قدس آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی انتظامی با اقتدار با قانون‌شکنان و متجاوزان به حقوق مردم برخورد می‌کند.

برخورد قاطع و جدی پلیس با متجاوزان به حقوق مردم

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسین اشتری صبح امروز در مراسم افتتاح کلانتری‌های حاشیه شهر مشهد در محل کلانتری رسالت این شهر با تأکید بر برقراری امنیت در حاشیه شهرها و مناطق محروم اظهار داشت: تا امنیت نباشد پیشرفت و توسعه‌ای نخواهیم داشت و تمامی موفقیت‌ها نیازمند برقراری امنیت در جامعه است.

وی افزود: مشهد به دلیل شرایط حساس خود و میزبانی سالانه ۲۵ میلیون زائر از سراسر کشور و اینکه حدود یک میلیون نفر ساکن حاشیه این شهر هستند، تقویت کلانتری‌ها در حاشیه این شهر و برقراری امنیت هرچه بیشتر امری ضروری است.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی باید بیشتر در مناطق محروم و حاشیه شهر مستقر باشد، گفت: از اولویت‌های ما تقویت کلانتری‌ها در این مناطق بود و تأکید بنده هم این بود که باید کار در این قسمت‌ها سریعاً آغاز شود چرا که در مناطق حاشیه شهر از تعداد کمتری کلانتری برخوردار بودیم.

 

اشتری با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در کلانتری‌های حاشیه شهر مکان بوده است، ادامه داد: در حال حاضر کلانتری‌های افتتاح شده مکان‌های استیجاری بوده که مزاحمت‌هایی برای ساکنان این مناطق ایجاد می‌کند و در حقیقت این مکان‌ها استانداردها و شاخصه‌های لازم برای یک کلانتری را ندارد اما اگر می‌خواستیم به امید اختصاص یک زمین و ساخت آن بمانیم به این زودی‌ها این کلانتری‌ها افتتاح نمی‌شد.

وی تأکید کرد: امروز در مشهد یک کلانتری جابه‌جایی، سه کلانتری افتتاح و زمینه ساخت یک کلانتری در منطقه اسماعیل‌آباد فراهم شد و امیدواریم در چند ماه آینده شاهد احداث پنج کلانتری با استانداردها و ویژگی‌های یک کلانتری در مشهد باشیم که این یاری مسئولان استانی را در این زمینه می‌طلبد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه برای اضافه کردن هر کلانتری مشکلاتی داریم، گفت: باید سازوکارهایی در این زمینه مشخص باشد و ما مجوزها را از ستاد کل نیروهای مسلح بگیریم، امیدواریم با جدیت راه‌اندازی کلانتری‌ها در حاشیه شهر پیگیری و برقراری امنیت در این مناطق نسبت به زمان پیش از راه‌اندازی کلانتری‌ها محسوس شود.

اشتری با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی در برقراری امنیت با هیچ کس تعارف ندارد، گفت: نیروی انتظامی وظیفه حفظ نظم، امنیت و آسایش مردم را برعهده دارد و ما برای خود اصولی داریم که برای این اصول با برقراری امنیت با هیچ‌کس تعارف نداریم.

وی ادامه داد: کلانتری باید پناهگاه و ملجأ مردم باشد و کسی اجازه تعدی به قانون و قانون‌شکنی در زمینه حقوق مردم را به خود ندهد، نیروی انتظامی مظهر اقتدار کشور و حاکمیت نظام بوده و با اقتدار با قانون‌شکنان و متجاوزان به حقوق مردم برخورد می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد: به دلیل حساسیت شهر مشهد تقویت کلانتری‌ها در حاشیه شهر را همچنان به طور جدی پیگیری می‌کنیم و نکته بنده هم این است که مسئولان افتخار خادمی در شهر امام رضا (ع) را قدر بدانند.

شایان ذکر است که در چهارمین روز از هفته دولت و با حضور سردار حسین اشتری؛ فرمانده نیروی انتظامی کشور سه باب کلانتری در مناطق حاشیه شهر مشهد به بهره برداری رسید.

این کلانتری‌ها در مناطق رسالت، التیمور و مهرگان مشهد قرار دارند که صبح امروز طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهری افتتاح شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.