مهدي پاشازاده كه تنها مدافع ايراني درتيم منتخب جهان درسال ۱۹۹۸ بود، واكنش تندي به بي نحوه دعوت ازبازيكنان تيم ستارگان نشان مي دهد. پاشازاده اين تيم را به تيم منتخب پرسپوليس تشبيه مي كند...

حمله مدافع تاريخي استقلال به تيم ستارگان/درتيم منتخب جهان بازي كردم عقده بازي درتيم ستارگان ندارم

به گزارش قدس آنلاين، آنهایی که بازیکنان تیم ستارگان ایران را برای بازی با تیم ستارگان فوتبال جهان به تمرینات روزهای اخیر فراخوانده‌اند یادشان رفته مهدی پاشازاده را هم به این تیم دعوت کنند. فراموشی بزرگی که ناراحتی تنها مدافع ایرانی دعوت شده به تیم منتخب جهان در سال 1998 را به همراه داشته است. مهدی پاشازاده که میان استقلالی‌ها ارج و قرب بسیاری دارد و او را همواره می‌ستایند و بازی‌هایش هرگز از یادها نمی‌رود، جایش به شدت در ترکیب تیم ستارگان فوتبال ایران که قرار است جمعه با تیم ستارگان جهان بازی کند، خالی است. به راستی چرا نام مهدی پاشازاده فراموش شده است؟

هر چه چشم انداختیم شما را در تمرینات تیم ستارگان فوتبال ایران ندیدیم آقای پاشازاده.


 وقتی دعوت نشدم دلیلی ندارد که در تمرینات شرکت کنم. خودتان اسامی را که چک کنید متوجه می‌شوید.


اسامی را دیدیم اما در روزهای اخیر افرادی در تمرین حاضر شدند که نامی از آنها در لیستی که گفته می‌شد علی پروین داده، دیده نمی‌شد.


 احتمالا وقتی دیدند بعضی‌ها به تمرین ستارگان نمی‌روند آنها را جایگزین کرده‌اند.


چرا شما را جایگزین نکردند؟


 نمی‌دانم. شاید من را دوست ندارند. شاید هم خواستند پرسپولیسی درآورند (... می‌خندد)


وقتی پای مملکت وسط است که این حرف‌ها نباید باشد. پرسپولیس و استقلال ندارد، دارد؟


 برای بعضی‌ها شاید دارد. ما استقلالی‌ها که از این اخلاق‌ها نداریم. البته پرسپولیسی‌های مشتی و با مرام هم ندارند. اصلا من نمی‌دانم این اسامی را چه کسی دعوت کرده.


گفتند علی پروین.


 بعید می‌دانم از علی آقا پرسیده باشند و ایشان استقلالی‌های تیم ملی را از یاد برده باشد. داستان خیلی پیچیده است.


وقتی پاشازاده تنها مدافع تاریخ فوتبال ایران که در تیم منتخب جهان بازی کرده از یاد می‌رود واقعا تاسف‌برانگیز است. شما مایه مباهات باشگاه استقلال هستید آقای پاشازاده.


 این نظر لطف شما است. شاید من ستاره نبودم و شاید هم بازیکنانی که من با آنها در تیم منتخب جهان بازی نکردم ستاره نبوده‌اند که دوستان فراموش کرده‌اند یک تعارف به من بزنند. به هر حال برای تیم منتخب ستارگان پرسپولیس در بازی با ستارگان جهان آرزوی موفقیت می‌کنم. (‌... و بعد دوباره خنده‌اش می‌گیرد)
تعدادی استقلالی در تیم دیده می‌شوند.


 دیگر اگر دو، سه تا را دعوت نمی‌کردند خیلی بد می‌شد.


شما را دعوت می‌کردند، می‌رفتید؟


 حتما احترام می‌گذاشتم و می‌رفتم.


فکر می‌کنید دلیل حضور غیرفوتبالی‌ها در یک بازی کاملا فوتبالی چیست؟


این هم از عجایب است. دوستان فراموش کرده‌اند که این بازی صرفا یک بازی فوتبالی است و باید فوتبالیست‌ها را دعوت می‌کردند. من برای همه دوستان ارزش و احترام قایلم اما این بازی را کل دنیا می‌بینند و نتیجه‌اش آنچنان هم بی‌اهمیت نیست و برای پرستیژ فوتبال ایران بسیار مهم است. اگر قرار بود با ستاره‌های هالیوود بازی می‌کردیم حضور برخی افراد در این تیم توجیه‌پذیر بود اما وقتی قرار است یک بازی فوتبالی انجام شود دیگر این کارها چه معنی دارد.


این حرف‌های‌تان ممکن است به بعضی‌ها بربخورد.


 حرف درست را باید زد. من اهل چاپلوسی نیستم و بیخود به‌به و چه‌چه نمی‌کنم. حرف دلم را می‌زنم. این بازی فوتبالی است و باید بین فوتبالیست‌ها برگزار شود. البته از جنبه‌های نمایشی این بازی نباید غافل شد اما به طور کلی باید بعضی مسائل تفکیک شود.


از استقلال غافل نشویم. بازی‌ها را می‌بینید.


 بله، خوب می‌بینم و به دقت تمام بازی‌ها را آنالیز می‌کنم.


چرا اینقدر روی مسائل فنی استقلال زوم می‌کنید؟


 چون دوست دارم تیم را درست ببینم و وقتی شما تماس می‌گیرید و می‌گویید آقای پاشازاده درباره استقلال حرف بزن من چیزی در چنته داشته باشم و حرف حساب بزنم. نه بیخود تعریف کنم و نه بی‌جهت تیم را بکوبم.


الان وضعیت فنی استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟


 9 امتیاز از 4 بازی ایده‌آل است.


گفتیم از لحاظ فنی.


 خب این بماند برای بعد.


انگار راضی نیستید؟


 نقص‌هایی وجود دارد و اما وقتی تیم می‌برد من به شخصه نمی‌خواهم انتقادی مطرح کنم چون دوست ندارم بین استقلالی‌ها اینطور بگویند که آقا مهدی دارد حاشیه‌سازی می‌کند.


فکر می‌کنید این استقلال تا کجا پیش برود؟


 عیار تیم‌ها مشخص است. هر 10 سال یک بار شاید اتفاق بیفتد که یک تیم روی شانس قهرمان شود. من بازی‌های استقلال را دیدم. استقلال یک بازی دشوار مقابل ذوب‌آهن انجام داد که نتیجه‌اش را دیدیم. در بازی‌های دیگر اما انصافا بهتر بودند. باید ببینم در بازی‌های سخت آینده چه می‌کنند.
مثل بازی با نفت تهران که 18 روز دیگر برگزار می‌شود.


 نفت هم یکی از بازی‌های دشوار است. شاید در آن بازی عیار استقلال را بهتر بسنجیم.


... خب، مزاحم نمی‌شویم آقا مهدی. خوشحال شدیم.


 من هم همینطور. فعلا... .
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.