معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه در تماس تلفنی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن تاکید کرد که رویکرد اصولی ایران توقف تجاوز به یمن و حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگو است.

حل بحران یمن صرفا در گروی راهکار سیاسی و گفت‌وگوی یمنی یمنی است

به گزارش ایسنا،در تماس تلفنی «اسماعیل ولد الشیخ احمد» نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن با «حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه ایران، دو طرف در خصوص آخرین تحولات یمن تبادل نظر کردند.

 

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو ضمن تشکر از تلاش های نماینده سازمان ملل برای کمک به حل بحران یمن از طریق سیاسی و تاکید بر ضرورت عدم توسل به زور و رفع محاصره انسانی تصریح کرد: رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران توقف تجاوز به یمن و حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگوست و در این راستا از تلاش های نماینده دبیرکل در یمن حمایت می کند.

 

وی افزود: حل بحران یمن صرفا در گروی راهکار سیاسی، گفت‌وگوی یمنی یمنی و پیروی همه اطراف منطقه‌ای از شیوه گفت و گو برای حل اختلافات است.

 

امیرعبداللهیان به خطر فزاینده گسترش تروریسم در سایه جنگ علیه یمن اشاره و از اسماعیل ولد الشیخ احمد برای سفر به تهران و رایزنی بیشتر دعوت کرد.

 

ولد الشیخ احمد نیز در این گفت‌وگو به تلاش های سازمان ملل برای دستیابی به چارچوب مشترک برای آغاز گفت وگوهای سیاسی بین گروه های مختلف یمنی اشاره کرد و افزود: گفت وگوهای سیاسی با وجود دشواری در فضای مثبتی دنبال می شود و همه گروه‌ها بر حل بحران از طریق سیاسی تاکید دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: بدون شک توسل به راهکار سیاسی و اجتناب از جنگ باعث تقویت این تلاش‌ها می شود و به برقراری صلح و ثبات در یمن و منطقه کمک خواهد کرد.

 

نماینده دبیرکل بدون اشاره به جزئیات طرح سازمان ملل افزود: از نظر وی ایجاد آتش بس در مناطق مختلف یمن و همزمان شروع گفت وگوهای سیاسی گروه های یمنی بر مبنای قطعنامه های سازمان ملل، چارچوب مناسبی برای حل بحران است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.