انتخابات

قدس انلاین – سعید کوشافر: بازهم شنبه شد وبا دستی پر از خبرهای خواندنی خدمت شما خوانندگان گرامی رسیدیم ؛ خبرهایی از دنیای سیاست که همچنان بحث اول ان توافق هسته ای ایران است ؛ درعین حال باشما گشتی دردنیای اخبار خواندنی ؛ ورزشی و فرهنگی واقتصادی هم میزنیم ...

از پاداش یک میلیارد دلاری عاملان ۲۸مرداد وافشای محتوای محرمانه توافق با آژانس تا هتک حرمت یک مادر شهید و رسوایی تازه مربی فوتبال

 

***سکوت BBC در برابر تاریخ

 

«بی‌بی‌سی فارسی» که گاهی مثلاً خبر مرگ یک حیوان را آنقدر بزرگ کرده و پوشش می‌دهد که گویا جنایت عظیمی علیه بشریت انجام شده، در برابر برخی اخبار و مناسبت‌های مهم مانند سالروز کودتای ۲۸ مرداد که با دخالت مستقیم دولت انگلیس و بی‌بی‌سی انجام شده، سکوت اختیار می‌کند.

سایت جنبش مقابله با رسانه‌های بیگانه(امپراتوری دروغ) نوشت: با آنکه «بی‌بی‌سی فارسی» خود را رسانه‌ ای بی‌طرف معرفی می‌کند، اما هرگاه که به نفع خود و دولت مطبوعش یعنی انگلیس باشد از کاه کوه می‌سازد و آنگاه که به نفع خود و دولت انگلیس نباشد سکوت می‌کند.

«بی‌بی‌سی فارسی» که گاهی مثلاً خبر مرگ یک حیوان را آنقدر بزرگ کرده و پوشش می‌دهد که گویا جنایتی علیه بشریت انجام شده، در مقابل، در برابر برخی خبرها و مناسبت‌های مهم مانند سالروز کودتای ۲۸ مرداد که با دخالت مستقیم دولت انگلیس و بی‌بی‌سی انجام شده و به‌نفع آنها نیست، سکوت اختیار می‌کند.

بخش فارسی بی‌بی‌سی امسال نیز مانند سالهای گذشته در برابر سالروز کودتای ۲۸ مرداد سکوت نمود و از طریق عوامل خود در شبکه‌های اجتماعی تلاش کرد با تحریف تاریخ، وجهه دولت‌های آمریکا و انگلیس را نزد مردم ایران  تطهیر و روسیه را عامل کودتای ۲۸ مرداد معرفی کند!

مسئولان بی‌بی‌سی که تا چند سال پیش به نمایندگی از دولت انگلیس سعی می‌کردند اتهام نقش‌آفرینی در کودتای ضد ایرانی مذکور را نفی نمایند، گاهاً نیز به‌طور تلویحی مجبور شده‌اند در برابر اسناد غیرقابل انکار درباره ارسال رمز کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ توسط رادیو بی‌بی‌سی فارسی ادعا کنند: “اگر در گذشته چنین سیاست‌هایی دنبال می‌شد اکنون چنین اعمالی غیر قابل تصور است.” و بی‌بی‌سی و بخش فارسی آن با عملکرد ضد ایرانی خود، به‌ویژه در ایام فتنه سال ۸۸ به خوبی دروغ بودن اینگونه ادعاها را نشان دادند.

۶۲ سال پیش، در چنین روزهایی، مردم ایران شاهد یکی از تلخ‌ترین وقایع تاریخ کشورشان بودند. مردم ایران فراموش نمی‌کنند که کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ با اعلام اسم رمز “حالا دقیقا نیمه‌ شب به وقت تهران است” از رادیوی فارسی بی‌بی‌سی و به خیابان ریختن چماقداران و مزدوران مورد حمایت انگلیس و آمریکا کلید خورد.

«بنگاه خبرپراکنی بریتانیا»‌ یا به اختصار بی‌بی‌سی، شرکتی کاملا دولتی و دارای پروانه سلطنتی است که عمدتا با بودجه وزارت امور خارجه انگلیس اداره می‌شود. نزدیک به ۹۰ سال است که بی‌بی‌سی بازوی توانمندی برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های اصلاحی دستگاه دیپلماسی و سرویس امنیتی پادشاهی بریتانیا در دیگر کشورهاست.

همانطور که «حیدر مصلحی» وزیر سابق اطلاعات جمهوری اسلامی ایران گفته بود: “بی‌بی‌سی اساساً یک رسانه نیست، بلکه تشکیلاتی است که فقط پوشش آن رسانه‌ای است، اما هویت آن بهایی- صهیونیستی و مأموریت‌های آن سیاسی- اطلاعاتی است”، در واقع بی‌بی‌سی را می‌توان «شبکه جاسوسی بی‌بی‌سی» نامید که در اختیار دستگاه‌های امنیتی و جاسوسی روباه پیر قرار دارد.

در ماه‌های اخیر خبرهایی درباره احتمال بازگشایی سفارت انگلیس در ایران منتشر شده که در صورت انجام این کار، مسئولان ذی‌ربط کشورمان باید معذرت‌خواهی رسمی دولت انگلیس درباره اقدامات ضدایرانی خود و بی‌بی‌سی مانند دخالت در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، قحطی بزرگ اواخر قرن ۱۳ شمسی، فتنه ۸۸ و … را شرط بازگشایی سفارت این کشور در ایران و برقراری روابط دو کشور عنوان کنند.

 

***وزیر بهداشت حق استادش را ادا کرد

وزیر بهداشت در آستانه روز پزشک به نزد استادش رفت و از او خواست تا چشمانش را معاینه کند.

دکتر پیروز استاد پیشکسوت چشم پزشکی چشمان وزیر بهداشت را معاینه و اعلام کرد در سلامت کامل است.

به همین مناسبت حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: «استاد من، دکتر محمدصادق پیروز، پزشک حاذق و خوشنام و نیکوکاری است که عمده درآمد خود را صرف امور خیر نظیر مدرسه سازی و ساخت مراکز درمانی کرده و امروز به مدد دعای خیر مردم در 92 سالگی، همچنان سالم و پر انرژی در مطب قدیمی اش در محله منوچهری طبابت می کند.

در آستانه روز پزشک،توفیق داشتم خدمت استاد برسم. دیدن کتابخانه خاطره انگیز و ابزار کار استاد، چنان ذوق زده ام کرد که خواستم چشمهای مرا، همچون سال های دور شاگردی، معاینه کند. استاد با خوش رویی پذیرفت و بعد از معاینه فرمود که چشمهایم سالم اند!

هیاهوی خبرنگاران جوان، مطب آرام او را حسابی شلوغ کرده بود اما با حوصله به سوالات آنان نیز پاسخ می داد و آخر هم ما میهمانان ناخوانده اش را بزرگوارانه و با جمله «این طبیب پیر را خوشحال کردید» بدرقه کرد.

به راستی موجب افتخارند پزشکان خوشنام و اساتید برجسته ای که نه فقط در طب، که در مردانگی و مردم داری و اخلاق و نیکوکاری هم سرآمدند.»

 

***پاداش یک میلیارد دلاری بنیاد پهلوی به عاملان کودتای ۲۸ مرداد

 

در صد و چهل و نهمین ماهنامه الکترونیکی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران به مناسبت شصت و دومین سالگرد کودتای 28 مرداد سال 1332 اسناد مربوط به پاداش‌های برخی از عوامل داخلی و خارجی این کودتا منتشر شده است.

در کودتای 28 مرداد که افراد زیادی چه ایرانی و چه خارجی دخیل بودند و شاه که همواره خود را مدیون آنان می دانست تا آنجا که در توان داشت به این گونه افراد کمکهای زیادی کرد.

سفیران آمریکا و انگلیس و افسران عالی رتبه خارجی از این خوان یغما بی نصیب نماندند و میلیونها دلار از بیت المال ملت به جیب آنها رفت. رسوایی از این بذل و بخشش و غارتگری به جایی رسید که موضوع آن در کمیسیون تحقیق سنای آمریکا مطرح گردید. طی تحقیقاتی که به عمل آمد، معلوم شد که تنها در سال 1962مبلغ 159میلیون دلار از درآمد نفت ایران و کمکهای دولت آمریکا، به حساب بنیاد پهلوی در بانکهای سویس ریخته شده و از آن حساب مبالغی به افراد مورد نظر پرداخت گردیده است.

 

مجله آمریکایی نیشن با استناد به مدارک مورد تایید "سوکمیسیون" سنای آمریکا، صورت چند فقره از چکهایی را که از حساب بنیاد پهلوی در "یونیون بانک" سویس در ژنو به وابستگان محمدرضا شاه و دیگران پرداخت شده بود، زیر عنوان "افسانه یک میلیارد دلاری" منتشر ساخت. در این صورت حساب چکهایی که به نام اشخاص مختلف صادر شده و پس از وصول از حساب بنیاد پهلوی کسر گردیده، دیده می شود.

 

در گزارش مجله نیشن آمده است: خارجیانی که نامشان در صورت حساب ذکر گردیده، کسانی هستند که در فعالیتهای سیا در سال 1953 برای سقوط مصدق و بازگرداندن شاه به سلطنت دست داشته‌اند. مشخص ترین این افراد، لویی هندرسن سفیر آمریکا در تهران، آلن دالس رئیس سیا و سلدن شاپین سفیر آمریکا بعد از هندرسن هستند. افراد دیگری از قبیل هنری لوس صاحب سابق مجله تایم ـ لایف، جوزف آلن سفیر سابق آمریکا در ایران، پیگات دریادار انگلیسی، ویلیام وارن رئیس سابق اصل 4 در ایران، دیوید راکفلر برادر فرماندار پیشین نیویورک، ژنرال پی یر معاون فرماندهی نیروی هوایی انگلستان و یکی دو تن دیگر که شناخته نشدند، نیز از پاداش گیرندگان هستند. برخی از اسناد مرتبط با این پاداشها نیز در مجله بهارستان منتشر شده است.

 

در این مجله الکترونیکی همچنین غیر مردمی ترین انقلاب تاریخ یعنی همان انقلاب سفید دوران پهلوی به روایت عکس و سند مورد بازخوانی قرار گرفته است.

 

بر این اساس کارگران، دانش‌آموزان و دانشجویان و حتی کاسبان و اصناف در حرکتی نمایشی و تظاهرات اجباری به خیابانها کشیده می شدند تا مثلا انقلاب شاه و ملت و یا همان رفراندم ششم بهمن را گرامی بدارند.حتی مقامات بلندپایه حکومتی هم به نمایشی بودن و غیرمردمی بودن چنین نمایش اذعان داشتند . انقلابی که بر عکس تمام جهان انقلابی دولت ساخته بود و شاه ادعا می کرد که با تفویض اصلاحات شش گانه‌اش انقلابی در همه ابعاد زندگی مردم چه کشاورز و چه شهرنشین و چه کارگر پدید آورده است.

 

***زنی که، بانوی نمونه داعش شد

چندی پیش رسانه‌های داعش خبری منتشر کردند مبنی بر اینکه عملیات تروریستی بزرگی در انگلیس شکل خواهند داد، و در این عملیات مدعی شدند که ملیکه انگلیس "الیزابت دوم" را به قتل خواهند رساند.

در همین راستا برخی دستگاه‌های امنیتی انگلیس از تحرکات یکی از افراد وابسته به این گروه تروریستی بانام "سالي جونز" در شهر "بیرمنگام" در کشور انگلستان خبر می‌دهند.

در پی تلاش‌های بسیار گروه تروریستی داعش در کشورهای اروپایی برای جذب جوانان مسلمان به این گروه تروریستی، رهبران مذاهب مسلمان در اسکاتلند خواستند تا مردم مسلمان این کشور مراقب این جریانات افراطی باشند. این در حالی است که چندی پیش پلیس اسکاتلند خبر ورود این زن تروریست، به همراه دو جوان ۱۸ و ۲۲ ساله را خبر داده بود.

روزنامه "ميرور" چاپ انگلیس نوشت: بازگشت این زن به انگلیس نشان‌گر این است که این گروه تروریستی در حال برنامه ریزی برای انجام یک کار وحشیانه است.

"سالی جونز" خواننده معروف راک، پس از آشنایی با افکار تکفیری، به همراه دو فرزند ۱۰ ساله‌اش، کشور خود را ترک کرد و به عضویت داعش در آمد. در آمار بدست آمده از این زن، او تا مدت‌ها برای فریب دختران انگلیسی و جذب آنان تلاش می‌کرد، و آن‌ها را برای ازدواج جهادی با نیروهای داعش در برابر مبالغ هنگفتی تشویق می‌کرد.

این زن بعد از روی آوردن به اسلام به گروه تروریستی داعش ملحق شد و نام خود را به "أم حسین" تغییر داد. او بعد از این‌که به این گروه تروریستی پیوست با انتشار مطالبی از طریق شبکه‌های اجتماعی در حساب شخصی خود عهد بسته است سر تمام کسانی را که به اسلام روی نمی‌آورند را قطع کند. به همین دلیل به این زن لقب "بانوی تروریسم داعش" داده شد.

او همچنین در حساب شخصی خود اظهار داشته است که با شخصی از این گروه تروریستی به نام "جنید حسین" که مسئولیت جذب و تعیین افراد در قسمت‌های مختلف این گروه را در استان سوری "الرقه" بر عهده دارد ازدواج کرده است. لازم به ذکر است که این شخص پنجمین فرد تحت تعقیب از سوی سرویسهای اطلاعاتی آمریکا است.

این خبر که از سوی برخی عناصر گروه تروریستی داعش افشا شده حاکی از آن است که "سالی جونز" ملقب به "بانوی تروریسم" وارد انگلستان شده و برای جذب افراد به گروهای تروریستی در راه ورود به کشور اسکاتلند است. در همین راستا دولت اسکاتلند تمام نیروهای امنیتی و نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم را در تمام فرودگاه‌ها و مناطق حساس این کشور برای رصد و دستگیری سالی جونز منتشر و آماده کرده است.

از طرفی دیگر، "مظهر خان" یکی از اعضای شورای مجلس مسلمانان اسکاتلند، داعش را به ارتشی از متعصبان تشبیه کرد و گفت مسلمانان این کشور تهدید ناشی از طرف گروه‌های تکفیری را به طور کامل درک می‌کنند. وی همچنین افزود که همه ما آماده مقابله با هرگونه تلاش برای تحریک و ایجاد خشونت از طرف این گروه‌ها هستیم. گفتنی است مجلس مسلمانان این کشور، فعالیت‌های تبلیغی در راستای شناخت عقاید این گروه و خطرات ناشی از آن و زمینه‌های مقابله با عقاید تکفیری را در قالب کلاس‌های آموزشی در مساجد و وسایل ارتباطی برای مسلمانان این کشور مهیا کرده است.

همچنان "خان" افزود: داعش زنجیره ای از افراط گرایان هستند و نباید اجازه بدهیم که اسم اسلام و داعش در کنار هم همراه باشد چرا ‌که آن‌ها هیچ بوی از اسلام نبرده‌اند، آن‌ها حتی شمار زیادی از مسلمانان بی‌گناه را در کشور های دیگر به قتل رسانده‌اند. مسلمانان باید برای مقابله با این جریان افراطی آماده باشند تا وظیفه خود را در مقابل اسلام و به عنوان مسلمان انجام دهند و بهتر است در صورت مشاهده هر گونه تحریک و خشونت از طرف این گروه تروریستی سریعاً به مسئولان مربوط ابلاغ کنند تا کشور خود را از تروریسم و این افراطی ها در امان نگه داریم.

 

***بازداشت مرد سعودی که مرده زنده می‌کرد!

سروان فهد بن سالم المالکی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: شخصی حدودا 40 ساله که مدعی بود می تواند مردگان را زنده کند، سه شنبه گذشته در منطقه اجیاد مکه بازداشت شده است.

رأی الیوم با اعلام این خبر نوشت: پس از بررسی های اولیه مشخص شد که این شخص از اختلال روانی رنج می برد و به زودی برای تعیین تکلیف، از سوی پلیس به مراجع ذی صلاح تحویل داده خواهد شد.

اظهارات و ادعاهای این شخص جنجال زیادی در پایگاه های اجتماعی و مردم عربستان ایجاد کرده بود.

 

****ترویج خیانت، زنای رایگان و عریانی... برای ایرانی و ساده دلی اش

این روزها اگر سری به خانه ایرانیان بویژه در شهرهای بزرگ بزنیم متوجه می‌شویم بیشتر آنها یک میهمان دارند، میهمانی خاص که از جنس سریال‌های تلویزیونی صداوسیما نیست. سریال‌های آمریکایی به شکل عجیبی طی چند ماه گذشته بین خانواده‌های ایرانی رد و بدل می‌شود.

 

 

والدین هم با ابتکار، هر شب یک یا ۲ قسمت از این سریال‌ها را به اتفاق اعضای خانواده می‌بینند. تعداد این سریال‌ها هم آنقدر بالاست که وقتی این یکی تمام می‌شود، دیگری جایش را پر می‌کند. «انتقام، خانه پوشالی، میهن و ‌کارآگاه واقعی» تنها نام تعداد اندکی از سریال‌های آمریکایی است که در برنامه شب‌های خانواده‌های ایرانی جا خوش کرده‌اند.

اتفاقی که با تماشای این سریال‌ها در حال شکل‌گیری است ورود قدرتمند، هدف‌دار و هوشمندانه برخی عناصر مخرب اجتماعی و خانوادگی به خانه‌های ایرانیان است. ترویج روابط گسترده هم‌باشی و زندگی مشترک بدون ازدواج، همچنین خیانت‌ همسران، همجنس‌بازی و البته مدهای آرایش و پوشش نابهنجار از مهم‌ترین موضوعاتی است که در این سریال‌ها رخ می‌دهد. در برخی از این سریال‌ها زندگی به صورت مشترک و البته بدون ازدواج به صورت عریان به نمایش گذاشته می‌شود. این موضوع آنقدر در سریال‌ها به کار گرفته شده که اگر در سریال‌های جدید چنین داستان‌هایی نباشد برای مخاطبان حرفه‌ای تعجب‌آور می‌شود.

 همچنین ترویج عریانی‌ها و نمایش جدیدترین مدهای پوشش هم جزو لاینفک بسیاری از این سریال‌هاست. حضور همه این عناصر آنقدر زیاد شده که حتی صدای بسیاری موسسه‌های حامی بنیاد خانواده در غرب را هم درآورده است. با توجه به این موضوع که غربی‌ها هم تحمل شدت تاخت و تاز به خانواده را در قالب این سریال‌ها تاب نیاورده‌اند، آیا والدین ایرانی درباره تبعات تماشای چنین تصاویری تامل کرده‌اند؟ آیا این موضوع همسران بویژه مردان را که دارای ذهنی فانتزی‌ساز هستند به بیراهه‌ای وحشتناک نخواهد کشید؟ فراموش نکنیم که نمایش این موج از خیانت در ذهن یک زن و شوهر قبح‌شکنی می‌کند. زمانی که قبح این کار شکست، باید منتظر اتفاقات دیگری باشیم.

 برای مثال در این سریال‌ها جوانان آمریکایی بدون انجام ازدواج مدتی با هم زندگی می‌کنند و از این طریق ازدواج سفید(زنای رایگان) یا هم‌باشی را ترویج می‌کنند. فرض کنیم جوان ایرانی هر شب این موضوعات را با والدین خود تماشا کند، در این صورت اگر کسی تاثیرپذیری از این همه عنصر مخرب را در این محصولات نادیده بگیرد، خود را گول زده است. نتیجه توجیهات اینچنینی یا سر به زیر برف کردن‌ها این است که پدر خانواده خیلی زود متوجه می‌شود بنیان خانواده‌اش بشدت با رابطه‌های خارج از حریم خانه، دچار تزلزل شده و کنترل جوانان و تحکیم بنیان خانواده بسیار دشوار خواهد شد. حال این شما و سریال‌های آمریکایی، که از قضا دانلودشان هم آسان است!/

 

***افشای محتوای توافق ایران و آژانس

محتوای تفاهم نامه محرمانه ایران و آژانس درمورد بازرسی از تأسیسات هسته ای ایران بالاخره تحت فشار آمریکا توسط مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی لو رفت.

خبرگزاری آمریکایی "آسوشیتدپرس" (AP) در گزارشی اختصاصی به نقل از یک مقام آگاه اعلام کرد: «ایران خود بازرسی از سایت پارچین را انجام خواهد داد.»

براساس اسناد ادعایی که به رؤیت این خبرگزاری رسیده، ایران طبق توافق محرمانه با آژانس اجازه خواهد داشت از کارشناسان خود برای بازرسی از سایت پارچین که ادعا شده برای ساخت سلاح هسته ای مورد استفاده قرار گرفته استفاده کند.

آسوشیتدپرس با غیرعادی خواندن این تفاهم، می نویسد آژانس معمولاً خود این اقدامات را باید انجام می داده است.

به گفته این خبرگزاری، سند ادعائی پیش نویس توافق ایران و آژانس است که بنا به تأیید یک مقام آگاه از محتوای تفاهم نامه، چندان تفاوتی با نسخه نهایی ندارد. این مقام آگاه به خاطر غیرمجاز بودن افشای اطلاعات، درخواست کرد نامش فاش نشود. با توجه به آن که تنها مقامات ایرانی و مسؤولان آژانس از محتوای این تفاهم مطلع بوده اند، حدس زدن وابستگی سازمانی این مقام مطلع مشکل به نظر نمی رسد.

در این سند که با عنوان "تمهیدات جداگانه 2" نام گذاری شده، آمده است که آژانس به جای انجام بازرسی، به نظارت بر کارمندان ایرانی در حین بازرسی آن ها از سایت پارچین قناعت کرده است.

همچنین به نوشته آسوشیتدپرس، این نام گذاری نشان از وجود سند محرمانه دیگری میان ایران و آژانس در مورد نحوه انجام بازرسی ها دارد.

بر اساس محتوای این سند، ایران "با درنظر گرفتن حساسیت های نظامی" تصاویر و فیلم های محل هایی را که به گفته آژانس با فعالیت تسلیحاتی ادعایی در ارتباط هستند در اختیار مأموران آژانس قرار می دهد.

آسوشتدپرس می نویسد: «این جمله بندی سند نشان می دهد فراتر از ممانعت ایران از انجام  بازرسی های فیزیکی از سوی آژانس، ایران حتی اجازه داشتن اطلاعات به صورت فیلم و عکس از نقاطی که به دلیل اهمیت نظامی خارج از دسترس هستند را به آژانس نمی دهد.»

این خبرگزاری خود می افزاید کارشناسان آژانس معمولاً برای شواهد فعالیت تسلیحاتی، شخصاً نمونه برداری محیطی را انجام می دهند، اما این تفاهم، تکنسین های ایرانی را برای انجام نمونه برداری معین کرده است.

همچنین به موجب این سند، نمونه برداری از داخل ساختمان مشکوک به انجام آزمایشات ادعایی تنها محدود به تعداد 7 نمونه است. انجام نمونه برداری های بیشتر از بیرون سایت پارچین در محدوده ای که در آینده تعیین می شود مجاز خواهد بود.

در این تفاهم آمده: «اقدامات با استفاده از تجهیزات تأییدشده ایران مطابق با مشخصات فنی تعیین شده از سوی اژانس انجام خواهد شد.» آسوشیتدپرس افزود در حالی که در متن تفاهم اشاره شده آژانس "از اعتبار فنی بازرسی های ایران اطمینان حاصل می کند"، به چگونگی این اعتبارسنجی اشاره ای نشده است.

این پیش نویس امضا نشده اما حامل نام علی حسینی تاش، معاون راهبردی شورای عالی امنیت ملی به عنوان نماینده امضا کننده ایران در این تفاهم است. آسوشیتدپرس با انتقاد از نام این مقام ایرانی به جای سازمان انرژی اتمی ایران، این مسئله را نشان دهنده میزان اهمیتی که ایران برای تفاهم قائل است دانسته است.

"سرج گاس" سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به آسوشیتدپرس گفته است آژانس درحال حاضر موضع گیری فوری در این مورد ندارد.

لازم به ذکر است "لینزی گراهام" رئیس کمیسیون بودجه سنای آمریکا که نامزد ریاست جمهوری انتخابات آینده آمریکا نیز هست، پیش از این آژانس را تهدید کرده بود اگر از دادن همه و تمام نسخه های تفاهمات جانبی ایران و آژانس دررابطه با توافق هسته ای ایران به کنگره خودداری کند، بودجه این سازمان را از سوی آمریکا قطع خواهد کرد.

آسوشیتدپرس با پیش بینی "بالاگرفتن اختلافات مخالفان توافق از جمله صهیونیست ها و کنگره با دولت آمریکا در پی افشای این خبر" نوشت: «هر عضو آژانس ملزم است بعضی اطلاعات درباره برنامه هسته ای خود را در اختیار آژانس قرار دهد.

بعضی کشورها ملزم به چیزی بیش از ارائه سالانه میزان مواد هسته ای خود به آژانس نیستند. اما کشورهایی مانند ایران که به ساخت سلاح احتمالی مظنون هستند تحت بررسی های شدیدتر شامل بازرسی های دقیق قرار دارند.»

به نوشته آسوشیتدپرس، «آژانس اعلام کرده که بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط سیستم های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل، نسبت به آزمایش ضامن های به شدت انفجاری مناسب سلاح هسته ای در پارچین مشکوک است.»

 

***دلفین جاسوس اسرائیل در چنگال حماس در ساحل غزه

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (JPost) نوشت: «نیروهای دریایی حماس دلفین جاسوس اسرائیل را به دام انداختند.»

جروزالم پست به نقل از روزنامه فلسطینی المیادین گزارش داد: «حماس یک دلفین را که برای جاسوسی و حمله به گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس از سوی اسرائیل استفاده می شد مصادره کرده است. حماس گفته است از هفته ها پیش این دلفین را زیر نظر داشته است و چند روز پیش در سواحل نوار غزه آن را گرفته است.»

به گزارش این روزنامه، حماس با مشاهده حرکات مشکوک این دلفین، او را تحت نظر قرار داده و متوجه وجود دستگاهی برای نظارت بر فعالیت های زیرآبی بر روی دلفین شده است.

دستگاه مذکور که شامل یک دستگاه نظارتی کنترل از راه دور و دوربین است، همچنین قادر است با شلیک تیرهایی کوچک هر فرد نزدیک شونده را از پا درآورد یا هر شناگری را در عمق دریا به شدت مجروح کند.

 

***توئیت‌های معصومه ابتکار مورد توجه «بی بی سی»

مصاحبه چند روز گذشته معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، با گزارشگر بی بی سی، حواشی مختلفی را در میان رسانه های داخلی و خارجی به وجود آورده و سخنان زیادی پیرامون آن مطرح شد که از مهم ترین آن ها اظهارات رسانه هایی بود که آن را نوعی موج سواری تبلیغاتی به نفع اصلاح طلبان می‌دانستند.

برخی از این رسانه ها این حرکت ابتکار و سخنان او را  فعالیت تبلیغاتی در آستانه انتخابات معرفی کردند،  به عنوان نمونه یکی از آنان با تیتر: «رمزگشایی معاون رئیس جمهوری از اهداف حزبی توافق هسته ای/ فرمول برد- برد این بود؟»  آورد: «در حالی که دولتمردان از توافق هسته ای به عنوان کلید گشایش تمام مشکلات کشور یاد می کردند، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از واقعیت پرده برداشت و اذعان کرد که توافق هسته ای اهرم سیاسی اصلاح طلبان برای رقابت های جناحی است.»

یک از روزنامه ها نیز با ارائه تحلیلی نوشت: «هنوز در حالی که سرنوشت توافق مشخص نشده و نه در ایران و نه در آمریکا این توافق به قانون تبدیل نشده، عده ای آنقدر هول شده اند که پشت پرده توافق سیاسی را لو دادند! و رسماً اعلام کردند این توافق، باعث قدرت گرفتن جریان مخالف در ایران می شود!»

در پی این انتقادات، معصومه ابتکار  در حساب توئیتری خود واکنش نشان داد، وی در ضمن چند توئیت به طور مستقیم پاسخ برخی تحلیل ها را چنین داده است که: «در مصاحبه با بی بی سی از حمایت مردم از توافق هسته ای، رفع تحریم ها و اهمیت نقش ایران در برقراری صلح و امنیت صحبت کردم. نمی دانم چرا برخی از مصاحبه بی بی سی اینقدر دلواپسند و مواضع اصولی را پالس به غرب تلقی کردند، از اینکه گفتم دولت روحانی قدرت منطقه شده، ناراحتند.»

ابتکار در آخرین توئیت مرتبط با این موضوع آورده است: «ضمناً برای دلواپسانی که معتقدند من نباید در مورد توافق صحبت کنم، یادآوری می کنم بدون صلح و امنیت از محیط زیست هم خبری نیست، امنیت مقدمه توسعه پایدار است.»

 پاسخ های ابتکار  به منتقدان در توئیتر اما مورد توجه برخی سایت های ضدانقلاب قرار گرفت و به مذاق آنان خوش آمد به طوریکه تیتر یک برخی از این رسانه ها گردید، از جمله سایت بی بی سی فارسی که با تیتر: «معصومه ابتکار به 'جنجال دلواپسان' در مورد بهره‌برداری انتخاباتی از توافق هسته‌ای پاسخ داد»، به این سوژه پرداخت.

 

***کارتر: کاش بالگردهای بیشتری را به ایران می فرستادم

جیمی کار‌تر، رییس جمهوری اسبق آمریکا روز پنجشنبه ۲۹ مرداد گفت برای معالجه سلول‌های سرطانی که در نقاط مختلف مغز او پیدا شده است، پرتو درمانی را آغاز خواهد کرد.

او در این کنفرانس خبری خیلی بی‌پرده از بیماری سرطان خود صحبت کرد و توضیح داد که به چه نحوی قرار است از فعالیت‌هایش در مرکز کار‌تر بکاهد.

کار‌تر که در جمع اعضای خانواده و دوستان خود در این کنفرانس خبری حاضر شد گفت ابتدا تصور می‌شد که فقط در ناحیه کبد به سرطان مبتلا است و عمل جراحی که اوایل ماه جاری انجام شد، تمام سلول‌های سرطانی را برداشته است.

اما پس از پایان عمل جراحی تصاویر‌ام آر آی نشان دادند که در مغز او نیز بافت‌های سرطانی وجود دارد.

به گزارش رادیو فردا، رییس جمهوری اسبق آمریکا که اکنون ۹۰ ساله است، روز ۱۲ ماه اوت اعلام کرد که عمل جراحی کبد او نشان داده که سلول‌های سرطانی در قسمت‌های دیگر بدن او پخش شده ولی هنوز کاملا مشخص نیست که چه اندام‌هایی را آلوده کرده‌اند.

پزشکان معالج جیمی کار‌تر نیز در آن زمان گفتند که متناسب با کشف سلول‌های سرطانی در اندام‌های دیگر روش درمان آن را انتخاب خواهند کرد.

پدر، برادر و دو خواهر کار‌تر همه بر اثر ابتلا به سرطان پانکراس فوت کرده‌اند. مادر او نیز به بیماری سرطان مبتلا بود. در آن زمان جیمی کار‌تر گفت که در لوزالمعده (پانکراس) او بافت‌های سرطانی دیده نشده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس یادآوری می‌کند که طی سال جاری وضعیت سلامتی و پزشکی کار‌تر به دقت زیر نظر پزشکان بوده است.

او در ماه مه امسال سفر خود برای نظارت بر انتخابات گویان را لغو کرد. سخنگوی او در آن زمان اعلام کرد که کار‌تر کمی بیمار است و جیمی کار‌تر نیز بعد‌ها گفت که به یک سرماخوردگی شدید مبتلا شده است.

اوایل ماه اوت خبر جراحی کبد کار‌تر اعلام شد. روز ۱۲ ماه اوت نیز خود او اعلام کرد که در این عمل مشخص شده که به سرطان مبتلا است.

جیمی کار‌تر که در عرصه سیاست ملی آمریکا تقریبا ناشناخته بود در سال ۱۹۷۶ با شکست جرالد فورد به پیروزی رسید و سی و نهمین رییس جمهوری آمریکا شد. اما چند بحران بین‌المللی و به خصوص موضوع تسخیر لانه جاسوسی در تهران، در انتخابات سال ۱۹۸۰ به شکست سنگین او از رونالد ریگان نامزد حزب جمهوریخواه منجر شد.

به گزارش بی بی سی، وقتی امروز در این نشست خبری از کارتر سئوال شد آیا افسوس چیزی را می‌خورد، او گفت دوست داشت بالگردهای بیشتری برای فراری دادن دیپلمات های آمریکایی در ایران می‌فرستاد. کارتر اضافه کرد در صورت موفقیت این تلاش‌ها، او برای یک دوره دیگر به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا انتخاب می‌شد.

 

***عواقب خطرناک حمله به ایران

روزنامه یو‌اس‌ای تودی (usatoday) در یادداشتی به قلم "آن ماری اسلاتر" مدیر سابق برنامه ریزی سیاسی در وزارت خارجه آمریکا و استاد ممتاز امور بین الملل در دانشگاه پرینستون، تاکید کرده که تنها جایگزین برای توافق هسته ای، جنگ با ایران است.

خانم اسلاتر بر این باور است که آمریکا چاره ای جز "پذیرش توافق" یا "وارد شدن به جنگ با ایران" ندارد و هزینه های گزینه نظامی به حدی زیاد است که تنها یک راه برای ایالات متحده باقی می گذارد: تن دادن به توافق هسته ای با ایران علیرغم وجود برخی نکات منفی در آن.

خلاصه ای از این نوشتار که زیر عنوان "تنها جایگزین برای توافق هسته ای، جنگ با ایران است" تنظیم و منتشر شده را با هم مرور می کنیم:

آیا برای بمباران ایران آماده اید؟ بسیار خوب. در غیر این صورت، بینی خود را بگیرید [به نقاط ضعف توافق توجه نکنید] و به نفع توافق هسته ای رای دهید.

مخالفان توافق هسته ای با ایران، کاملا حق دارند که می گویند برای این توافق جایگزینی وجود دارد. ما می توانیم ایران را بمباران کنیم. یک حمله پایدار می تواند تاسیسات هسته ای این کشور را ویران کرده و احتمالا بخش بزرگی از ذخایر پلوتونیوم و اورانیوم با غنای بالای آن را از بین ببرد.

پنتاگون تخمین زده که ویران کردن تاسیسات کنونی ایران، برنامه هسته ای این کشور را حدود دو سال به عقب باز می گرداند. این تخمین 18 تا 21 ماه بیشتر از تخمین قبلی است که می گوید حمله در شرایط پیش از توافق، 3 تا 6 ماه برنامه هسته ای را به عقب می راند.

البته گزینه نظامی، پیامدهای دیگری را برای ما خواهد داشت. چنین اقدامی، یک "هدیه بزرگ" به گروه تروریستی داعش خواهد بود به این صورت که ما به دشمن بزرگ داعش حمله خواهیم کرد.

این حمله همچنین موضع تندروها [!] در ایران را در نسل بعدی تقویت کرده و حرف هایی را که طی دهه های گذشته درباره "شیطان بزرگ" می زدند به اثبات خواهد رساند. این اقدام از سوی دیگر زیر پای میانه روهای ایرانی را خالی خواهد کرد که به دنبال معامله بر سر برنامه نامشروع [!] هسته ای ایران با پایان دادن به تحریم ها هستند.

بمباران تاسیسات هسته ای ایران، اعلام جنگی آشکار به این کشور است که موجب اقدامات تلافی جویانه تهران از طریق حملات سایبری و تروریستی علیه آمریکایی ها و خاک ایالات متحده خواهد شد. واکنش آمریکا به حملات بعدی ایران می تواند ما را بار دیگر به جنگی علنی در خاورمیانه بکشاند.

 

***رقابت داغ برای عبور از تحریم‌های ایران

، پس از ابراز اشتیاق کشورهای اروپایی برای تحکیم روابط با ایران، اکنون نوبت به ژاپن رسیده که برای سبقت گرفتن در این میدان تلاش کند.

همین چند روز پیش بود که پایگاه خبری بیزنس اینسایدر آمریکا با اشاره به "لغو تحریم های سوئیس علیه ایران"، "قراردادهای شرکت های ایتالیایی با تهران" و "سفر سردار سلیمانی به روسیه علیرغم تحریم وی" از شکست سیاست تحریمی ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران خبر داده بود.

تحلیل بیزنس اینسایدر، طی گزارشی زیر عنوان "نشانه‌های شکست؛ از شرکت‌های ایتالیایی تا سردار سلیمانی" در جام نیوز منعکس شد.

با گذشت چند روز از آن اخبار، گزارش پایگاه ژاپنی نیکی (Nikkei) مبنی بر ورود ژاپن به میدان رقابت برای نزدیک شدن به ایران خبر ساز شده است.

بسیاری از رسانه های مطرح انگلیسی‌زبان از جمله خبرگزاری انگلیسی رویترز (Reuters)، خبرگزاری روسی اسپوتنیک (Sputnik)، پایگاه آمریکایی بیزنس اینسایدر (Businessinsider) و روزنامه صهیونیستی هاآرتص (Haaretz) به انعکاس این گزارش پرداخته اند.

براین اساس، پایگاه خبری نیکی روز چهارشنبه به نقل از "منابعی در دولت ژاپن" نوشت: ژاپن و ایران مذاکراتی را برای رسیدن به قرارداد سرمایه گذاری آغاز خواهند کرد. این سرمایه گذاری پس از لغو تحریم های ایران براساس توافق تاریخی بین المللی که ماه گذشته [میلادی] درباره برنامه هسته ای این کشور اعلام شد، انجام خواهد گرفت.

روزنامه بیزنس دیلی (business daily) نیز بدون افشای نام منابع خود می نویسد: مذاکرات اولیه بین دو کشور آغاز شده تا آمادگی لازم برای کلید زدن مذاکرات رسمی پس از لغو تحریم ها ایجاد شود.

در ادامه این گزارش می خوانیم: ژاپن به شدت مشتاق است که روابط خود با ایران را گسترش داده و در پروژه های مربوط به منابع این کشور سرمایه گذاری کند. ژاپنی ها همچنین به دنبال این هستند که وارادت نفتی از ایران را دوبرابر سازند. در شرایط کنونی، 5 درصد نفت ژاپن از ایران تامین می شود که قرار است این میزان به 10 درصد ارتقا یابد.

اوایل این ماه [میلادی] بود که "دایشیرو یاماگیوا" وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن به تهران سفر کرد و دیدارهایی را با مقامات عالی رتبه دولتی و مدیران شرکت های نفت، گاز و دیگر صنایع انجام داد.

نمایندگانی از 20 شرکت ژاپنی از جمله میتسوبیشی و بانکهای مهم ژاپن، وزیر اقتصاد کشورشان را در سفر به ایران همراهی کردند.

براساس این گزارش، ژاپن پس از لغو تحریم ها به میدان نفتی آزادگان ایران بازخواهد گشت. این کشور همچنین خواستار حفاظت از منابع سرمایه ای شرکت هایش در ایران است.

 

***اقدام بی سابقه جنبش حماس عراق برای مبارزه با داعش

روزنامه لندنی "القدس العربی"؛ نیروهای بسیج مردمی عراق به سمت تبدیل شدن به نیروهای نظامی رسمی در بدنه ارتش پیش می روند.

بر پایه گزارش؛ نیروهای مردمی با فرماندهی حزب الله عراق و گردان های موسوم به اهل حق در ماه های اخیر فرماندهی عملیات مهمی را در فلوجه و برخی از مناطق شمال غرب عراق را بر عهده گرفتند.

در این راستا هم جنبش حماس عراق در اقدام بی سابقه در نظر دارد برخی پایگاه های خود را به نیروهای مردمی واگذار کند و با ملحق شدن این جنبش به این نیروهای در کنار آن به مبارزه علیه داعش بپردازد.

لازم به ذکر است نیروهای مردمی عراق مشتمل بر نیروهای شیعه، اهل سنت و مسیحیان است.

 

***شکست اتحادیه عرب در لیبی

وب سایت شبکه "بی بی سی" عربی به نقل از روزنامه های عربی گزارش داد: «اتحادیه عرب در صدور قطعنامه ای علیه داعش در لیبی برای آغاز حملات هوایی، با شکست مواجه شد.»

بنابر این گزارش، روزنامه "الجمهوریه" مصر نوشت: «اتحادیه عرب نتوانست خواسته های دولت لیبی در جهت صدور قطعنامه علیه داعش را عملی کند و صدور این قطعنامه برای آغاز حملات هوایی ضد داعش با شکست مواجه شد.»

این روزنامه در ادامه افزود: «به نظر می رسد که سیاست های دوگانه شورای امنیت سازمان ملل متحدبه اتحادیه عرب سرایت کرده است، زیرا قبلا اتحادیه عرب پوشش قانونی برای مداخله ناتو در لیبی بر علیه رژیم قذافی را ایجاد کرده بود اما امروز قادر نیست همان پوشش را برای مداخله عرب علیه داعش را برای نجات مردم لیبی ایجاد کند.»

در همین موضوع روزنامه "تشرین" سوریه می نویسد: «آنچه که باعث شد شهروندان لیبی به این بحران گرفتار شوند تصمیمات اتحادیه عرب است که اجازه داد کشورهای غربی در امور این کشور عربی مداخله کنند.»

 

***چالش جدید موشکی چین برای آمریکا

تری اوبرینگ ژنرال بازنشسته‌ نیروی هوایی  و رییس اسبق آژانس دفاع موشکی امریکا روز چهارشنبه در سخنانی در موسسه هادسون در واشنگتن دی سی، ضمن هشدار در خصوص قدرت نظامی فزاینده‌ پکن، خطاب به یکی از حضار گفت: «به اعتقاد من چین با برنامه‌های موشکی خود بویژه با هدف قرار دادن آی‌اِس‌آر (اطلاعات، جاسوسی و شناسایی) استراتژیک، قابلیت‌های طرح ریزی و مزایای تکنولوژیک ما را به چالش می‌کشد».

به گفته این مقام اسبق امریکایی، ارتش چین در سال 2007 با آزمایش موشک ضد ماهواره نشان داد می‌تواند ماهواره‌های مستقر در مدار زمین را هدف قرار دهد و اکنون به جایی رسیده است که می‌تواند تجهیزات فضایی امریکا را منهدم کند.

این ژنرال بازنشسته با اشاره به توسعه‌ موشک میان برد ضد کشتی پکن با نام دی اِف-21 از چین و روسیه به عنوان «تهدیدهایی که به صورت فزاینده پیچیده هستند»، نام برده است.

وی ادامه داد: «این موشک، تهدیدی خطرناک و بیانگر یک فناوری بسیار پیشرفته است».

به گفته اوبرینگ، جت هایپرسونیک «وو-14» چین که اوایل سال جاری با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت، می‌تواند 10 برابر سرعت صوت حرکت کند.

به گزارش پرس تی وی، اوبرینگ افزود: «این [جت] با دو ویژگی سرعت و قدرت مانور بسیار بالا، چالشی بزرگ برای هر سیستم دفاع ضد موشکی و هوایی به شمار می‌آید.»

وزارت دفاع چین پس از انجام این آزمایش‌ها اعلام کرد «تحقیقات و آزمایش‌های علمی برنامه ریزی شده در قلمروی ارضی مان طبیعی است و این آزمایش‌ها هیچ کشور خاصی را هدف قرار نداده است».

 

 ***هتک حرمت یک مادر شهید در فردیس!

روز دوشنبه 26 مرداد بود که متوجه شدیم خانه مادر شهید یوسفی در فردیس با حکم قضایی تخلیه شده و لوازم منزل این مادر شهید دلسوخته در خیابان رها شده است و تلاش دلسوزان و بسیجیان پایگاه شهید آوینی منطقه فردیس جهت جلوگیری از اجرای حکم تخلیه خانه مسکونی مادر شهید یوسفی واقع در خیابان شهید روستایی (اهری) به دلیل عدم پیگیری مسولان مربوطه هیچگونه نتیجه ای نداشته است.

با پیگیری های انجام شده خبرنگار ایسنا و پرس و جو از مطلعین این ماجرا مشخص شد که این آپارتمان شش واحدی که مادر شهید یوسفی در یکی از این واحد ها ساکن بوده است چند سال پیش توسط این خانواده ها خریداری شده است و حال پس از گذشت چند سال برادر فروشنده خانه ادعا کرده است که اسناد فروش خانه توسط برادرش جعلی بوده است و توانسته حکم تخلیه خانه را بگیرد. حال فارغ از بحث قانونی ماجرا باید پرسید که چرا تقاص جعل سند برادر این آقا را باید این شش خانواده بپردازند؟ آیا انسانیت مانع از این نشد که به احترام فرزند شهید این مادر هم که شده از تخلیه خانه بپرهیزد؟ آیا این است اجر مادران شهدا؟

بسیجی های پایگاه شهید آوینی تمام تلاش خود را کرده اند که از این اتفاق جلوگیری کنند و با مسئولین مربوطه در بنیاد شهید و امور ایثارگران رایزنی کرده اند اما این تلاش به جایی نرسید و مسئولان به وظایف خود عمل نکردند و متاسفانه با تمام این تلاش ها روز دوشنبه حکم تخلیه این خانه ها اجرا شد اگرچه در این میان تنشی هم بین بسیجیان دلسوز و نیروی انتظامی پیش آمد اما هر دو طرف در این ماجرا دلسوز بوده اند؛ بسیجیان برای احترام خانواده ی این شهید عزیز و نیروی انتظامی هم مامور به اجرای قانون بود.

 

***کرم زنده زیر پوست دختر جوان

کرم زنده ای که در لب دخترجوان جا خوش کرده بود پس از جراحی خارج شد.

 پس از آنکه لب بالایی دختر جوان به اندازه یک حبه انگور درشت متورم و دردناک شد، وی را روانه بیمارستان کرد.

پزشکان پس از جراحی سرپایی موفق به خارج کردن "لارو "یک حشره از لب بالایی اش شدند.

به گفته پزشکان این اولین باری نیست که با چنین مواردی مواجه می شوند و علت آن ناشی از زخم های دهانی است. اگر فرد بیمار غذا یا میوه آلوده به انگل را مصرف کنند از طریق زخم وارد بدن میشوند. در برزیل نیز از قسمت بالایی لثه دختر بچه تعداد زیادی کرم خارج شد.

 

 ***پیشنهاد نامزدی ستاره فوتبال به این دختر لو رفت

میریدیث میکلسون" دختر 16 ساله برزیلی اعتراف کرد کریس رونالدو ستاره رئال مادرید با او از طریق اینستاگرام رابطه برقرار کرده است.

 میریدیث میکلسون  اظهار داشت که من دو روز بعد از پست رونالدو جواب سلام او را دادم. کریس از من خواست تا نامزد او شوم.

این دختر نوجوان تاکید کرده است کریس خود سر صحبت را با من باز کرد.

 خاطرنشان می شود ایرینا شایک نامزد قبلی کریس او را به خیانت متهم کرده بود و از او جدا شده است.

 

***مربی مشهور بعد از ازدواج موقت، همسر و بچه اش را از خانه بیرون کرد

اتفاق بد و تلخی از سوی یکی از مربیان شناخته شده فوتبال ایران رقم خورده است.

یکی از مربیان نسبتا جوان فوتبال ایران که سال هاست در تیم های مختلف فعالیت می کند و به رغم این که موفقیت خاصی هم نداشته اما همواره با قرارداد های بالا در تیم های مختلف فعالیت کرده چند ماه پیش با شرایط خیلی بدی با همسرش متارکه کرد.

این جدایی اگر چه به خوی خود نمی تواند چندان خبرساز و دردسرساز باشد، اما نکته منفی اینجاست که این چهره که چند فرزند هم دارد، بعد از متارکه حضانت دو فرزند را پذیرفته، اما سرپرستی فرزند دیگر را به همسر خود داده و به طرز بسیار بدی همسر (سابق) و فرزندش را از خانه بیرون کرده است.

شنیده می شود که این مربی که قبل از متارکه با همسر سابقش، ازدواج موقت نیز کرده بود، بخش اعظمی از ثروت و دارایی هایش را به نام همسر موقتش کرده تا در پرداخت مهریه همسر سابقش هم تعویق ایجاد شود.

 

***پذیرایی گرم علی کریمی از احمد شاه

مدیر تیم الاهلی امارات برای انجام امور اداری مربوط به سفر کاروان این تیم به کشورمان به تهران آمد.

تیم فوتبال الاهلی روز چهارم شهریور در دیدار رفت مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان آسیا میهمان تیم نفت ایران است.

بر این اساس، روز گذشته احمد شاه، کاپیتان پیشین الاهلی و مدیر تیم فوتبال این باشگاه به ایران آمد تا مقدمات مربوط به سفر تیم الاهلی را انجام دهد.

وی از دوستان نزدیک علی کریمی و جواد کاظمیان است و به همین دلیل روز گذشته با آنها دیدار کرد و در ضیافت کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان شرکت کرد.

 

***غرق شدن دو دختر هنگام گل درمانی

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی از غرق شدن دو زن در برکه‌ای در شهرستان میانه هنگام گل‌درمانی خبر داد.

حبیب حسینقلی‌زاده اظهار داشت: ساعت ۱۴ امروز دو زن از اهالی روستای «سبزارباط» از توابع بخش مرکزی واقع در پنج کیلومتری میانه در برکه‌ای که دارای خاصیت درمانی است، غرق شدند.

وی افزود: این دو دختر ۲۵ و ۲۹ ساله که به همراه مادرشان برای گل‌درمانی به محل مراجعه کرده بودند به دلیل باتلاقی بودن محل عرق شدند.

حسینقلی‌زاده خاطرنشان کرد: تلاش مادران این خانم‌ها نیز برای نجات آنها موثر نشده و مادر موفق می‌شود خود را به بیرون از باتلاق بکشد.در پی وقوع این سانحه، نیروهای هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی، مدیریت بحران و پزشکی قانونی در محل حادثه حاضر شده و اجساد غرق شدگان را پس از یکساعت تلاش از برکه بیرون کشیدند.

 

***قتل معاون مدرسه دخترانه در دزفول

دادستان عمومی و انقلاب دزفول از کشف جسد یک بانوی فرهنگی در این شهرستان خبر داد.

احمد قهرمانی دادستان عمومی و انقلاب دزفول  گفت: جسد بانویی که معاون یکی از دبیرستان های دخترانه دزفول می باشد در یکی از کانالهای آبیاری کشاورزی در حاشیه شهر دزفول کشف شده است.

وی با بیان اینکه پرونده این قتل به طور ویژه از سوی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی شهرستان دزفول در دست پیگیری است افزود: طبق پیش بینی اولیه عاملان این جنایت خودروی این بانو را به سرقت برده و متواری شده اند.

گفتنی است، وقوع این قتل ها موجب نگرانی مردم دزفول شده و مردم این شهرستان خواستار شناسایی و دستگیری عوامل این جنایت ها و اشد مجازات عوامل آن می باشند.

 

***شغل عجیب دختری که باید بیشتر وقت بخوابد!

این شغلی است که بر خلاف بقیه شغل ها، اگر رئیستان شما را در حال چُرت زدن ببیند، برایتان گران تمام نمی شود، در این شغل شما را تشویق می کنند که بخوابید.

“جوآنگ جینگ” یک تِستِر حرفه ای هتل است. او بنا به شغلش باید هتل های مختلفی را امتحان کند و در بسیاری از آنها بخوابد.

جوآنگ از میان ۷ هزار و ۸۰۰ نفر داوطلب برای این شغل انتخاب شد و از سال ۲۰۱۰ کارش را آغاز کرد و تاکنون در بیش از ۲۰۰ هتل خوابیده است.

او درباره کارش می گوید: ”شغل من جای گرفتن در نقش، جنسیت و سنین مختلف است تا مشخص شود که خدمات هتل برآورده کننده نیاز مهمانان در سطح عالی هست یا نه.”

پس از تِست و بررسی دقیق هتل او باید گزارشی شامل جزئیات کامل درباره محل، امکانات، راحتی، تمیزی و آشپزی تهیه کند.

البته شغل جوآنگ دقت فراوانی را می طلبد زیرا در طول یک شب اقامت او باید جزئیات فراوانی را مورد بررسی قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.