قدس آنلاین: فرمانده ناجا گفت: انسداد مرزها در اولویت کار شورای عالی امنیت ملی است.

انسداد مرزها در اولویت کار شورای عالی امنیت ملی است

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسین اشتری صبح امروز در جمع خبرنگاران در زمینه مهمترین آسیب‌های حاشیه شهر مشهد اظهار داشت: با توجه به تقاضاهایی که مردم در حاشیه شهر مشهد دارند و پیگیری مسئولان مربوطه و فرماندهی انتظامی استان در صدد شدیم تعدادی کلانتری را در حاشیه شهر مشهد افزایش دهیم.

وی افزود: مجوزهای لازم در این زمینه اخذ شده است و در مناطق مورد نیاز افتتاح شده است، اگرچه مکان‌هایی که امروز افتتاح شده‌اند استیجاری هستند اما با همکاری مسئولان انتقال کلانتری‌ها به مکان اصلی تا پایان سال انجام می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: با توافقی که با مسئولان مربوطه در مورد انسداد مرز‌ها صورت می‌گیرد، درصدد آن هستیم که از حرکت‌های پرشتاب در مرز‌ها خودداری کنیم.

وی در مورد سرقت‌های مسلحانه که در بانک‌های سطح شهر مشهد صورت می‌گیرد گفت: عوامل مختلفی سبب ایجاد سرقت‌های مسلحانه در بانک‌ها می‌شود؛ ایمنی و محافظت از عواملی است که حساسیت زیادی را می‌طلبد و بانک‌ها باید بر این واقف باشند که برای حفظ امنیت باید ضریب حفاظتی خود را بالا ببرند.

فرمانده نیروی انتظامی به وجود آمدن خسارت به بانک‌ها را عدم رعایت موارد ایمنی دانست و تاکید کرد: اینکه برخی بانک‌ها آسیب ندیده‌اند نشانه‌ای بر رعایت امنیت و حفاظت از جانب بانک‌ها است.

سردار اشتری از شناسایی و دستگیری بیشتر سارقان مسلح بانک‌ها خبر داد و افزود: اگرچه بیشتر این سارقان که به بانک‌های مشهد تعدی کرده‌اند دستگیر شده‌اند ولی امیدواریم بتوانیم تا زمان‌های آتی تمامی این سارقین را دستگیر کنیم؛ این در حالی است که تذکرات حفاظتی و امنیتی به بانک‌ها داده شده است.

وی خاطر نشان کرد: هر ساله در بودجه کشور اولویت‌ها مشخص می‌شود که در آن ذکر می‌شود که در آن 15 الی 20 درصد بودجه به انسداد مرز‌ها تحقق می‌گیرد که هر ساله متناسب با اعتبارات بودجه‌ای است؛ انسداد مرز‌ها اراده‌ای است که در وزارت کشور و نیروی انتظامی وجود دارد که امیدواریم این انسداد مرز‌ها با قوت بیشتر در مرز‌ها صورت گیرد.

سردار اشتری در مورد قانون منع به کارگیری سلاح سرد گفت و اظهار داشت: نظر فرماندهی انتظامی در این مورد به مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه ابلاغ شده است اما آنچه که نتیجه و مصوبه به عنوان قانون مطرح می‌شود را نمی‌دانیم تا چه اندازه می‌تواند خواسته‌های فرماندهی انتظامی را برآورده کند.

فرماندهی انتظامی کشور از کاهش هفت درصدی جرایم در خراسان رضوی خبر داد و اظهار داشت: روند عملیاتی در سال جاری متناسب با کاهش جرایم در خراسان رضوی بوده است که علاوه بر آن تلفات کاهش 6 درصدی را به خود اختصاص داده است؛ تلاش ما بر آن است که این میزان در کشفیات و کاهش جرایم تا پایان سال جاری کاهش چشمگیری داشته باشد.

وی به توجه و اهتمام ویژه فرماندهی انتظامی در مورد حاشیه شهر اشهره کرد و گفت: توجه به مسائل امنیتی جزء اصولی است که از جانب مسئولان مورد توجه است؛ در برخی مناطق حاشیه شهر که مردم ساکن هستند و در آنها استاندارد رعایت نشده مشکلاتی را فراهم کرده که شاید ایجاد کلانتری در آن مکان‌ها مشکلاتی را به وجود آورد؛ هدف اساسی ما ایجاد امنیت و در تمامی کشور است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.