌ها داشته باشد. قلعه‌نویی وقتی فیلم بازی هفته اول استقلال را با کمک ایمان عالمی مشاهده کرد به این نتیجه رسید که آقا مهدی همچنان روی خروج‌هایش لنگ می‌زند.
به همین دلیل او می‌خواهد از این نقص آشکار که انگار هیچ راهکاری برای از میان بردنش هم نیست نهایت بهره را ببرد. قلعه‌نویی در بازی جمعه شب ارسال به تیر یک را به اولین تاکتیک تیمش بدل خواهد کرد و دور از ذهن نیست که عزت پورغاز که اوت‌انداز ماهری هم هست وظیفه این کار را برعهده داشته باشد.
هرچند که عناصر سریع کم در ید امیر نیستند و در بازی با ذوب مشاهده کردیم که سرعت در خط حمله ملوان موج می‌زند و بازیکنی همچون آرش افشین بسیار مهارنشدنی است.
تعدد تاکتیک را در ملوان می‌شود به وضوح دید اما هدف اصلی بی‌شک همان است که ذهن قلعه‌نویی را هم درگیر خود کرده؛ ارسال‌هایی که موجب اشتباه‌های کشنده رحمتی شود.
درست مانند گل سیاه‌جامگان. مع‌الوصف ملوان را با گرایش بیشتری به اینگونه ارسال‌ها در بازی جمعه شب خواهیم دید و اگر مهدی رحمتی در آن میدان مانند بازی با سیاه‌جامگان در خروج از دروازه تعلل کند کار مظلومی برای برتری مقابل امیر دشوار خواهد بود.
پرویز که هرگز نمی‌خواهد طعم شیرین پیروزی در بازی اول مقابل سیاه‌جامگان از یاد هواداران استقلال پاک شود، از طرفی باخت به قلعه‌نویی را هم خبطی بزرگ می‌داند، باید تا آن روز ابزارهای جلوگیری از تکرار اشتباه‌های رحمتی را فراهم آورد.
پیشنهاد بدی نیست که او حتی وحید طالب‌لو را راهی قفس توری کند و به این دروازه‌بان میدان دهد. هرچند که بعید است مظلومی در این هفته‌های آغازین از رحمتی مایوس شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.