مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اعلام آمادگی سه کشور اروپایی برای سرمایه‌گذاری در بنادر ایران گفت: با توجه به مصالح کشور سرمایه‌گذاران خارجی برای طرح‌های توسعه‌ای بنادر را انتخاب می‌کنیم.

هجوم هیئت‌های اروپایی‌ برای سرمایه‌گذاری در بنادر ایران

به گزارش قدس آنلاین، محمد سعیدنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به حضور هیئتی از ایتالیا در کشور برای سرمایه‌گذاری در بنادر اظهار کرد: شب گذشته میزبان هیئتی ایتالیایی بودیم که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بنادر ایران و طرح‌های توسعه این بنادر است.

وی با یادآوری این‌که اروپایی‌ها به‌طور جدی به‌دنبال سرمایه‌گذاری در بنادر کشور هستند، بیان کرد: در این زمینه با هیئت‌هایی از فرانسه و آلمان جلساتی برگزار شد و با سرمایه‌گذاران این کشورها گفت‌وگو کردیم.

وی ادامه داد: در زمان تحریم خطوط کشتیرانی بزرگ دنیا به بنادر ایران تردد نداشتند و از طریق بنادر کشورهای دیگر یعنی با واسطه این کار را انجام می‌دادند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تغییر شرایط کشور، افزود: خطوط کشتیرانی بزرگ دنیا علاقه‌مند هستند که مانند گذشته به‌طور مستقیم به بنادر ایران تردد داشته باشند که این کار به‌سود صاحبان بار خواهد بود.

سعیدنژاد با اشاره به حضور هیئت ایتالیایی در ایران برای مذاکره جهت سرمایه‌گذاری در بنادر کشور و همچنین طرح‌های توسعه‌ای، اظهار کرد: با سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در بنادر ایران در حال مذاکره هستیم و با توجه به مصالح کشور سرمایه‌گذاران را انتخاب می‌کنیم.

وی با تأکید بر این‌که متقاضی برای سرمایه‌گذاری در بنادر کشور بسیار زیاد است، تصریح کرد: حجم سرمایه‌گذاری بیشتر، هزینه‌های مالی سرمایه‌گذاری، دوره بازگشت سرمایه‌گذاری، تعهد درباره حمل کالا از سمت ایران (صادرات و واردات)، حمل بار ترانشیپی و ترانزیتی و... از جمله مؤلفه‌هایی است که برای انتخاب سرمایه‌گذاران مدنظر سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.