قدس آنلاین: معاون میقات الرضا(ع) گفت: تعداد کل زائرانی که در ایام دهه کرامت در میقات الرضا(ع) میزبانی شدند ۳۰ هزار نفر بودند که یک سوم آنها زائر پیاده امام رضا(ع) بودند.

در دهه کرامت از ۳۰ هزار زائر امام رضا(ع)، در میقات الرضا(ع) میزبانی شد

به گزارش قدس آنلاین، هادی ابوی معاون میقات الرضا(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: از ابتدای دهه کرامت به طور مرتب در میقات مهمان داشتیم و در هر شبانه روز حداقل 500 نفر و حداکثر 3000 نفر از زائران پیاده امام رضا میزبانی کردیم.

وی افزود: از شهرهای زرند کرمان، محمود آباد مازندران، توابع تهران و دیگر استانها مهمان داشتیم و خدمات ارائه شده شامل اسکان، پذیرایی غذای گرم در سه وعده، خدمات درمانی، خدمات بهداشتی و غیره بود.

معاون میقات الرضا(ع) خاطرنشان کرد: برخی کاروان‌های زیارتی که با پای پیاده آمدند و مکان اسکان نداشتند به جز میقات در مشهد هم اسکان و پذیرایی رایگان داشتند که یک نمونه آن کاروانی بود که زائران شهرستان محمود آباد استان مازندران بودند.

ابوی تصریح کرد: به طور مرتبط همه ساله در میقات الرضا(ع) میزبانی می‌کنیم و خدام بسیج حرم مطهر رضوی هم به مهمانان سال گذشته تکریم داشتیم و بسته‌های متبرک تقدیم کردیم.

وی تأکید کرد: در سفری که در ایام دهه کرامت به تبریز داشتیم از گروه زائران پیاده یکی از روستاهای این شهر تقدیر به عمل آوردیم و نبات و بسته‌های متبرک به آنها اهدا کردیم، همچنین با حضور در بیمارستان رازی تبریز عیادت از بیماران و توزیع نبات متبرک داشتیم و این کار را در امامزاده حمزه(ع) این شهر هم داشتیم.

معاون میقات الرضا(ع) عنوان کرد: تعداد کل زائرانی که در ایام دهه کرامت در میقات الرضا(ع) میزبانی شدند 30 هزار نفر بودند که یک سوم آنها زائر پیاده امام رضا(ع) بودند.

ابوی گفت: در حال حاضر در حال آماده سازی مزار شهدای میقات الرضا(ع) هستیم که برابر موافقت‌های صورت گرفته سه شهید والا مقام در این مکان تدفین خواهند شد.

وی افزود: این مجتمع سال1386 افتتاح شد و با هدف تأمین رفاه و آسایش زائران گرامی امام رضا(ع) و به ویژه زائران پیاده ایشان به صورت کاملاً رایگان خدمتگذار زائران گرامی امام رضا(ع) بوده است.

معاون میقات الرضا(ع) بیان کرد: برنامه‌های بعدی میقات الرضا(ع) هم میزبانی از زائران ویژه روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) در روز 23 ذی‌القعده و همچنین زائران پیاده پایان دهه شفاعت و سالروز شهادت امام رضا(ع) خواهد بود که خبرهای تکمیلی در این رابطه متعاقباً اعلام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.