رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: : براساس آن سند، قاعدتاً باید از علم ودانش پژوهشگران دانشگاهی استفاده کرد.

هاشمی رفسنجانی: باید از علم ودانش پژوهشگران دانشگاهی استفاده کرد

به گزارش آیت، الله هاشمی رفسنجانی در ادامه سفر به مشهد مقدس، در جلسه با متخصصین پژوهشکده محیط های خشک، تحقیق و پژوهش درباره نیازهای ضروری محیط خشک را که به لحاظ مجموعه شرایط کشور ایران را نیز شامل می شود، یک جهاد علمی خواند و گفت: جامعه امروز و آینده ما از دانشمندان و متخصصان این انتظار بجا را دارد که برای رفع مسایل و مشکلاتی که نیاز به علم در سطح بالا دارد، وارد شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دانش محوری را ویژگی ممتاز سند چشم‌انداز کشور توصیف کرد و گفت: براساس آن سند، قاعدتاً باید از علم ودانش پژوهشگران دانشگاهی استفاده کرد.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، هاشمی رفسنجانی، اقدام برای رفع محدودیت‌های آتی در آب و محیط زیست را کاری فراتر از دانشگاه های دولتی و آزاد دانست و گفت: باید شخصیت های ملی همکاری علمی و اجرایی کنند تا راهکارهای علمی و عملی برای این نیازهای ملی اندیشیده شود.

وی با اشاره به سوابق بحث های مربوط به استفاده آب دریا در زراعت، گفت: در زمان ریاست جمهوری من که این موضوع مطرح شد، مقاله‌ای از دانشگاه آریزونای آمریکا رسیده بود که می‌گفت می توان از آب دریا گیاهی با دانه‌های روغنی برای مصرف دام ها به عمل آورد.

هاشمی رفسنجانی با یادآوری نمونه هایی که خود دیده اند و یا کارشناسانی از ایران فرستاده اند که بررسی کنند، گفت: ابتکار خوبی بود و مشکلات آن را بررسی کرده بودیم و فکر می کنم در شرایط فعلی و به ویژه در آینده که کم آبی خیلی جدی می شود، باید به آن نوع پژوهش ها توجه شود.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنان خویش بر آمادگی این دانشگاه برای انجام طرح های مربوط به آب، خاک و زراعت تأکید کرد و گفت: با ظرفیت دانشکده ها و پژوهشگاه های کشاورزی که در سراسر کشور گسترده است، می توانیم برای کم کردن مشکلات کشور وارد شویم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.