نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: ایجاد فرودگاه در اراک یک اقدام ارزنده بود اما از این فرودگاه باید برای مسافت‎های طولانی استفاده شود و برای شهرهای نزدیک مقرون به صرفه نیست.

استفاده از فرودگاه اراک برای شهرهای نزدیک مقرون به‌ صرفه نیست

به گزارش تسنیم از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در دیدار با وزیر راه و شهرسازی در محل بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به لزوم توسعه حمل و نقل ریلی اظهار داشت: راه آهن یکی از بی‌خطرترین وسایل حمل و نقل است که باید به نحو مطلوب‌تری در کشور توسعه یابد.

وی افزود: بیشتر قطارهای کشور فرسوده و دارای تجهیزات و ساختی قدیمی بوده که همین امر بهره‌وری در این حوزه را کاهش و اتلاف وقت را رقم زده است در نتیجه باید گفت که راه‌آهن کنونی با این تجهیزات در شان نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید نبوده و باید از تجهیزات روز دنیا استفاده کرد و سرعت قطارها افزایش پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: توسعه حمل و نقل ریلی باید انجام گیرد چرا که حمل و نقل ریلی به راحتی می‎تواند جایگزین حمل و نقل جاده‌ای شود که این امر علاوه بر کاهش خطرات جاده‎ای سبب کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا می‌شود، استانهای صنعتی باید از این حوزه بیشترین میزان برخورداری را داشته تا حمل کالاهایشان به آسانی و به سهولت انجام شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: استفاده از سیستم ریلی در تمام دنیا در حال پیشرفت و به روز شدن است و در کشور ما نیز باید این توسعه انجام شود و مسئولان ارشد کشوری برای تحقق توسعه ریلی کشور با توجه به شرایط موجود همت گمارند و برای آن برنامه‎ریزی داشته باشند.

وی عنوان کرد: حمل و نقل ریلی در همه جای دنیا چه در کشورهالی پیشرفته چه در کشورهای درحال توسعه به عنوان یکی از راه‌های حمل و نقل ایمن و ارزان و پرنفع به شمار رفته و نباید از این حوزه غفلت شود چرا که فراموشی و نپرداختن به ملزومات و نیازهای این بخش سبب کندی امور و اخلال در سیستم حمل و نقل ریلی می‎شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: فرودگاه و تاسیس آن همواره اقدام ارزشمندی است که برای سفرهای طولانی کاربرد دارد چرا که از اتلاف وقت جلوگیری می‏‌کند، فرودگاه اراک نیز همین وضعیت را دارد و استفاده از آن برای مسافرت‌های کوتاه و شهرهای نزدیک مقرون به صرفه نیست.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به استان مرکزی گفت: استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعتی کشور به شمار رفته که بخش بسیار بزرگی از تولیدات کارخانجات آن از طریق ماشین آلات فرسوده و به صورت سنتی ترانزیت می‏‌شوند که با توسعه حمل و نقل ریلی می‌توان علاوه بر کاهش هزینه‎های حمل و نقل، در زمان نیز صرفه جویی کرد.

وی تصریح کرد: سلفچگان نقطه اتصال شبکه ریلی کشور است که استان مرکزی نیز باید به این نقطه متصل شود چرا که با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و قرار گرفتن بر سر راه‎های ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب باید شبکه ریلی آن از بروزترین تجهیزات ریلی برخوردار باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: با راه‎اندازی قطار سریع السیر باید زمان سفر به تهران به مقدار قابل توجهی کاهش یابد، پروژه محور اراک - خمین و اراک - فراهان باید تکمیل شوند چرا که این موارد یکی از خواسته‏‌های مردم است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.