قدس آنلاين- مريم سادات كاظمي: افرادي كه به آرتروز يا آرتريت مبتلا هستند نبايد فعاليت هاي جسماني شديد انجام دهند. بهتر است تمرينات خاصي مانند يوگا يا تاي چي براي تقويت استخوان ها در نظر بگيرند.

خوراكي هاي مفيد براي بيماران مبتلا به آرتروز

به گزارش سرويس بهداشت و سلامت قدس آنلاين؛ آرتروز بيماري است كه امروزه بسياري از افراد را درگير كرده است. در اين صورت ناتواني شديدي در تحرك همراه با درد شديد در مفاصل بيمار را رنج مي دهد. بايد توجه داشت كه اين بيماري با تاثير بر احساس و حركت مفاصل مانع از عملكرد طبيعي آنها مي شود. به همين دليل توصيه مي شود تشخيص دقيق صورت گيرد. نخستين نكته رعايت درمان مناسب همراه با شيوه هاي طبيعي است تا وضعيت سلامت عمومي و بيماري تسكين يابد.

تمرينات درماني آرتروز

اكثر متخصصان آرتروز بر اين مسئله اتفاق نظر دارند كه فعاليت جسماني براي بهبود اين بيماري بسيار مفيد است. اين تمرينات و حركات بايد طوري باشد كه مفاصل را به تحرك وا دارد و  ماهيچه ها را تقويت كند چرا كه طي بيماري چنين توانايي به طور قابل توجه كاهش مي يابد.

از بين ورزش هاي توصيه شده مي توان به يوگا و تاي چي اشاره كرد. اين حركات به حفظ حركات مفاصل و ماهيچه ها كمك زيادي مي كند، موجب تقويت استخوان ها مي شود و از خطر ابتلا به پوكي استخوان نيز پيشگيري مي كند. مزيت ديگر چنين ورزش هايي حفظ روحيه عالي و دوري از افسردگي ناشي از بيماري است.

خوراكي هاي مفيد براي بيماران مبتلا به آرتروز

بيماران مبتلا به آرتروز بايد برنامه غذايي را دنبال كنند كه به احساس بهتر آنها كمك كند و در عين حال دردهاي روزانه را كاهش دهد. از بين خوراكي مفيد مي توان موارد زير را توصيه كرد:

  • روغن ماهي

اين ما ده براي كاهش التهابات بسيار مناسب است و امروزه به شكل كپسول در بازار به فروش مي رسد. توصيه مي شود روزانه دو عدد از اين قرص ها، صبح و بعد از ظهر ميل گردد. بسياري از بيماراني كه از اين دارو استفاده كرده اند تاثير مثبت آن را تاييد مي كنند.

  • اسيدهاي چرب امگا 3

اسيدهاي چرب امگا 3 را بايد ضدالتهاب هاي عالي دانست كه به علاوه براي حفظ سلامت قلب و مقابله با چربي خون نيز مفيد هستند. اين چربي ها براي بيماران مبتلا به كلسترول، تري گليسريد و ناراحتي هاي قلبي نيز توصيه مي شود. ماهي هاي تن، ساردين و آزاد بهترين منابع امگا 3 هستند.

  • اسيد گاما- لينولئيك

اين اسيد در اسانس گل گاو زبان و دانه هاي انگور فرنگي وجود دارد و در كاهش التهاب آرتروز و خشكي ناشي از آن مؤثر خواهد بود.

  • ادويه ها

زردچوبه و زنجبيل به عنوان ضدالتهاب هاي عالي شناخته شده اند و به نظر مي رسد براي مقابله با آرتروز بسيار مفيد خواهند بود. اين ادويه ها همچنين براي تقويت سيستم ايمني نيز توصيه مي شوند. البته بايد به اندازه مناسب مصرف گردد تا از خطر سوء هاضمه پيشگيري شود.

در نهايت توصيه مي شود كه اين روش ها مورد توجه قرار گيرد تا بهتر با بيماري مقابله شود. از فعاليت بدني نيز نبايد  غفلت كرد زيرا وضعيت عمومي بدن را بهبود مي بخشد.

منبع:www.Ameliore ta santé.fr

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.