۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۵
کد خبر: 303049

قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی: " مژه ها" تاثیر غیر قابل انکاری در زیبایی چشم ها و چهره دارند. اما همه افراد از مژه های بلند و پرپشت بهره مند نیستند. ممولا خانم ها از لوازم آرایشی برای جلوه بهتر به آنها استفاده می کنند اما غافل از اینکه در این صورت مژه ها ضعیف شده و می ریزنند. برای کاهش آسیب مژه ها و تقویت رویش آنها روش های طبیعی وجود دارد که می تواند بسیار مفید باشد.

تکنیک های ساده برای تقویت رویش مژه ها

مواد غذایی توصیه شده

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ مژه ها نیز مانند موها رشد می کنند، ضعیف می شوند و یا به کمک روش های مختلف تقویت می شوند. در این باره بسیار مهم است تا برنامه غذایی سالم و متعادلی رعایت گردد.

توصیه می شود روزانه حداقل 5 سهم سبزیجات خام و انواع میوه های فصل میل شود. در این صورت همه ریزمغذی های لازم برای سلامت مژه ها و موها تامین خواهد شد. البته دندان ها و ناخن ها نیز بی بهره نخواهند بود و استحکام آنها افزایش می یابد.

خوراکی دیگری که باید حتما در برنامه غذایی گنجانده شود، جو دوسر است. این غله سرشار از سیلسیوم بوده و علاوه بر تسهیل رشد مژه ها می تواند به به مقاومت بسیار زیاد آنها نیز کمک کند. جو دوسر را می توان در ترکیب غذاهای مختلف یا مخلوط با آرد گندم استفاده کرد.

خداحافظی با استرس!

به طور کامل از شرایط استرس زا دوری کنید. شاید عجیب به نظر برسد اما ارتباط نزدیکی میان استرس و رشد مژه ها وجود دارد.

زمانی که در شرایط استرس زا زندگی می کنید، موها ضعیف شده و بسیار سریع تر از حد معمول شروع به ریزش می کنند. این اتفاق دقیقا برای مژه ها نیز می افتد. شاید خیلی ملموس نباشد اما این شدت ریزش درست شبیه به موهاست.

مصرف ویتامین H

ویتامین H که با نام بیوتین نیز شناخته می شود، موجب تقویت قابل توجه مژه ها می شود و رشد آنها را تسریع می کند. این ویتامین در موز، ماهی ساردین، گردو، بادام و غلات سبوس دار وجود دارد. سعی کنید میان وعدهای از میوه های خشک مانند گردو و بادام در برنامه غذایی خود بگنجانید.

آنتی اکسیدان ها و ویتامین C

آنتی اکسیدان ها اساسا در ویتامین های C و E وجود دارند. این ویتامین ها می توانند با رادیکال های آزاد مقابله کنند، به رشد مژه ها کمک می کنند و موجب تقویت مژه ها و موها می شوند.

اگر از ویتامین C استفاده نکنید، موها دچار موخوره، نازک و خشک شدن زیاد می شوند. در مورد ویتامین E نیز باید گفت که جریان خون در پوست سر را افزایش می دهد.

مهم ترین منابع این ویتامین ها عبارتند از: مرکبات، کیوی، آووکادو و سبزیجات سبز.

مرکبات را می توان به راحتی در برنامه غذای روزانه گنجاند. توصیه می شود صبح ها یک لیوان بزرگ آبمیوه تازه میل گردد. تقویت مژه ها به تغذیه صحیح وابسته است.

پاک کردن مواد آرایشی از روی چشم ها

همیشه به خاطر داشته باشید که قبل از خواب، مواد آرایشی را از روی صورت به خصوص چشم ها پاک کنید. گرچه ریمل می تواند زیبایی مژه ها را دو چندان کند اما در عین حال آنها را ضعیف می کند. توصیه می شود با یک برس تمیز ریمل مژه ها را کاملا پاک و شانه کنید.

روغن زیتون

روغن زیتون یک ماده طبیعی بی نظیر برای رشد مژه هاست. هر شب چند قطره از این روغن را روی پلک ها و ریشه مژه ها بمالید. روز بعد چشم ها را با آب فراوان بشویید. اگر این کار را 1 تا 2 ماه ادامه دهید، رشد مجدد مژه هه ا را احساس خواهید کرد.

وازلین

یکی دیگر از مواد مؤثر در رشد مژه ها وازلین است. وازلین را شب ها روی مژه ها بمالید و بگذارید تمام شب بماند. البته می توانید پس از 15 دقیقه نیز چشم ها را بشویید. وازلین را نیز مانند روغن زیتون استفاده کنید. نتیجه را پس از چند هفته می بینید.

توجه داشته باشید که این توصیه ها در کنار تغذیه صحیح مؤثر خواهد بود تا سلامتی نیز در کنار زیبایی حفظ شود.

منبع:www.Ameliore ta sante.fr

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.