سبد نفتی اوپک با ۲۰ سنت کاهش ۴۰.۴۷ دلار در هر بشکه فروخته شد و رکورد کمترین قیمت خود در سال ۲۰۱۵ را شکست.

سبد نفتی اوپک رکورد کمترین قیمت خود در سال ۲۰۱۵ را شکست؛ هر بشکه‌ ۴۰.۴۷ دلار
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  فارس، سازمان کشورهای تولید و صادرکننده نفت اوپک، در آخرین به روز رسانی سایت خود اعلام کرد: هر بشکه سبد نفتی این سازمان، روز سه شنبه 3 شهریور ماه با کاهش 20 سنتی نسبت به روز پیش از آن به 40.47 دلار در هر بشکه رسید.

سبد نفتی اوپک روز دوشنبه 2 شهریور ماه 40.67 دلار در هر بشکه فروخته شده بود. به این ترتیب سبد نفتی اوپک رکورد کمترین قیمت خود در سال 2015 را شکست. کمترین قیمت سبد نفتی اوپک در 13 ژانویه برابر با 41.50 دلار در هر بشکه ثبت شده بود.

سبد نفتی اوپک در روز جمعه آخرین روز کاری بازارهای جهانی با 1.13 دلار کاهش به 43 دلار در هر بشکه رسیده بود.

کمترین قیمتی که برای سبد نفتی اوپک در سال 2014 به ثبت رسید 52 دلار در هر بشکه بوده است.

روند کاهشی قیمت نفت اوپک تحت تاثیر کاهش قیمت در بازارهای جهانی رخ داده است. عواملی چون سقوط بازارهای بورس چین و تولید بی‌سابقه برخی از کشورهای غرب آسیا بر قیمت نفت جهانی فشار آورده بود. کاهش تقریبا 9 درصدی ارزش سهام بازارهای بورس چین در روز دوشنبه به شدت قیمت نفت در بازارهای جهانی را کاهش داده است.

بانک مرکزی چین روز چهارشنبه نرخ بهره بانکی این کشور را در حمایت از اقتصاد متزلزل آن کاهش داد که این امر اندکی بازارهای بورس را بهبود بخشید و سبب افزایش قیمت نفت در جهان شد اما نگرانی از فزونی عرضه مانع از افزایش بیشتر قیمت نفت شد.

بدتر شدن وضعیت اقتصادی چین به معنای تقاضای کمتر در بزرگترین مصرف کننده سوخت در جهان است و تولید بیشتر کشورهای غرب آسیا نیز به معنای بدتر شدن فزونی عرضه، که این عوامل موجب فشار بیشتر بر قیمت‌ها می‌شود.

بر اساس جدول قیمتی ارائه شده از سوی اوپک، بیشترین قیمت سبد نفتی اوپک در سال جاری میلادی روز چهارشنبه 16 اردیبهشت ماه (6 می) به قیمت 64.96 دلار رقم خورد و کمترین آن در 12 ژانویه برابر با 41.50 دلار ثبت شد.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت صحرای الجزایر، نفت گیراسول آنگولا، نفت اورینت اکوادور، نفت سنگین ایران، نفت سبک بصره عراق، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت مارین قطر، نفت سبک عربستان، نفت موربان امارات و مِرِی ونزوئلا است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.