سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش جدید خود تصریح کرده است که ائتلاف تحت فرمان عربستان سعودی در چندین تهاجم به استان حجه یمن از بمب های ممنوعه خوشه ای استفاده و ده ها غیرنظامی را کشته یا مجروح کرده است.

عربستان در یمن از بمب خوشه ای استفاده می کند/ کمیته تحقیق بین المللی تشکیل شود

به گزارش ایرنا به نقل از دویچه وله، سازمان دیده بان حقوق بشر با اعلام این خبر خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب بین المللی از سوی کمیته حقوق بشر سازمان ملل درباره استفاده ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی از بمب های خوشه ای علیه یمن شد.
گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش روز پنجشنبه خود افزوده است: نیروهای ائتلاف سعودی حداقل در 7 حمله به استان حجه در شمال یمن از بمب خوشه ای استفاده کرده و ده ها غیرنظامی را کشته و مجروح کرده است.
این گزارش تاکید می کند: حملات با بمب خوشه ای در فاصله ماه های آوریل و جولای رخ داده و برخی بمب های عمل نکرده بعدها منفجر شده و تلفاتی به بار آورده است.
سازمان دیده بان حقوق بشر افزود: ائتلاف تحت فرمان سعودی باید هر چه زودتر استفاده از بمب های خوشه ای را که غیرنظامیان را کشتار می کند متوقف کند.
روز 23 تیرماه گذشته نیز شبکه خبری روسی «راشا تودی» با اشاره به خریدهای انبوه تسلیحاتی کشورهای خاورمیانه بویژه عربستان از آمریکا گزارش داد: سعودی ها با هر بار استفاده از بمب های خوشه ای ساخت آمریکا در یمن، تمامی موجودات زنده حاضر در محل انفجار را می کشند.
به گفته «استیفن گوس» مدیر اجرایی بخش تسلیحات سازمان دیده بان حقوق بشر در گفت وگو با راشا تودی، عربستان از بمب خوشه ای در حمله به یمن استفاده کرده که هر کدام از این بمب ها در منطقه ای به وسعت یک زمین فوتبال تمام انسان ها و حیوان ها را می کُشد. 
گوس گفت: آمریکا بمب های خوشه ای را در اختیار عربستان و امارات قرار داده است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.