۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 300318

عوامل و راه‌کارهای پیشنهادی برای پیشگیری از مرگ ناگهانی قلب در هفتمین کنگره‌ی بین‌المللی قلب و عروق رضوی تبیین و بررسی می‌شوند.

چگونه از مرگ ناگهانی قلب پیشگیری کنیم؟

به گزارش ستاد خبری هفتمین کنگره‌ی بین‌المللی قلب و عروق رضوی، تقریبا هر نوع بیماری می‌تواند باعث مرگ ناگهانی قلبی شود اما به نوعی شایع‌ترین علت آن، بیماری عروق کرونر قلبی و تنگی‌ها و پلاک‌های خاص آترومی داخل رگ‌هاست.

از عوامل این مرگ ناگهانی در بیشتر موارد این است که فرد به ‌طور ناگهان یا متعاقب درد یا تپش قلب یا تنگی نفس هوشیاری خود را از دست داده، قلبش بعد از بی‌نظمی‌های خاصی دچار ایست کامل شده و پس از چند دقیقه، مغز و سایر اندام‌های حیاتی از کار می‌افتند. بیشتر کسانی که دچار مرگ ناگهانی قلبی می‌شوند، نجات نمی‌یابند اما اگر اصول احیا کردن به درستی به مردم آموزش داده شود و بیمار در اسرع وقت به بیمارستانی مجهز و با پرسنلی کار آموزده فرستاده شود، احتمال زنده ماندن او بالا خواهد رفت.

یکی از 10 نشست علمی هفتمین کنگره‌ی بین‌المللی قلب و عروق رضوی به بررسی و تبیین این معضل پزشکی اختصاص پیدا کرده که در آن، مرگ ناگهانی ناشی از داروها و هم‌چنین پیشگیری از مرگ ناگهانی در اختلالات کانال‌های یونی قلب توسط دو الکتروفیولوژیست از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شیراز ارائه می‌شوند.

لازم به یادآوری است، بیمارستان فوق تخصصی رضوی تاکنون بیش از 90 کنگره‌ی علمی در سطوح کشوری و نیز بین‌المللی برگزار کرده و هفتمین کنگره‌ی بین‌المللی قلب و عروق رضوی را در حالی برگزارمی‌کند که در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات پزشکی و درمانی به بیماران قلبی و عروقی با توجه به برخورداری از اتاق‌های عمل پیشرفته و بخش‌های تصویربرداری مجهز و همین‌طور برخورداری از کادر درمانی مجرب و متبحر به‌عنوان یکی از برترین مراکز مدنظر گردشگری سلامت در بحث جراحی و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی در خاورمیانه مطرح است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.