قدس انلاین: یکی از ویژگی های ممتاز امام خمینی (ره) بی شک سخنانِ کوبنده، بیدار کننده و هشدار دهنده ایشان به مردم ایران بوده است که تنها نمود یکی از آن ها در باره ی افکار و روش کشورهای غربی و به ویژه امریکا بر سرنوشت ایران می باشد.

پیشرفت باید در راستای انسانیت باشد!

به گزارش قدس انلاین، امام خمینی (ره) در این باره بیان داشته اند: شما گمان نکنید که غربی ها پیشرفت کرده اند، غربی ها در جهات مادی پیشرفت کرده اند لکن معنویات ندارند. اسلام و همین طور مکتب های توحیدی، این ها انسان می خواهند درست کنند و غرب از این معنی بکلی برکنار است، غرب مواد طبیعت را کشف کرده است و قوای طبیعت را کشف کرده است و آنهم بر ضد انسان این قوا را به کار می برد، برای نابودی انسانیت، برای نابودی شهرهای ممالک.

چنانچه که می بینید که هر یک از این کشورها که به اصطلاح پیشرفته تر هستند بیشتر انسان ها را در فشار قرار می دهند. ما یک مملکت پیشرفته به اصطلاح خودشان که عبارت از آمریکاست، گرفتار آن بودیم و الآن هم ممالک بسیار گرفتار همین مملکت پیشرفته هستند. آن چیزهایی که آنها پیشبرد کردند، بر ضد مقصد انسانیت به کار می برند و آدمخواری را در عالم ترویج می کنند، جنگ و جدال را در عالم ترویج می کنند، پیشرفت ها برای پیشرفت جنگ و پیشرفت آدمکشی است.
دنیا باید آمریکا را از بین ببرد، وِالّا تا این ها هستند، این مصیبت ها در دنیا هست این جا نشد، یک جای دیگر الآن در بسیاری از جاهای دنیا آمریکا آتش افروخته و جنگ هایی که الآن در بسیاری از جاهای دنیا هست، همه اش زیر سر این است و دنیا را این ها دارند تهدید می کنند و هرگز هم این ها سلاح هایی که می گویند متوقف می کنیم و آنها را محدود می کنیم به حد، هرگز راست نمی گویند. بنابر این ما باید هر چه فریاد داریم به سر این ها بزنیم.

ملت ما بلکه ملت های اسلامی و مستضعفان جهان مفتخرند به این که دشمنان آنان که دشمنان خدای بزرگ و قرآن کریم و اسلام عزیزند، درندگانی هستند که از هیچ جنایت و خیانتی برای مقاصد شوم جنایتکارانه خود دست نمی کشند و برای رسیدن به ریاست و مطامع پست خود دوست و دشمن را نمی شناسند و در راس آنان آمریکا این تروریست بالذات، دولتی است که سرتاسر جهان را به آتش کشیده و هم پیمان او صهیونیست جهانی است که برای رسیدن به مطامع خود جنایاتی مرتکب می شود که قلم ها از نوشتن و زبان ها از گفتن آن شرم دارند.

منابع:

1-صحیفه نور،ج 7: 80؛ صحیفه نور، ج 17: 73؛ صحیفه نور، ج 21: 172.

2- سخنرانی امام خمینی (ره) در جمع کارکنان شرکت مخابرات ، مورخه31/ 3/ 1358.
3-سخنرانی امام خمینی (ره) در جمع شوراهای اسلامی روستاهای سراسر کشور و گروهی از مهاجران جنگ تحمیلی؛ مورخه 13/ 8/ 1361.
4-امریکا از دیدگاه امام خمینی (ره): 13.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.