همزمان با دهه کرامت، جشن ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، به عنوان بخشی از سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) عصر روز چهارشنبه به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و با همکاری جامعه المصطفی در مجتمع فرهنگی امام صادق(ع) در پایتخت پاکستان برگزار شد.

جشن ولادت حضرت ثامن الحجج (ع) در پایتخت پاکستان برگزار شد

این مراسم با حضور هیات اعزامی متشکل از چهار نفر از خدام بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، مسوولان جامعه المصطفی و جمعی از مردم پاکستان برگزار شد.
درحاشیه این مراسم، برپایی نمایشگاه زیبایی از تصاویر حرم و بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، توجه حضار را به خود جلب کرد.
شهاب الدین دارایی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، در این مراسم،گفت که ایام ولادت و شهادت بزرگان دین اسلام و امامان معصوم فرصتی برای مطالعه و شناخت بهتر و دقیق تر آنان است و یکی از لازمه های حرکت در مسیر تبدیل شدن به یک انسان کامل، مطالعه دقیق زندگی، اخلاق و رفتار امامان معصوم به عنوان انسان های کامل و اسوه و الگوی انسانیت است.
وی گفت: در ایام ولادت با سعادت امام رضا (ع)، برگزاری جشنواره هایی از طریق توزیع کتاب ها و دیگر محصولات فرهنگی با موضوع شناخت این امام بزرگوار و همچنین برگزاری نمایشگاه هایی از آثار هنری زیبای هنرمندان عاشق حضرت ثامن الحج که از طریق تصاویر مختلف و قلم های زیبای خود سعی کرده اند این امام بزرگوار را از دریچه دوربین، قاب هنر و قلم به علاقمندان معرفی کنند، فرصت و زمینه هایی فراهم می شود تا جوانان و نوجوانان به شناخت امامان معصوم و الگو قراردادن آنان در در زندگی خود روی بیاورند.
روزهای پنجشنبه و جمعه نیز مراسم های مختلف دیگری با موضوع جشن ولادت امام رضا (ع) و با حضور خدام اعزامی از آستان قدس رضوی مشهد مقدس در پاکستان برگزار خواهد شد.
جشنواره بین المللی ولادت امام رضا (ع) هرسال در 79 نقطه از جهان از جمله در کشور پاکستان، برگزار می شود.

ایرنا

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.