مدیرعامل شرکت توانیر از تدابیر وزارت نیرو برای جلوگیری از خاموشی‌ها خبر داد.

تدابیر وزارت نیرو برای جلوگیری از خاموشی‌ها

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس، آرش کردی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از خط و پست 132 کیلوولت مسقف شهر گلبهار اظهار کرد: برق اصلی‌ترین زیرساخت در امر توسعه و پیشرفت است که امروز این انرژی در خدمت اقتصاد دیجیتال قرار گرفته و پایداری آن نیز به پایداری اقتصادی باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه امسال گرم‌ترین سال را طی 200 سال گذشته در کشورمان تجربه کردیم افزود: در سال جاری پیک مصرف برق در کشورمان به بیش از 50 هزار مگاوات رسید که البته با حمایت‌های دولت تدبیر و امید و سیاست‌هایی که در سال گذشته از سوی وزارت نیرو اتخاذ شد شاهد کاهش خاموشی‌ها نسبت به تابستان سال گذشته بودیم.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به 4 راهکار اتخاذ شده از سوی وزارت نیرو به منظور کاهش خاموشی‌ها در تابستان امسال ابراز داشت: خوشبختانه با وجود اینکه طی سال‌های گذشته میانگین درصد رشد مصرف انرژی در ایران 5.5 درصد بود با برنامه‌ریزی‌های گسترده این میزان به 2.5 درصد در سال جاری کاهش یافت.

وی ادامه داد: در سال‌های آتی که شاهد رفع تحریم‌ها و توسعه صنعت کشور خواهیم بود میزان مصرف برق در کشور نیز افزایش خواهد یافت و به 8 درصد خواهد رسید که هم‌اکنون باید تدابیر لازم برای جلوگیری از خاموشی‌های گسترده در کشور اتخاذ شود.

کردی با بیان اینکه در حال حاضر زمینه سرمایه‌گذاری 30 میلیارد دلاری در صنعت برق کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح‌ها ایران می‌تواند به قطب انرژی منطقه تبدیل شود که امیدواریم دولت حمایت‌های لازم را در این ارتباط داشته باشد.

مدیرعامل شرکت توانیر ابراز داشت: ظر‌فیت 73 هزار مگابایتی صنعت برق کشور بر‌اساس افق پیش‌بینی شده طی سال‌های آینده باید به 100 هزار مگابایت برسد که البته‌ 5 هزار مگابایت آن نیز باید از محل منابع انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین شود.

وی تصریح کرد: در سال جاری 400 میلیارد تومان اعتبار برای برق‌رسانی به روستاها اختصاص یافته ‌که نقدینگی خوبی نیز در این ارتباط دریافت شده است.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم 102 پست برق در کشور به بهره‌برداری رسیده است، افزود: حرکت به سمت واقعی شدن تعرفه‌های برق امری ضروری است و امیدواریم مورد توجه دولت و مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.