قدس آنلاین لرستان-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد در مراسم افتتاح فاز اول طرح هادی روستای هدف گردشگری بیشه لرستان،ظرفیت روستاها را در ابعاد کشاورزی، تولیدی،اقتصادی و گردشگری ظرفیتی بالقوه و فراوان دانست و اظهار کرد: با برنامه ریزی و با توجه ویژه نسبت به آنچه که در روستاها وجود دارد می شود از این ظرفیت ها برای پیشرفت جامعه استفاده کرد.

یکی از ظرفیت های مهم کشور ، ظرفیت هایی است که در روستاها وجود دارد

 به گزارش قدس آنلاین از خرم آلاین،حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی اظهار کرد:روستاییان و عشایر کسانی هستند که کمترین هزینه و کمترین زحمت را به دوش دولت گذاشته و به نوعی با عرضه محصولات تولیدی و کشاورزی خود یاری گر دولت در رونق تولید و اقتصاد محسوب می شوند،لذا اگر بتوانیم در روستاها همین ابعاد تولیدی دامی و کشاورزی را تقویت نماییم، قطعاً بسیاری از نیازهای کشور برآورده و کشور به سمت خودکفایی می رود.

 وی افزود: اینکه مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر توجه ویژه به بحث اقتصاد مقاومتی دارند، این است که با استفاده از ظرفیت های درونی کشور و توانایی های مردم، به سمت خودکفایی و بی نیازی از وابستگی به بیگانگان برویم.

 نماینده ولی فقیه در استان در ادامه یکی دیگر از نعمت های خدادادی در کشور و به ویژه در استان لرستان را،حوزه گردشگری دانست و افزود: استان لرستان استانی است که با برخورداری از طبیعت و آب و هوای بکر و بی نظیر اعم از آبشارها و تفرجگاه های دیدنی جذاب و دلنشین و منحصر به فرد می تواند در حوزه گردشگری و صنعت توریسم موفق باشد. وی خاطر نشان کرد: اگر بتوان با یک برنامه ریزی دقیق ، جامع و کامل از سویی و از سوی دیگر با حمایت های اندک و ویژه ای که در بخش گردشگری مناطق روستایی انجام گیرد، قطعاً شاهد یک منبع درآمدزایی بسیار خوبی برای کمک به اقتصاد معیشتی روستاییان خواهد بود، چرا که با تقویت حوزه گردشگری و صنعت توریسم در روستاها ، قطعاً می توان از گسترش بی رویه مهاجرت پذیری روستاییان به شهرها جلوگیری و آن را کاهش داد و هم می توان  با ایجاد شرایطی خاص زمینه بروز توانمندی های اقتصادی در روستاها را با بهره گیری از تولیدات خودشان فراهم نمود.

میر عمادی با بیان اینکه یکی از شعارهای انقلاب اسلامی ، مساله عدالت اجتماعی بوده است، افزود: توجه به محرومین و قشر روستاییان هم در سفارشات امام خمینی ( ره) و هم در بیانات و سفارشات مقام معظم رهبرری همیشه مورد تاکید ویژه قرار داشته است لذا اگر در کشور و به ویژه در روستاها مساله عدالت اجتماعی رعایت شود، یقیناً دلبستگی مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیشتر خواهد شدبه همین خاطر از کلیه مسوولان کشور این انتظار می رود که جهت گیری کارشان بیشتر  به سمت کمک و دستگیری هر چه بهتر از محرومان و روستاییان باشد.

 امام جمعه خرم آباد، یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، راه اندازی و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب 100 به دستور امام خمینی ( ره) بود، امروز بحمدا... در هر نقطه از کشور که سر می زنیم ، خدمات و برکاتی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مشاهده می شود که یکی از همین خدمات ارزشمند ، انجام طرح هادی و بهسازی روستاها است که این اقدام خودپسندانه با اجرایی شدنش موجبات رضایت خاطر روستاییان را در کشور فراهم نموده است.

وی یادآور شد: یکی دیگر از خدمات خوب و ارزشمند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، توجه به مسکن روستایی و مقاوم سازی آن ها بوده است، لذا از کلیه روستاییان محترم استان لرستان انتظار می رود که از خدمات طرح هادی و تسهیلات مقاوم سازی اماکن روستایی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فراهم نموده است ، استقبال و استفاده بیشتری نمایند.

 حجت الاسلام میرعمادی اضافه نمود: این طرح هایی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کشور اجرا می کند، 2 رکن اساسی دارد، رکن اول حمایت مالی و مادی مسوولان و رکن دوم استقبال مردم می باشد.

وی در ادامه  لزوم فراگیری فرهنگ گردشگری را از سوی مردم ضروری دانست و عنوان کرد:  اگر ما بخواهیم در استان لرستان ، مساله گردشگری به عنوان یک کار بسیار ارزشمند و مورد استقبال قرار بگیرد، در درجه اول نیازمند فراگیری و درک فرهنگ گردشگری از سوی مردم است، مردم بایستی بدانند که لوازم گردشگری چه هستند و آن ها را بشناسند.

 وی افزود:  لوازم گردشگری شامل  امنیت، اخلاق و برخورد خوب و مناسب ، احترام گذاشتن به مهمان و مهمان نوازی ، ایجاد رفاه ، آسایش و آرامش است که بحمدا... در استان لرستان این لوازم با توجه به فرهنگ کهن و  کم نظیرش وجود دارد، اما نیازمند تقویت و حمایت بیشتر و بهتر ، هم از سوی مسوولان و هم مردم است. نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: مسوولان استان  هم بایستی زیرساخت های گردشگری دراستان را فراهم کنند و با فراهم کردن منابع مالی و مادی و امکانات لازم زمینه را برای تبدیل شدن به قطب گردشگری و صنعت توریسم با توجه به اینکه این استان به عنوان پایتخت ژئو توریسم کشور شناخته می شود ، فراهم نمایند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.