لایتینگ فرودگاه اراک با استانداردهای کشور در چهارمین روز از هفته دولت با حضور معاون عملیاتی و هوانوردی کشور افتتاح شد.

"لایتینگ" فرودگاه اراک افتتاح شد

به گزارش  تسنیم از اراک، ابراهیم شوشتری معاون عملیاتی و هوانوردی کشور عصر امروز همزمان با چهارمین روز از هفته دولت پروژه لاییتینگ و استاندارسازی فرودگاه اراک را افتتاح کرد.

عملیات احداث این پروژه از سال  1392 شروع شده و بعد از 2 سال به‌بهره‌برداری و افتتاح رسید اعتبارات این پروژه 160 میلیارد ریال است که به‌طور کلی از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

طول باند فرودگاه اراک 3 هزار متر بوده که در این پروژه 700 متر به این باند اضافه شده است و اضافه شدن 120 متراستروپ با عرض 45 متر در کناره‌های باند به منظور افزایش ایمنی باند فرودگاه انجام شده است.

به گزارش تسنیم، لاییتنگ باند فرودگاه با طول 12 کیلومتر به منظور روشنایی باند فرودگاه در زمان تاریکی و شب، مواقع برفی، و مه آلودگی هوا بویژه زمستان انجام شده است، در گذشته فرودگاه اراک فاقد این خدمات بود و پرواز در شب انجام نمی‌شد این عملیات در حدود 6 ماه به طول انجامیده است. 

در این پروژه یک دهانه پل با هدف افزایش عمر باند فرودگاه از فرسودگی و جمع‌آوری آب‌های حاصل از بارش احداث شده که با افزودن استروپ‌ها در کناره‌‌های این باند توانایی فرود و پرواز هواپیماهای پهن پیکر را  پیدا کرده‌است.

با بهره‌برداری از باند این فرودگاه، این باند به یکی از باندهای استاندار کشور تبدیل شده و  توانایی پروازهای خارجی و داخلی را دارد هواپیماهای این فرودگاه از نوع بوئینگ بوده که در روز‌های دوشنبه و پنجشنبه پرواز‌هایی به مقصد مشهد و کیش را برگزار می‌کند و ظرفیت 160 نفر دارد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.