اظهارات رئیس جمهور ترکیه در مورد اینکه «ولادیمیر پوتین» دیدگاه خود را در مورد سوریه تغییر داده و دیگر از «بشار اسد» حمایت نمی کند با واکنش تند «مردیخی» مواجه شد.

پیغام تند پوتین برای اردوغان/ می‌توانم سوریه را استالینگراد کنم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری مهر و به نقل از بخش انگلیسی شبکه المنار، اظهارات چند روز قبل «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، در مورد اینکه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، دیدگاه خود را در مورد سوریه و ادامه حمایت از این کشور عربی تغییر داده با واکنش تند مسکو مواجه شد. 

در همین رابطه کرملین اقدام به احضار «امید یاردیم» سفیر ترکیه در مسکو کرده است. 

المنار در ادامه می نویسد که کرملین به سفیر ترکیه هشدار داده که اگر آنکارا به حمایت از داعش پایان ندهد، مسکو روابط دیپلماتیک خود را با ترکیه قطع می کند. 

سایت «وترن تودی» نیز با انتشار این خبر اعلام کرده که پوتین در دیدار با سفیر ترکیه، اردوغان را یک دیکتاتور خطاب کرده است.

بر اساس گزارش های موجود، دیدار پوتین و سفیر ترکیه به مدت دو ساعت ادامه داشته و رئیس جمهور روسیه به نماینده آنکارا گفته است: به اردوغان بگوئید همراه با تروریست های داعش به جهنم برود. 

پوتین در ادامه با حالت خشم گفته است: من می‌توانم سوریه را به نبرد «استالینگراد بزرگ» برای اردوغان و همپیمانان وی که شرورتر از آدولف هیتلر هستند تبدیل کنم.

به نوشته المنار، پوتین در ادامه اردوغان را به دو رویی متهم کرده چرا که رئیس جمهور ترکیه کودتای نظامی در مصر را محکوم می کند اما تمامی اقدامات تروریستی را که برای سرنگون کردن حکومت سوریه انجام می شوند مورد حمایت قرار می دهد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.