قدس آنلاین- تبریز: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به برخی تبلیغات دشمنان پس از توافق هسته ای مبنی بر اینکه ایران دست از حمایت کشورهای منطقه برخواهد داشت، اظهار داشت: ایران به عنوان قدرت اول در منطقه نسبت به مسائل منطقه حساس بوده و هیچ گاه دست از حمایت مردم بی دفاع نخواهد کشید.

طرف های مقابل به خصوص آمریکا و انگلیس در طول تاریخ به نقض عهد شهرت داشته اند/ فوری

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علی اکبر ولایتی در دومین کنفرانس بین المللی از نهضت مشروطیت تا قیام ۲۹ بهمن تبریز و پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تبریز با بیان اینکه ایران بدون آذربایجان و آذربایجان بدون ایران هویتی ندارد، گفت: اعلام رسمی مذهب تشیع در ایران برای اولین بار در مسجد جامع تبریز صورت گرفت که می توان گفت تحرکات ۵۰۰  ساله اخیر مردم آذربایجان در دفاع از اعتقادات و لزوم برقراری عدالت به دلیل قرار گرفتن آنان در مسیر ولایت و اهل بیت بوده است.

 

ایران اسلامی هیچ گاه از محبت اهل بیت(ع) خالی نبوده است

وی با تاکید بر این نکته که ایران اسلامی هیچ گاه از محبت اهل بیت(ع) خالی نبوده است، افزود: وجود بیش از ۵ هزار بقعه متبرکه در سراسر ایران گواه این واقعیت است چرا که در هیچ یک از کشورهای اسلامی به این اندازه بقعه متبرکه یافت نمی شود.

وی با اشاره به شعری از نظامی گنجوی تاکید کرد: نظامی گنجوی که یکی از ارکان خمسه زبان فارسی به شمار می رود در اشعار خود در قرن ششم هجری از عشق به اهل بیت و اولاد علی(ع) سخن می گوید.

ایستادگی مردم اذربایجان در برابر روس و عثمانی گواه روشن تاریخی بر عدالتخواهی مردم این دیار

ولایتی با گریزی بر وضعیت مردم ایران در دوران قاجار اظهار داشت: در عهد قاجار مردم آذربایجان یک تنه در برابر فشارهای عثمانی و روس ایستادند و این ایستادگی چندین ساله در برابر روس و عثمانی گواه روشن تاریخی است بر عدالتخواهی و همیشه در صحنه بودن مردم آذربایجان و اینکه همواره در دفاع از اعتقادات خود پیشتاز بوده اند و نسبت به خاک کشور خود غیرت و تعصب داشتند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به انقلاب مشروطه تاکید کرد: مردم تبریز در پی مهاجرت کبری مردم به قم  با فرستادن نامه ای به مظفر الدین شاه خواهان رسیدگی و قبول خواسته های خود شدند که شاه با فرستادن نماینده خود به قم فرمان مشروطیت را صادر کرد.

وی مرحوم ستارخان را نماد واقعی یک مبارز انقلابی و معتقد و وطن دوست دانست و گفت: ستارخان در زمان مبارزه برای رهایی از محاصره نیروهای شاه حاضر نشد به زیربیرق بیگانه برود و در مقابل خواست نماینده روس مبنی بر اینکه پرچم کشور روسیه را بر سردر خود بزنید تا در امان باشید چنین پاسخ داد که "هفت دولت باید به زیر بیرق ایران بیاید ما زیر بیرق بیگانه و اجنبی نمی رویم".

وی با بیان اینکه رهبری همواره از قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز به عنوان روشن کننده شعله های انقلاب اسلامی یاد می کنند، گفت: اگر قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن نبود انقلاب اسلامی هیچ گاه به بار نمی نشست.

ولایتی تاکید کرد: مردم تبریز و آذربایجان همواره در برهه های حساس کشور و انقلاب اسلامی در صحنه حاضر شده و موجبات اقتدار و عزت کشور را فراهم کرده اند.

امروز ایران در منطقه حرف اول را می زند/ مذاکرات هسته ای بدون وجود رهنمودها و هدایت های عالمانه ولی فقیه به چنین پیشرفتی نمی رسید

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور قدرتمند ایران در منطقه اظهار داشت: امروز ایران در منطقه حرف اول را می زند و جمهوری اسلامی ایران با حمایت های معنوی و مادی خود مردم سوریه، عراق و یمن را در مقابله با زیاده خواهی های بیگانگان و مستکبران یاری می دهد.

وی با اشاره به موفقیت ایران در مذاکرات هسته ای تاکید کرد: مذاکرات هسته ای بدون وجود رهنمودها و هدایت های عالمانه ولی فقیه به چنین پیشرفتی نمی رسید و بدون اغراق باید گفت که ایران به دلیل وجود تدابیر حکیمانه مقمام معظم رهبری است که با اقتدار در برابر قدرت های جهانی ایستاده و با مذاکره قدرتمندانه به نتیجه رسید.

طرف های مقابل به خصوص آمریکا و انگلیس در طول تاریخ به نقض عهد شهرت داشته اند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: توافقنامه هسته ای باید به تصویب مراجع ذی صلاح برسد و اجرای آن نیز به درازا خواهد کشید اما آن چه که مهم است ضرورت پیگیری ایران برای اجرای درست و دقیق بندهای این توافقنامه می باشد چرا که طرف های مقابل به خصوص امریکا و انگلیس در طول تاریخ به نقض عهد شهرت داشته اند.

وی اضافه کرد: ما مجذوب وعده های آمریکا نشده ایم بعضیی ها ذوق زدگی از خود نشان ندهند چرا که آن ها همواره به دنبال منافع خود بوده اند و اگر کوچکترین تضادی با منافع خود احساس کنند زیر حرف ها و وعده های خود خواهند زد.

وی با بیان اینکه امروز هیچ کشوری در جهان به اندازه جمهوری اسلامی ایران دارای قدر و منزلت نیست، گفت: هیچ کشوری به مانند کشور ما آزادی عمل در عرصه های جهانی ندارد و این مهم نیز به دلیل استقامت و عزتمندی مردم ایران است که همواره در صحنه های مختلف در برابر حملات دشمنان ایستادگی کرده اند و استقلال خود را حفظ کرده اند.

اگر این مذاکرات به درستی توسط رهبری هدایت نمی شد در همان سال ۸۲ قضیه دستیابی ایران به فناوری هسته ای منتفی می شد

ولایتی با اشاره به نقش بی بدیل رهبری در مطرح کردن ایران به عنوان قدرتی جهانی و هم چنین موفقیت های هسته ای اظهار کرد: اگر این مذاکرات به درستی توسط رهبری هدایت نمی شد در همان سال ۸۲ قضیه دستیابی ایران به فناوری هسته ای منتفی می شد چرا که طرف مقابل در آن دوران فریبکارانه عمل کرد و قصد تسلیم شدن مردم ایران در برابر زیاده خواهی هایش را داشت.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به اوضاع سوریه گفت: وزیر امور خارجه آمریکا بلافاصله پس از توافق هسته ای به قطر رفت  تا در مورد آینده کشور سوریه برنامه هایی را با کشورهای منطقه طراحی نماید اما باید بدانند که مردم سوریه اجازه دخالت به هیج یک از آنان را نخواهند داد.

وی تاکید کرد: امروز بشار اسد در سوریه قدرتمند تر از سال های قبل است و به حول و قوه الهی خواهند توانست بر توطئه های دشمنان غلبه کرده و پیروز شوند.

داعش همان تفاله های باقی مانده از صدام حسین است

وی با بیان اینکه داعش همان تفاله های باقی مانده از صدام حسین است، گفت: داعش مجموعه ای است که با پول عربستان و با سلاح آمریکا به کشت و کشتار مردم بی دفاع می پردازد.
ولایتی با اشاره به برخی تبلیغات دشمنان پس از توافق هسته ای مبنی بر اینکه ایران دست از حمایت کشورهای منطقه برخواهد داشت، اظهارد اشت: ایران به عنوان قدرت اول در منطقه نسبت به مسائل منطقه حساس بوده و هیچ گاه دست از حمایت مردم بی دفاع نخواهد کشید.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.