۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۰
کد خبر: 305023

قدس آنلاين- مريم سادات كاظمي: " جو دوسر" يكي از غلات مفيد است كه نه تنها در تسكين حالات اضطرابي مؤثر است بلكه به حفظ تعادل و ثبات سطح قند خون نيز كمك مي كند. اين خوراكي براي جلوگيري از تغييرات ناگهاني خلق و خو عالي است.

با این صبحانه به آرامش برسید

به گزارش سرويس بهداشت و سلامت قدس آنلاين؛ اضطراب يك حالت هيجاني منفي است و اغلب فرد را از انجام كارهاي معمول باز مي دارد. امروزه بسياري از افراد دنيا به طور موقت يا مزمن از اضطراب رنج مي برند. اما چطور مي توان با اين حالت ناخوشايند مقابله كرد؟ همان طور كه مي دانيد داروها و روش هاي روان درماني شناخته شده ترين شيوه هاي درماني است.

با اين حال بايد توجه داشت كه مصرف دارو هميشه بهترين انتخاب نيست. هر كدام از ما شرايط و ويژگي هاي خاصي داريم. به همين دليل است كه در بيشتر موارد محصولات ساده شيميايي قادر به رفع ناراحتي هاي ما نيستند.

مهم ترين نكته براي مواجهه با اضطراب، مديريت صحيح هيجانات روزانه است. شناخت اولويت ها، رعايت محدوديت هايي براي خود و قبول خود به عنوان تنها قهرمان زندگي در اين باره بسيارمفيد هستند. همه ما حق داريم و بايد كمي خوشحال باشيم.

اگر مشكل اضطراب مداوم باشد، بايد به متخصص مراجعه كرد و توصيه هاي مورد نظر را انجام داد. سلامت جسماني و رواني در زندگي روزمره بسيار مهم هستند.

  جو دوسر؛ درمان علائم جسماني اضطراب

بسياري از افراد بدون آنكه بدانند از اضطراب رنج مي برند و به دنبال راهي براي درمان نيستند. در اكثر موارد، اين حالت هيجاني موقتي است، با تغييراتي در خلق و خو مواجه مي شويم و روي برخي موارد تمركز مي كنيم.

با اين حال اضطراب زماني خطرناك است كه مدت طولاني ادامه يابد و به حالتي مزمن درآيد. در چنين شرايطي بدن علائمي مانند پرفشاري خون، ناراحتي هاي قلبي، حالت تهوع و... را بروز مي دهد.

اما جالب است بدانيد كه گنجاندن هيدرات هاي كربن موجود در خوراكي هاي پيچيده مي تواند علائم جسماني اضطراب را كاهش دهد. هيدرات هاي كربن جو دوسر به افزايش سطح سروتونين مغز كمك مي كنند. سروتونين توليد شده تاثير آرامش بخشي بر مغز و بدن دارد و احساس اضطراب، حالات عصبي، تندخويي و حتي بي خوابي را تسكين مي دهد. البته بايد از هيدرات هاي كربن ساده و تصفيه شده مانند آردهاي تصفيه شده، شكر سفيد و برنج سفيد پرهيز كرد. اين خوراكي ها به شكل قند در خون باقي مي مانند و انرژي را به طور فوري تامين مي كنند اما با احساس سيري همراه نيستند. در واقع، خوراكي هاي با قندهاي پيچيده بهترين انتخاب براي مقابله با اضطراب هستند.

فيبرهاي غذايي موجود در جو دوسر و جذب آهسته آنها موجب تامين انرژي پايدار مي شود. به علاوه، اين غله سطح قند خون را ثابت نگه مي دارد كه باعث تعادل متناسب با بدن خواهد شد.

جو دوسر همچنين سيستم عصبي را تنظيم مي كند زيرا مقدار متناسب با سورتونين مغز را پخش مي كند. اين نكته براي پيشيگري از تغييرات خلقي و احساس آرامش مفيد است.

البته بسيار مهم است كه جو دوسر كاملا طبيعي و بدون شكر اضافي باشد. در غير اين صورت از اين فوايد بي بهره خواهيم بود.

صبحانه اي عالي براي كسب آرامش

اين پيشنهاد بسيار خوشمزه، تازه و انرژي زاست و مي تواند يك راهكار طبيعي براي درمان اضطراب باشد. بهتر است آن را هر روز به عنوان صبحانه ميل كنيد. با اين حال، توجه داشته باشيد كه جو دوسر يك مكمل براي تسكين حالات نگراني و اضطراب و افزايش سطح سروتنين خون است. براي رفع كلي اضطراب بايد به اصول صحيح زندگي، تمرينات كسب آرامش و تشخيص اولويت ها دقت كرد.

طرز تهيه اسموتي خوشمزه جو دوسر و گلابي

مواد لازم:

  • 1 عدد گلابي رسيده
  • 50 گرم جو دوسر بدون شكر
  • 1 ليوان آب
  • 1 قاشق عسل

گلابي را پوست بگيريد  و دو تكه كنيد تا راحت تر در مخلوط كن خرد شود. سپس جو دوسر و آب را اضافه كنيد. وقتي مخلوط يكنواختي به دست آمد عسل را بيافزاييد. در صورت تمايل مي توانيد اين اسموتي را همراه با تكه هاي يخ، سرد ميل نماييد.

منبع:www.Ameliore ta santé.fr

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.