۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 305064
علي كريمي: بازگشت پرسپوليس قابل پيش بيني بود

به گزارش قدس آنلاين، ستاره پیشین تیم ملی و پرسپولیس گفت: کی روش کار درستی انجام داده چون زمان آن رسیده که تیم ملی پوست اندازی کند و نسل جدیدی دیده شود.

علی کریمی درباره دیدار خیرخواهانه جمعه هفته جاری بین تیم های ستارگان فوتبال جهان و ایران همچنین عام المنفعه بودن این بازی صحبت کرد. هافبک دریبل زن پیشین تیم پرسپولیس بابت کسب اولین پیروزی این تیم در مصاف شب گذشته برابر فولاد خوشحال بود و  گفت که پیش بینی این برد را می کرده است. جادوگر فوتبال همچنین درباره رویارویی با ستاره هایی همچون فیگو، کارلوس، سالگادو، مندیتا، هیرو، ادگارداویدز و حمله به دروازه بودو ایلگنر نیز صحبت های جالبی کرد. علی کریمی از رابطه اش در این مدت با علی پروین و غیبت علی دایی در این بازی خیرخواهانه هم حرف زد. مربی پیشین تیم ملی تبریکی هم برای کارلوس کی روش داشت که متن کامل این گفت و گو را در ادامه می خوانید.

*چه شد که تصمیم گرفتید در بازی خیرخواهانه حضور داشته باشید؟

این وظیفه من بود و کار خاصی انجام ندادم. ضمن اینکه این بازی می تواند با حضور بازیکنان بزرگی که به ایران می آیند و نفرات  خوبی که  از یک نسل قبل تر فوتبال در این تیم گرد هم آمده اند یک فوتبال جذاب و تماشایی را رقم بزند.

*برگزاری این بازی تا چه اندازه برای فوتبال ما مفید است؟

صد در صد تاثیر مثبتی خواهد داشت. هم برای علاقه مندان به فوتبال که ستاره های دنیای فوتبال را یک جا و گرد هم می بینند و هم اینکه نگاه فوتبالی های جهان نسبت به کشور ما تغییر می کند و یا هرآنچه را که تا الان بوده از این پس بهتر می شود.

*خودتان از اینکه در این مصاف جالب توام با نیت خیر حضور دارید چه حسی پیدا کرده اید؟

خب! خیلی خوشحال هستم. خیلی از دوستان فوتبالی ام و البته هنرمندم در این دیدار شرکت می کنند و من هم از این که سهم کوچکی در این دیدار می توانم داشته باشم احساس خوبی دارم.

 *چه توصیه یا پیشنهادی به هواداران فوتبال دارید تا در این بازی ورزشگاه را پر کنند؟

خوشبختانه مردم ما همیشه در انجام کارهای خیر پیش قدم هستند و نیازی به توصیه یا سفارش کسی ندارند. جا دارد در اینجا از کاری که حسین یاریار برای برگزاری این بازی انجام داده و برنامه ریزی های آن را ترتیب داده تشکر کنیم. همه کسانی که در این امر به یاریار کمک کردند و زحمت کشیده اند به خوبی می دانند که مردم تا چه اندازه ارزش این کار آنها را می دانند. خیلی به این بازی امیدوارم و مطمئن هستم که مسابقه زیبایی از کار در خواهد آمد.

*چرا تا این حد مطمئن هستید؟

دلیلش حضور بازیکنان بزرگی است که از سراسر دنیا گرد هم آمدند و در این دیدار حضور پیدا می کنند. قطعا این مسابقه می تواند تبلیغ خوبی هم برای میزبانی کشورمان در چنین مسابقاتی باشد و از این پس هم دیگر تیم های این چنینی را ترغیب کنند تا به ایران بیایند و دیدارهای خیرخواهانه با بزرگان فوتبال ما برگزار کنند.

*تیم ایران را در این دیدار چطور ارزیابی می کنید؟

خوشبختانه تقریبا همه بزرگان فوتبال ایران البته من خودم را جزء بزرگان نمی دانم و باید خودم را جدا از این دوستان بدانم اما حضور بازیکنانی همچون عابدزاده، مطلق، زرینچه و خیلی های دیگر قطعا باعث می شود تا یک مصاف تماشایی بین ما و تیم ستارگان جهان برگزار شود.

*به نظر می رسد که اکثر نفرات حاضر در تیم ستارگان ایران به لحاظ جسمانی آمادگی نسبی خوبی دارند. اینطور نییست؟

طبیعتا یک مقدار سخت است که در روزهای بعد از فوتبال مانند دوران حرفه ای بازیگری در مسابقات شرکت کنیم. فوتبالی ها همه پس از پایان دوران بازی شان دنبال انجام کارهایی هستند که سال ها نتوانسته اند آنها را انجام دهند. به همین دلیل از شرایط جسمانی مطلوب شان دور می شوند اما به نظر من اگر این قبیل بازی ها بیشتر برگزار شود طبیعتا بازنشسته های فوتبال هم بیشتر مراقب وضعیت جسمانی شان خواهند بود تا همیشه روی فرم باشند.

*پرسپولیس شب گذشته نخستین برد خود را کسب کرد. فکر می کنید این پیروزی تا چه اندازه روی حضور بیشتر طرفداران این تیم در بازی جمعه شما تاثیر مثبت داشته باشد؟

من این موضوع را خیلی مرتبط با این قضیه می دانم و فکر می کنم کمک زیادی بکند تا هواداران پرسپولیس که همیشه در این قبیل مجامع حضور پررنگی داشته اند جمعه هم ورزشگاه را خالی نگذارند.

*انتظار این برد را در اهواز مقابل فولاد داشتید؟

من قبلا هم گفته بودم که نظرم درباره این پرسپولیس خیلی مثبت است اما متاسفانه همه ما صبرمان کم شده و البته این در کل فوتبال رخ داده است. فکر هم نمی کنم که هوادارن مقصر باشند. همین مساله باعث شده بود تا در این مدت طرفداران پرسپولیس روزهای سختی را پشت سر بگذارند. دیدید که پرسپولیس در آن هوای گرم چه بازی خوبی به نمایش گذاشت و آن طور که مشخص است اگر به همین روند ادامه دهد شرایطش هفته به هفته بهتر خواهد شد.

 

*چطور می توان این موضوع را تضمین کرد؟

نقش مدیریت در این مساله خیلی مهم است. حالا که مربی و بازیکنان قراردادهایشان را بسته اند و درخدمت تیم هستند بحث مدیریت باشگاه به میان می آید و اینکه مسئولان باشگاه بتوانند با فراهم کردن امکانات و آنچه برای تیم لازم است بستر پیشرفت پرسپولیس را فراهم کنند.

*در این مدت که پرسپولیس ته جدول بود، استقلالی ها برای شما کری می خواندند؟

طبیعتا من هم از این قاعده مستثنی نبودم و دوستان استقلالی هم برای من خیلی کری می خواندند. این را باید بگویم فوتبال است و همین کری خواندن ها که جذابش می کند. البته اگر این کری خوانی ها از حیطه ادب و نزاکت خارج نشود می تواند باعث شیرین تر شدن جو حاکم بر فوتبال رقابتی باشد.

*تیم ملی میانگین سنی اش را به 22 و نیم سال تقلیل داده. آیا این می تواند به سود تیم ملی باشد؟

کی روش کار درستی انجام داده. طبیعت فوتبال به این مهم نیاز دارد که ما هر از چند گاهی نفرات جدید جای قدیمی ها را بگیرند. البته ما همه ممنون بازیکنان باتجربه و باسابقه تیم ملی مان هستیم اما فکر میکنم حالا زمان آن رسیده که تیم ملی پوست اندازی کند و نسل جدیدی در تیم ملی دیده شود.

*می توان به این تیم امیدوار بود؟

قطعا همین طوراست. چراکه بازی های خیلی سختی هم در پیش نداریم و کی روش کار درستی کرده که می خواهد به جوانان میدان دهد. این بازیکنان باید در چنین مسابقاتی تجربه کسب کنند تا در ادامه بتوانند در مصاف با تیم های برتر قاره خودمان و یا کشورهای صاحبنام اروپایی پخته تر عمل کنند. پیش بینی من نسبت به این رویکرد کی روش مثبت است و باید از او حمایت کرد.

*به طرفداران فوتبال که جمعه برای تماشای بازی ستاره ها به آزادی می آیند قول می دهید که ستاره های جهان را دریبل بزنید و مردم را به وجد بیاورید؟

قول دادن درباره چیزی که عنوان کردید سخت است. من پس ازآنکه فوتبال را کنار گذاشتم فقط دو بار در مسابقاتی این چنینی به میدان رفتم و این برای سومین بار است که می خواهم پس از خداحافظی ام پا به توپ شوم. همه تلاشم را می کنم که کنار سایر هم تیمی هایم یک بازی خوب انجام دهم و بتوانم مردم را خوشحال کنم. اگر هم شد دریبل هم می زنم. 

*کارکردن با علی پروین پس از چندین سال دوری از او چطور است؟

علی آقا از جلسه قبل تمرینی به تیم اضافه شدند و باعث می شود تا همه بازیکنان تیم که روزی شاگرد او بودند بیشتر حال و هوای حضور داشتن در یک تیم منسجم را احساس کنند. در کل بگویم که فضای ایجاد شده در تیم ستارگان خیلی خوب و دوست داشتنی است.

*پروین مثل سال های قبل به شما دستور هم می دهد؟

به هر حال آدم ها در طول سال های مختلف به لحاظ رفتاری تغییر می کنند. علی آقا هم این روزها دیگر مثل قدیم نیست ولی همچنان دوست داشتنی و باجذبه است. 

*فکر نمی کنی جای علی دایی به عنوان آقای گل جهان در بازی که در کشورش آن هم برابر ستاره های جهان برگزار می شود  خالی است؟

قبلا هم گفته ام. هرکسی می تواند در چنین مسابقاتی حضور داشته یا نداشته باشد. به هر حال این قبیل بازی ها برگزار می شود و باید این نکته را در نظر گرفت که حضور در این مسابقات صرفا برای بازی کردن نیست. تمام ستارگان قدیمی، هنرمندان و هرکسی که کاری از دستش برمی آید در این بازی حضور دارند. البته خیلی ها دنبال نفس کار نیستند و متاسفانه بعضی از ما به جای اصل فوتبال دنبال حواشی آن هستیم. همین مساله سبب شده تا از اصل آن دور شویم. فرقی نمی کند که در چنین مسابقاتی علی دایی حضور داشته یا نداشته باشد یا علی کریمی حضور داشته یا نداشته باشد. مهم برگزاری یک بازی خیرخواهانه است که هرکسی به اندازه توانش بتواند در برگزاری آن کمکی انجام دهد خوب است.

 

*حرفی با هواداران فوتبال ندارید؟

باز هم می گویم مردم ما همیشه در انجام امر خیر پیش قدم هستند و مطمئن هستم که روز جمعه با حضور در ورزشگاه آزادی علاوه بر شرکت در یک بازی خیرخواهانه می توانند یک مسابقه جذاب و دیدنی را تماشا کنند. از برگزار کنندگان این بازی هم تشکر می کنم و پیشنهادم به مسئولان فدراسیون این است که شرایط برگزاری این قبیل بازی ها را بیشتر از قبل فراهم کنند تا از این طریق هم سرگرمی برای مردم ایجاد شود، هم افراد خیر بتوانند به نیت خوبشان برسند و همچنین قدیمی های فوتبال همچنان در بطن این ورزش حضور داشته باشند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.