قدس آنلاین – رها واعظی: شواهد جدید نشان می دهد که اپل بیش از گذشته برای ورود به دنیای تجارت خودروها تمایل دارد.

خودروی خودکار اپل، آماده برای تست در میدان آزمایشی جدید

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، گزارش های اخیر حاکی از آن است که خودروهای خودکار اپل برای ورود به مرحله ی تست سرعت در جاده آماده شده اند.

مهندسانی از گروه های مختلف پروژه های اپل در حال مذاکره با شرکت GoMentum  برای ساخت یک میدان آزمایشی مستقل مخصوص وسایل الکتریکی می باشند.

ظاهرا این میدان آزمایش، در پایگاه سابق نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی سان فرانسیسکو، کاملا بی سر و صدا در حال ساخت می باشد و وسعت آن 2 هزار و 100 هکتار است.

این میدان تست دارای 20 مایل جاده ی هموار و خیابانی است و بزرگ ترین مرکز تست امن در جهان به حساب می آید.

گفته می شود در حال حاضر کمپانی های مرسدس بنز و هوندا برای ارزیابی خودروهای خود، میدان تست اپل را در نظر گرفته و مناسب دانسته اند.

البته تیم خودروسازی اپل در یک ساختمان با مشخصات بسیار معمولی و چندین مایل دورتر از دانشگاه جدید کوپرتینو قرار دارد و در حال حاضر در دست ساخت می باشد.

مسیر جدید میدان تست خودروی اپل تنها برای رانندگی عادی با خودرو نیست.

به تازگی تیم کوک در جلساتی خصوصی با مدیران صنعت خودرو، از جمله رییس فیات کرایسلر به تبادل نظر پرداخته است و تمرکز وی نیز بر روی گرفتن خط مونتاژ BMW i3 تا پایان سال 2014 بوده است.

احتمال ساخت خودروهای الکتریکی خودراننده ی همگام با آیفون و مک توسط اپل کاملا جدید شده است و پروژه ی شناخته ی شده ی تیتان نیز بر همین اساس طرح ریزی شده است.

البته خبرهایی از جذب غیرقانونی استعدادهای کمپانی های تسلا موتورز و مرسدس بنز توسط اپل به گوش می رسد.

اپل احتمالا قصد دارد که به دنیا نشان دهد چگونه می توان تنها با استفاده از گوشی هوشمند و یا لپ تاپ در آینده یی نه چندان دور رانندگی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.