معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه در دولت یازدهم ۳۰ درصد کاهش یافته است.

تورم نقطه به نقطه در دولت یازدهم ۳۰ درصد کاهش یافته است

به گزارش تسنیم از خرم‌آباد، محمد شریعتمداری عصر امروز در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی لرستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: نرخ تورم یک عامل مزاحم در اقتصاد بود که کاهش 30 واحد درصد نقطه به نقطه در تاریخ ایران سابقه نداشته که در این دولت اتفاق افتاد.

وی با اشاره به ایجاد ثبات در بازار اقتصادی ایران نسبت به گذشته، افزود: یک ارتباط مستقیمی بین تورم و نرخ سود تسهیلات اعطایی سیستم بانکی وجود دارد و متناسب با کاهش نرخ تورم است که ما می توانیم هزینه طرح‌ها را کاهش دهیم لذا تلاش دولت در راستای ایجاد ثبات یک حرکت مؤثر بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور قدم بعدی دولت را ثبات نرخ ارز دانست و عنوان کرد: ما به هیچ وجه به دنبال ایجاد ثبات در صادرات به صورت دستوری نیستیم ولی در شرایطی که نوسانات ارز در کشور بالا بود دولت تلاش کرد ثبات ایجاد کند.

وی افزود: دولت شاخص افزایش بهای ارز به حدود 43 درصد کاهش داد و  فراز و فرودهایی که به صورت غیر طبیعی وجود داشت از بین رفت هیچ کس این را انکار نمی‌کند که ثباتی در اقتصاد ایران ایجاد شده که در گذشته نبوده است.

شریعتمداری با بیان اینکه در زمینه تسهیل فضای کسب و کار قدم‌های خوبی برداشته شده، تصریح کرد: در حال حاضر  1855 محل صدور مجوز ایستگاه شناسایی کرده‌ایم و در طول این دو سال سعی کردیم آن‌ها را حذف کنیم و  یا شرایط آن‌ها را تسهیل کنیم.

وی بیان کرد: رتبه فضای کسب و کار ایران در شروع دولت تدبیر و امید 152 بود که امروز این  به 130 رسیده است، البته این ارتقای رتبه افتخارآفرین نیست ولی قدم‌های مثبتی برداشته شده است و بنا داریم که رتبه ایران را به زیر 100 برسانیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: وضع موجود نشان دهنده آینده درخشانی است،باید به سمت آرمان‌ها حرکت کنیم همانطور که توانستیم رتبه کسب و کار کشور را افزایش دهیم می‌توانیم به سمت کسب رتبه‌های افتخارآمیزی نیز حرکت کنیم.

شریعتمداری با بیان اینکه در شرایط رکود باید فشار مالیات کم شود، تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود که بخش‌های اقتصادی بتوانند در وضعیت مطلوب‌تری کار خود را پیش ببرند، از همکاران مالیاتی کشور این انتظار را داریم که افزایش سطح دریافت مالیات براساس تعداد مؤدیان مالیاتی و کسانی که باید مالیات خود را بپردازند اما از لیست مالیات دهندگان خارج اند، را در دستور کار قرار دهند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه در راستای اصلاح نظام جامع مالیاتی قدم‌های خوبی برداشته شده است، گفت: شناسایی درآمدهای جدید، یکی از راه‌های کم کردن فشار به تولیدکنندگان است.

وی افزود: سه جانبه گرایی شعار ماست، دولت مدافع حقوق کارگران است و با استثمار آن‌ها مخالف است ولی فشارهای زندگی بر تولیدکنندگان، گاهاً سبب می‌شود که کارگر استخدام کنند اما بیمه نکنند و یا درآمد کسب کنند اما میزان سود خود را به طور شفاف اعلام نکنند، بنابراین همه باید به سمتی برویم که هم از طرف تولیدکنندگان و هم مالیات بگیران که گاهاً تخلف می‌کنند، قانون رعایت شود بعد اگر لازم بود اصلاح شود.

شریعتمداری عنوان کرد: ما به هیچ وجه نمی‌خواهیم برای گرفتن مالیات به تولیدکننده فشار بیاوریم ما گفتیم که هر چه از سال 93 بوده را فراموش کنیم و اما از 94 حساب و کتاب ها آغاز شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.