قدس آنلاین- تبریز: جانشین فرماندهی سپاه عاشورا گفت: توافق هسته‌ای در ادامه مسیر نرمش قهرمانانه، ظرفیت مذاکره نظام اسلامی و دفع تحریم‌ها رخ داد و امیدواریم در مسیر مشخص شده از سوی رهبری حرکت کنیم.

توافق هسته‌ای در مسیر نرمش قهرمانانه و ظرفیت مذاکره نظام صورت گرفت

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علی قادری ظهر امروز در دومین کنفرانس بین‌المللی از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن تبریز و پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه برگزاری این کنفرانس در زمینه صیانت از انقلاب اسلامی و عمل به تکلیف توسط سپاه است، بیان کرد: باید با نگاه به تاریخ گذشته و به خصوص تاریخ نزدیک به انقلاب اسلامی از علل پیروزی‌ها و ناکامی‌ها آگاه شده و درس عبرت گرفت.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا افزود: باید با عبرت‌گیری و درس گرفتن از چالش‌ها، اجازه تکرار حوادث تلخ تاریخی را ندهیم و اگر اینگونه نباشد مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف خواهیم بود.

رسالت سپاه تنها در حوزه‌های نظامی و سخت‌افزاری نیست

وی در بخش دیگری عنوان کرد: رسالت سپاه تنها در حوزه‌های نظامی و سخت‌افزاری و مسائل روز و جاری نیست بلکه در مسائل تاریخی و اجتماعی نیز سپاه نقش رصدگری را دارد و این امر موجب استحکام نظام اسلامی می‌شود.

قادری در ادامه با بیان اینکه نهضت مشروطیت با حرکت عالمان دینی و افراد متدین و نیروهای انقلابی و ارزشی آغاز شد، گفت: این انقلاب در مدت کوتاهی از مسیر خود منحرف شده و منجر به اعدام یکی از عالمان موثر در این قیام به نام شیخ فضل‌الله نوری می‌شود و ما باید به این پرسش بزرگ پاسخ دهیم که چرا انقلاب از مسیر خود منحرف شد.

وی عنوان کرد: اگر به پرسش‌ها و چالش‌ها فایق آییم انقلاب اسلامی ما مستحکم و رو به جلو بوده و منجر به انقلاب مهدوی خواهد شد.

قیام 29 بهمن تبریز نقطه اوج حضور مردمی در مبارزه با استکبار کبیر بود

جانشین فرمانده سپاه عاشورا در ادامه سخنان خود با اشاره به قیام 29 بهمن تبریز و نقش مردم انقلابی این شهر در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: این قیام نقطه اوج حضور مردمی در مبارزه با استکبار کبیر بود و مردم حماسه‌ای را رقم زدند که وجه مشترک آن با نهضت مشروطیت رهبری روحانیت و حضور مردمی در این حرکت بود.

وی افزود: مردم آذربایجان و تبریز با حرکت به موقع و اقدام موثر در گرامیداشت 19 دی قم یک مسیر نورانی تداوم نهضت حضرت امام را بعد از شهر خون و قیام در شهر انقلابی تبریز رقم زدند و همین چله نگهداشتن‌ها از تبریز آغاز و در دیگر شهرها ادامه یافت تا مسیری برای پیروزی انقلاب اسلامی شود.

قادری تصریح کرد: این انقلاب با رهبری امام راحل ما را از سیطره استکبار جهانی نجات داد و استقلال و آزادی و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به ارمغان آورد.

وی گفت: در طول 36 سال اخیر مردم ایران اسلامی با حضور آگاهانه و با بصیرت در صحنه‌ها این مسیر نورانی را ادامه دادند و مصداق آیه قرآنی در استقامت مسیر الهی شدند.

نظام جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت

قادری افزود: انقلاب اسلامی پس از امام راحل به رهبری خلف صالح ایشان تداوم یافت و مردم آذربایجان در عهد خود و تداوم انقلاب اسلامی پایدار خواهند ماند.

وی یادآور شد: بزرگترین چالش انقلاب اسلامی تجاوز رژیم صدام بود که مردم بار دیگر به ندای امام خود لبیک گفتند و این بار نیز مردم آذربایجان پیشگام بود و در این میدان نیز سرافراز حاضر شدند.

قادری تصریح کرد: در حال حاضر نیز نظام جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت قرار دارد و شاهد حضور مردمی در مسیر ولایت و حرکت در خطوط مشخص شده رهبری هستیم.

وی گفت: توافق هسته‌ای در ادامه مسیر نرمش قهرمانانه، ظرفیت مذاکره نظام اسلامی و دفع تحریم‌ها رخ داد و امیدواریم در مسیر مشخص شده از سوی رهبری حرکت کنیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.