عباسعلی سپاهی یونسی :  قدس ویژه خراسان - مهناز خجسته نیا: قصه چند ماهه «پدیده» و «میزان» در چند روز آینده به پایان می‌رسد.

 پایان بلاتکلیفی طلبکاران « پدیده» و « میزان»  در روزهای آینده

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درخصوص چگونگی ورود این مجمع در پرونده این دو بنگاه اقتصادی، ضمن اعلام این خبر گفت: خوشبختانه تدابیر خوبی برای رفع مشکل سهامداران و سپرده گذاران «پدیده» و«میزان» اتخاذ شده که منتظر تأیید شورای عالی امنیت ملی است.

به گزارش خبرنگار ما، محسنی ثانی که در نشست رسانه ای مجمع نمایندگان استان سخن می‌گفت، افزود: البته این تدابیر مربوط به پیگیری‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیست.

محسنی‌ثانی در زمینه اقدامهای نمایندگان مجلس در زمینه «پدیده» و «میزان» اظهار داشت: در حوزه پدیده و میزان مکلف بوده‌ایم این موضوع را پیگیری و حقوق مردم را احقاق کنیم، بنابراین در این راستا جلسات متعددی با دستگاه قضایی در تهران، بانک مرکزی و وزارت کشور و همچنین با مسؤولان استانی داشته‌ایم تا بتوانیم تدابیر خوب و مطلوبی در این حوزه انجام دهیم، به گونه‌ای که مردم و سپرده‌گذاران دچار زیان نشوند و به حقوق خود برسند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ستاد ویژه رسیدگی به این دو بنگاه اقتصادی این تدابیر را اتخاذ کرده، اظهار داشت: آنچه به تأیید شورای عالی امنیت ملی برسد در قالب یک بیانیه برای دستگاه قضایی، دادستان مشهد و دستگاه مسؤول لازم الاجراست.

* واردات آب از تاجیکستان

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در این نشست رسانه‌ای همچنین از واردات آب به استان از تاجیکستان خبر داد.

محسنی ثانی در توضیح اقدامات نمایندگان استان در رفع مشکل کمبود آب خراسان رضوی گفت: چون اکنون منابع آب استان با میزان مصارف آن همخوانی ندارد دو پرونده «واردات آب» و «شیرین کردن آب دریای عمان و دریاچه مازندران» از سوی نمایندگان مورد مطالعه قرار گرفته  است.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده از سوی نمایندگان به لحاظ کمک از سازمان ملل افزود: سه سالی است که شرکتی انتفاعی برای این موضوع به وجود آمده تا با مساعدت همه نمایندگان مجمع پیگیر تحقق نتیجه این مطالعات و انجام مذاکرات باشد.

به گفته وی با توجه به اینکه کشور تاجیکستان به دلیل بهره مندی از یخچالهای طبیعی در حال حاضر به بزرگترین کشور صادر کننده آب تبدیل شده، ما نیز در این خصوص مذاکراتی با مقامهای این کشور انجام داده و به توافقات خوبی رسیده ایم. 

* احترام به انتقاد امام جمعه مشهد از کم کاری مجلسی‌ها در «برجام»

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که دیدگاه نمایندگان استان در برابر انتقادهای اخیر امام جمعه مشهد در زمینه «برجام» و کم‌کاری مجلسی‌ها چیست، گفت: نظر آیت‌ا... علم‌الهدی برای ما محترم است، اما کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس «برجام» را به طور جدی پیگیری می‌کند.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه انتقادهای امام جمعه مشهد باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: البته این انتقادها در حالی مطرح شده که کمیسیون امنیت ملی مجلس این روزها برای بررسی و تحلیل برجام و قطعنامه پرکارترین کمیسیون مجلس است و چهار نماینده مردم استان عضو این کمیسیون هستند.

وی همچنین در خصوص وضعیت امنیت مرزهای استان در مواجهه با شرارتهای بیگانگان اظهار داشت: آنچه مشهود است اینکه به اذعان همه کشورها و سرویس‌های گوناگون امنیتی دنیا، ایران امن‌ترین کشور مطابق با شاخص‌های امنیتی است.

وی افزود: خدا را شاکریم که در مرزها امنیت خوبی را شاهد هستیم و با توجه به هجمه‌های سنگین برای مخدوش ساختن امنیت و با توجه به ساماندهی سرویس‌های غربی و چه سرویس‌های منطقه‌ای برای ناامن‌سازی مرزهای ایران، خوشبختانه مرزهای ما امنیت خوبی دارد و با اشرافیت اطلاعاتی و هوشیاری نیروهای نظامی بیشتر این عملیاتها خنثی شده است.

محسنی‌ثانی با اشاره به حاکمیت ضعیف پاکستان بر مرزهای خود گفت: به همین دلیل در مرزهای مشترک ما با پاکستان شاهد تجاوزهای مرزی بوده ایم که امیدواریم با انسداد کامل این قسمت مرز و تکمیل جاده مرزی تا سال آینده به صورت کامل بخش عمده شرارتهای این منطقه خنثی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در تمامی مرزهای کشور فقط مرزهای جنوب شرقی شاهد شرارتهایی بوده که آن هم با انسداد کامل مرز تا پایان امسال این موضوع برطرف می‌شود.

محسنی ثانی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص ساماندهی حاشیه شهر مشهد به همکاری امام جمعه مشهد، مجمع نمایندگان و سایر مسؤولان اشاره و اظهار امیدواری کرد اقدامهای مؤثری در این زمینه انجام شود.

* دفاع از کم کاری نمایندگان مشهد در مجلس

در این جلسه قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به برخی پرسشها، از دلایل کم کاری نمایندگان این کلانشهر تا باز شدن درهای وزارت آموزش و پرورش برای استخدام با توجه به یکسری فشارها سخن گفت.

وی با اشاره به آخرین اقدامهای نمایندگان در زمینه ساماندهی حاشیه شهر افزود: طرح ساماندهی حاشیه شهر مشهد معطل ارزیابی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بوده و البته یک گرفتاری قانونی هم وجود دارد که با رفع آنها می‌توان وضعیت ساماندهی حاشیه شهر را سرعت بخشید.

این نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در زمینه واردات آب نیز گفت: یکی از موضوعات ما با مسؤولان تأمین آب پایدار با توجه به نبود مناطق آبریز در اطراف خراسان رضوی است.

قاضی‌زاده با بیان اینکه به دنبال تأمین سبد آب برای خراسان رضوی هستیم، افزود: در این راستا جلسات متعدد و مذاکرات گوناگونی انجام شده که به چند سناریوی نهایی رسیده است.

به گفته وی مطالعات فاز صفر تا صد این سناریوها انجام شده که سناریوی انتقال آب از دریای عمان پس از نهایی شدن وارد فاز اجرایی و بستن قرارداد با پیمانکار خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه چرا نمایندگان مشهد در صحن علنی بسیار کم کار هستند، تأکید کرد: باید در ابتدا تعریف کرد پرکاری نماینده به چه معناست؟ آیا پرکاری بدان معناست که چه کسی بلندگوی خود را بیشتر روشن و خاموش می‌کند؟

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مشهد در حوزه‌های تخصصی و کمیسیونهای متبوع خود بسیار فعال بوده و ملاک ارزیابی ما نباید میزان صحبت کردن باشد، بلکه باید به میزان عمل توجه کرد، چنانکه آنان که در مجلس بیشتر صحبت می‌کنند کسانی هستند که پیگیری‌هایشان کمتر به نتیجه می‌رسد.

قاضی‌زاده در پاسخ به این انتقاد که کم کاری نمایندگان استان به تأخیر 6 ماهه وزارت کشور در انتخاب استاندار منجر شد، گفت: این تأخیر در حالی اتفاق افتاد که نمایندگان موفق شدند هم به هدف خودشان در حفظ استاندار قبلی برسند و هم استانداری انتخاب شود که کمترین تنش را با نمایندگان استان دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به برخی بی مهری‌ها به نمایندگان استان اظهار تأسف کرد.

وی با اشاره به گلایه‌هایی در زمینه سهم هشت درصدی خراسان رضوی و نیازمندی استان به اعتبار بیشتر گفت: به باور ما مظلوم‌ترین استان کشور تهران است، زیرا این استان با توجه به سرانه جمعیتی و گستره جغرافیایی در مقایسه با سهم هشت درصدی خراسان رضوی از اعتبارات ملی، کمترین سرانه را دارد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.