قدس آنلاین- ایلام: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اعزام کاروان زیر سایه خورشیدبه استانها، یکی ازکارهای ارزشمند آستان قدس رضوی است

اعزام کاروان زیر سایه خورشیدبه استانها، یکی ازکارهای ارزشمند آستان قدس رضوی است

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در دیدار با کاروان زیرسایه خورشید اعزامی به استان ایلام با تبریک دهه مبارک کرامت و خوش آمد گویی به سفیران مشهدالرضا به استان ایلام با بیان اینکه یکی از کارهای ارزشمند آستان قدس رضوی، اعزام کاروان خدام حرم رضوی به استان هاست، اظهارداشت: وجود مبارک حضرت رضا(ع) در ایران اسلامی، بزرگترین افتخاری است که نصیب این ملت شده است.

وی با اشاره به اینکه انتظار می رود که با حضور کاروان زیرسایه خورشید در استان ها، سیره عملی، علمی، سیاسی و اخلاقی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) تبیین شود، افزود: امیدواریم در این دهه گوشه ای از معارف غنی امام رضا(ع) برای مردم بیان گردد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه تمام مردم ایلام از شیعیان و مخلصان اهل بیت(ع) هستند، بیان داشت: ایلام امروزه به قدمگاه زائران عتبات عالیات تبدیل شده واین افتخاریست که مردم این استان به آن مفتخر شده اند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه ایلام از برکت وجود نازنین حضرت رضا(ع) به محل تردد زوار مبدل شده است،یادآور شد: مردم این خطه در ایام محرم به ویژه اربعین سال گذشته دل دادگی خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان دادند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی با بیان اینکه خوشبختانه علی رغم حجم کثیر جمعیت انسانی و خودرویی هیچ گونه حادثه دلخراشی در این ایام حادث نگردید، خاطر نشان ساخت: مرز مهران و شهرهای منتهی به این مرز جزء امن ترین نقاط کشور هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به اوج خلوص و دل دادگی مردم ایلام به ساحت مقدس ثامن الجج(ع) اشاره کرد و بیان داشت: با همکاری و عنایت ویژه بنیاد زائر امام رضا(ع) و شهرداری مشهد مقدس یک قطعه زمین به مساحت 700 متر مربع در نزدیکی حرم رضوی برای احداث زائر سرا به ایلامیان اختصاص واهداء شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری مشهد برای صدور پروانه رایگان قول نهایت همکاری را داده است، تصریح کرد: برای کلنگ زنی و آغاز به کار این پروژه مبارک تاکنون 6 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تأکید کرد: امیدواریم که با عنایت ویژه آیت الله علم الهدی امام جمعه محترم مشهد مقدس و دیگر متولیان امر در آینده نزدیک آیین کلنگ زنی این پروژه برگزار شود و این آرزوی دیرینه مردم ایلام محقق شود.

گفتنی است در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمد عصار زاده روحانی کاروان زیر سایه خورشید اعزامی ایلام به تشریح برنامه های این کاروان در استان ایلام پرداخت ودر بیاناتی مبسوطی برنامه های اجرا شده را در این استان توضیح و به استحضار رسانند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.