قدس آنلاین:مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان‌شمالی گفت: هم اکنون راه ارتباطی پایگاه امداد و نجات سیساب در محور شیروان به بجنورد دارای وضعیت نامناسبی بوده که این امر عاملی بسیار مهم باعث ایجاد تاخیر و اتلاف زمان در امداد رسانی به حوادث مختلف است.

نامناسب بودن راه ارتباطی شیروان به بجنورد عامل بروز تاخیر در امداد و نجات است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، حسن شکوری نسب درتور خبری یک روزه از پایگاه امداد و نجات سیساب اظهار داشت: پایگاه امداد و نجات سیساب از راه ارتباطی نامناسبی برخوردار بوده بنابراین در حین گزارش وقوع حادثه در این محور زمان بسیاری زیادی برای خروج آمبولانس و خودروهای ست امداد و نجات اتلاف می شود

وی با بیان اینکه دقایق در هنگام امداد رسانی ارزش به سزایی برای این جمعیت دارد اظهار داشت: خودروهای امدادی برای خروج از پایگاه باید تا اولین خروجی و یا دور برگردان بیش از شش کیلومتر راه را طی کنند که این امر سبب تاخیر در امداد رسانی به مجروحان خواهد شد.

این مقام مسئول محور شیروان به بجنورد را یکی از حادثه خیز ترین محورهای در جاده آسیایی یاد کرد و  افزود: باید مسئولان امر به منظور ایجاد راه دسترسی مناسب برای این پایگاه امداد و نجات تمهیدات لازم از جمله تامین اعتبار را مورد توجه قرار دهند

وی عنوان کرد: با ایجاد راه ارتباطی مناسب در محور شیروان به بجنورد امداد رسانی در مواقع ضروری با شدت عمل بیشتر و زمان کمتری انجام خواهد شد

شکوری نسب استاندارد زمان حضور نیروهای امدادی بر سر صحنه تصادف را 9 دقیقه ذکر کرد و گفت: هم اکنون این شاخص در محورهای استان کمتر از هفت دقیقه است

شکوری نسب، تعداد پایگاه های ثابت امداد و نجات جاده ای را 12 پایگاه اعلام کرد و گفت: این پایگاه ها کلیه جاده های استان را بافاصله  40 کیلومتر پوشش می دهد و همگی دارای آمبولانس هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی همچنین در ادامه بازدید با اشاره به پایین بودن استاندارد تجهیزات امداد و نجات در استان، خاطرنشان کرد: در حوزه تجهیزات نیاز به افزایش ظرفیت ها برای کامل کردن توان استان در امداد رسانی داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی یادآورشد: در سال گذشته 2.5 میلیارد تومان اعتبارات تجهیزات امداد و نجات و بهداشت درمان از محل اعتبارات جمعیت تخصیص یافت که اگر این تجهیزات خریداری و به ناوگان اضافه شود توان ناوگان افزایش می یابد.


وی اظهارداشت: مبلغ 500 میلیون تومان از باقی مانده اعتبارات سال 93 سفر رهبری نیز صرف خرید تجهیزات شد که کمک خوبی در این بخش بود.

حسن شکوری نسب، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 428 مورد انواع حادثه در استان امداد رسانی شده که در این حادثه ها 40 نفر کشته شدند.

وی افزود: این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته به 327 مورد حادثه امداد رسانی شده بود که 16 کشته سر صحنه داشته است.
وی این حوادث را شامل سیل، حوادث جاده ای، گرفتاری در کوهستان و زلزله عنوان کرد

شکوی نسب همچنین در بازدید از عملیات ساخت اشیانه بالگرد هلال احمر استان در تخته ارکان بجنورد گفت:اکنون مراحل پایانی ساخت پد و باند بالگرد در حال اجراست که تا 10 روز دیگر به اتمام می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود آشیانه و پد و باند بالگرد تا پایان شهریورماه تحویل رسمی شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در خصوص زمان تحویل بالگرد به هلال‌احمر استان گفت: اعتبارات خرید بالگرد توسط جمعیت هلال‌احمر کشور پیش‌بینی‌شده که خراسان شمالی و چند استان دیگر در اولویت اختصاص آن هستند.

وی درباره فضای آشیانه بالگرد هلال‌احمر استان گفت: آشیانه بالگردی که در این استان در حال ساخت است جز در مشهد در استان‌های مجاور دیگر همتایی ندارد و همتراز با آشیانه فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد است.

شکوری نسب افزود: به سبب زیرساخت، امکانات و فضای مناسب 15 هکتاری این محل، در شرایط جوی نامساعد نیز توانایی پذیرش بالگرد وجود دارد. این درحالی است که تا پیش‌ازاین، فرودگاه بجنورد محل فرود بالگرد بود و استانداردهای لازم برای آن را نداشت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در ادامه بازدید خبرنگاران از کلینک امام رضا (ع) با قدردانی از تعامل و همکاری دانشگاه علوم پزشکی  افزود : افزون بر 140 هزار بیمار به    مجموعه ی درمانی ، دارویی و توانبخشی از ابتدای سال 93 مراجعه داشته اند .

وی همچنین گفت : 8 ماه است که دستگاه سونوگرافی ، اکو قلب و تست ورزش با هزینه ی 4 میلیارد ریال خریداری شده اما کمبود متخصص در استان باعث شده  تا کنون این بخش راه اندازی نشود.

وی افزود: کمبود نیروی متخصص خدمات درمانی  کلنیک امام (ع) بجنورد را محدود می کند

شکوری نسب همچنین  افزود : از ابتدای امسال تا کنون 50 هزار بیمار در کلینک امام رضا (ع) ویزیت شده است .

وی با اشاره به پایین بودن تعرفه های این کلنیک و حجم بالای مراجعه کننده ، ابراز امیدواری کرد: مشکل سیستم نوبت دهی اینترنتی  این مرکز درمانی به زودی برطرف شود تا بیماران زمان طولانی تری  در انتظار ویزیت نمانند.

وی گفت: در کلنیک امام رضا (ع) بجنورد  اکنون  در 19 بخش و 40 متخصص و فوق تخصص در بخش های مختلف عمومی،چشم پزشکی،روانپزشکی،غدد،نوزادان، رو ماتولوژی ، زنان و زایمان و...  از ساعت 8 و نیم الی 22 آماده ی پذیرش  بیماران است و ماهانه بطور میانگین 10 هزار نفر مراجعه کننده دارد.

پذیرش  ماهانه بیش از 3هزارو 700  بیمار در درمانگاه عمومی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در ادامه بازدید از در مانگاه عمومی و بخش توانبخشی گفت:  درمانگاه عمومی هلال احمر خدمات پرستاری، پزشک عمومی و دندان پزشکی   با 20 الی 40 درصد تعرفه ی کمتر از سایر در مانگاه ها  به بیماران خدمات ارائه می دهد.

 شکوری نسب همچنین با اشاره به فعالیت مرکز توان بخشی این نهاد گفت : مرکز توانبخشی در بخش های کار درمانی، گفتار درمانی ، فیزیو ترابی در 8 کابین  با تجهیزات کامل و با کیفیت مطلوب و با تعرفه خیلی پائین تر از بخش خصوصی به بیماران خدمات ارائه می دهد.

 همچنین درمانگاه عمومی هلال احمر به همه ی زائران عتبات و عالیات و حجاج تزریق واکسن و خدمات پزشکی ارائه می دهد.

**بهره برداری از بزرگترین استخر سرپوشیده خراسان شمالی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی همچنین  از بهره برداری بزرگترین استخر سرپوشیده شیروان خبر داد

شکوری نسب افزود : ساخت استخر شهدای امدادگر در مساحت 2 هزار و 323 متر مربع از سال 1388 و در زمینی به مساحت 3 هزار و 112 مترمربع آغاز شد.

استخر هلال احمرشیروان دارای بخش های مختلفی همچون سونای خشک و مرطوب، جکوزی، استخر کودکان، سالن بدنسازی و کافی شاپ است.

وی با اشاره به کل اعتبار  دو میلیارد و دویست و سی میلیون تومان این استخر   افزود : سال های گذشته میزان اعتبار برای ساخت این استخر یک میلیارد و پانصد و هشتاد میلیون تومان بود که در سال 93 هم ششصد و پنجاه میلیون تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه هزینه شده است .

استخر شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر با ظرفیت 200 نفر آماده استفاده علاقمندان است .

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.