مبلغان داعش، لیبرال و فمینیست نیستند، اما موفق شده اند کاری کنند که صدها دختر ماجراجوی اروپایی، با شتاب به سمت سوریه و عراق به راه بیافتند.

تاثیر شگفت انگیز فیلم های داعش روی دختران اروپایی + فیلم

بخش تبلیغات داعش فیلم جدیدی در افغانستان تولید کرده که نشان دهنده پیشرفت چشمگیر فیلمسازان حرفه ای مرتبط با این گروه تروریستی است، اما اغلب رسانه های افغانستان عقیده دارند این فیلم در افغانستان و توسط تکفیری ها ساخته نشده است.

هفته پیش گروه تروریستی داعش با انتشار ویدئویی ادعا کرد ده نفر از سران طالبان را در استان ننگرها اعدام کرده است.
در این فیلم که با کیفیت بالایی ساخته شده، تروریست های داعش ده نفر از اعضای طالبان را به اتهام کشتن مسلمانان اعدام می کنند.

* نوآوری
روش اعدام داعش در این ویدئو جدید است. تکفیری ها ابتدا به تعداد اسیرانشان به ردیف چاله حفر می کنند و درون آنها را پر از مواد منفجره کرده و پس از کارگذاشتن چاشنی و آماده شدن بمب، اعدامی ها را روی بمب ها نشانده و پس از قرائت کیفرخواست و حکم صادر شده، چاشنی بمب ها را فعال می کنند و همه اسیران در یک لحظه تکه تکه می شوند.

اعدام داعش در ننگرهار
 

در این ویدئو علاوه بر روش جدید اعدام، نوآوری ها و نکات دیگری نیز وجود دارد که نشان دهنده پیشرفت بخش تبلیغات تروریست ها و سند دیگری است برای این واقعیت که این فیلم ها را عوامل حرفه ای و مجرب در هالیوود و شرکت های فیلمسازی امریکایی که پیمانکاران سیا هستند، می سازند.
 

پائیز پارسال، پلیس لس انجلس که در جریان همکاری این شرکت ها با سیا و محرمانه بودن فعالیت آنها قرار نگرفته نبود، بطور اتفاقی از رابطه یکی از این شرکت ها با داعش مطلع شد و با حمله به ساختمان آن، کارکنان آنجا را در شرایطی دستگیر کرد که سرگرم تدوین یکی از فیلم های جدید داعش بودند و مقادیر زیادی فیلم های راش (تدوین نشده) از فعالیت های داعش در عراق از این دفتر کشف شد.

همکاری هالیوود با داعش

حتی بدون چنین گزارش ها و مستنداتی، بازهم روشن است که بعد از عکس ها و ویدئوهای ماه های نخست، مابقی محصولات تبلیغی داعش بسیار باکیفیت اند و از انتخاب و آماده سازی لوکیشن و  تصویربرداری گرفته تا صداگذاری، افزودن افکت ها و تدوین را گروه های کاملا حرفه ای و با تجربه برعهده داشته اند.

سناریو نویسی و کارگردانی این فیلم ها نیز کار افراد آماتور و بی تجربه تکفیری نیست و در برخی موارد، حتی از توان فیلمسازان مدعی و باتجربه برخی کشورهای منطقه نیز فرا تر است.

 

* داستان اولیه 

فیلم جدید داعش در ننگرهار، در لایه ی ظاهری اش کشتار خشن افراد را به نمایش می گذارد و بینندگان عادی نیز بخوبی و به وضوح این صحنه را می بینند و در جریان اعلامیه و پیام داعش (بصورت زیرنویس) قرار می گیرند.

داعش در ننگرهار

 

* داستان تحلیلگران

برخی تحلیلگران رسانه ای نیز، از وجود یک پیام مستتر در این فیلم می نویسند و می گویند که این ویدئو در واقع پیام و هشدار داعش به طالبان یا دولت افغانستان یا اهالی ننگرهار است.

اما تمام این ها را می شد با فیلمی ساده تر، کوتاه تر، کم هزینه تر و حتی مستند و واقعی تر ارائه کرد. آنچه که باعث شده فیلمسازان حرفه ای داعش بخاطرش خود را به زحمت اندازند و هزینه های بیشتری از لحاظ وقت، انرژی و خطرات امنیتی تحمل کنند، اثرگذاری و نتیجه فیلم است که هدف اصلی فیلم نیز به شمار می رود.

این فیلم در واقع یک تیزر تبلیغاتی است که از آگهی های تلویزیونی ارتش امریکا هم موثرتر عمل می کند.

منظره جنگجویان سوار بر اسب های عربی درست مثل قهرمانان اسطوره ای، تاختن در دشت ها و تپه های سرسبز و در دست داشتن یک تفنگ پیشرفته دوربین دار برای هر پسربچه ای جذاب و رویایی است.

 

* داستان جلوه های ویژه

فیلمسازان داعش، بی جهت این مناظر زیبا و باشکوه را انتخاب نکرده اند. آن مه رقیق که نیمی از کوهستان را فرا گرفته نیز، از روی تصادف و شانس وارد صحنه نشده و انتخاب اسب های خوش قد و قامت و حتی رنگ آنها و مسیر عبورشان از روی صخره ها که چابکی و سرزندگی در عین استواری را القا می کند هم از روی حساب و کتاب بوده تا هرجوانی با دیدن فیلم بیشتر از آنکه ذهنش درگیر موضوع اعدام باشد، به زیبایی و شکوه دنیای داعش فکر کند.
 

* زندگی جذاب اراذل و اوباش
بسیاری از نوجوانان و جوانان اروپایی با دیدن همین فیلم ها و یا شنیدن سخنان عضوگیران داعش در چت روم ها و شبکه های اجتماعی به این نتیجه می رسند که با پیوستن به داعش وارد دنیایی رویایی می شوند و می توانند به شیکترین و بهترین تجهیزات جنگی دست یابند، سوار بر خودروهای شاسی بلند با هر سرعتی که خواستند در دشت ها رانندگی کنند، هر وقت که خواستند بخوابند، حمام نروند، موهایشان را اصلاح نکنند و با مواد منفجره واقعی، بمب کار بگذارند و منفجرش کنند.

طراحان فیلم های داعش بخوبی می دانند که اغلب پسرها، حتی بدون دیدن فیلم های اکشن هالیوود، رویای تبدیل شدن به چیزی شبیه رمبو، استاتم، شوتر و سایر قهرمانان سینمایی را دارند و ترجیح می دهند جایی زندگی کنند که اثری از قید و بندهای اجتماعی و بازخواست های خانواده نباشد.

پررنگ کردن خبرهای مربوط به حضور دختران اروپایی در داعش نیز دنیای تروریست ها را برای جوانان ماجراجو جذاب تر می کند.

سواستفاده از این ویژگی ها، یکی از موثرترین حربه های مبلغان و عضوگیران داعش در کشورهای غربی است و باعث شده که هم اکنون 20 هزار نفر در صف پیوستن به داعش قرار بگیرند.
 

* رفتار فمینیستی تکفیری ها

جالب آنکه داعش به منزله یک گروه افراطی مذهبی و با عناوینی همچون اسلامگرایان تندرو مطرح می شود، اما مبلغان داعش هرگز تلاش نمی کنند زنان و دختران را از این عرصه ها دور نگه دارند و جدی تر از هر لیبرال و فمینیستی از فراهم بودن همه این شرایط برای دختران می گویند و موفق شده اند کاری کنند که صدها دختر ماجراجوی اروپایی، با شتاب به سمت سوریه و عراق به راه بیافتند.

اغلب این افراد آنچنان فریب تبلیغات پنهان تکفیری ها را می خورند که همانند جیک بیلاردی، نوجوان 17 ساله استرالیایی، قبل از ترک خانواده خود، به دوستانشان توضیح می دهند که باور کنید آنجا جای وحشتناکی نیست و من مطمئنم که بیشتر از خیابان های پاریس خوش می گذرد!



جیک بر اساس شواهد و اظهارات آشنایانش، فقط به عشق تبدیل شدن به یک جنگجوی واقعی، شبیه به قهرمانان فیلم های سینمایی، و به ویژه شلیک با تفنگ های دوربین دار راهی عراق شده بود.

احتمالا او زمانی که با پوتین و لباس و تجهیزات ویژه یک جنگجوی حرفه ای، همراه با فرمانده و همسانانش در خیابان ها و بازارچه های موصل گردش می کرد و از نگاه کنجکاوانه پسربچه ها به جلیقه مهمات و مسلسل دستی اش لذت می برد، احساس می کرد که بیشتر از قدم زدن در خیابان های پاریس خوش می گذرد، اما وقتی یک ماه بعد و قبل از منفجر شدن با سه تن تن ان تی، به او اجازه دادند آخرین بار با خانواده اش تماس بگیرد، با واقعیتی تلخ و ترسناک روبرو شد و فهمید که داعش او را برای گردش و تفریح و تعبیر آرزوهایش به شهربازی عراق و سوریه دعوت نکرده است.

*شبکه خبر

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.