اصفهان- وزیر امور خارجه گفت: اصفهان نمایشگاه بزرگی از ایران است که ظرفیت‌های مقاومت و ایثار، هنر، همزیستی مسالمت آمیز، انرژی هسته‌ای و صنعت را در خود جای داده است.

اصفهان نمایشگاه بزرگی از ظرفیت‌های ایران است

به  گزارش مهر، محمدجواد ظریف عصر پنجشنبه در مراسم کلنگ‌زنی پروژه بزرگ نمایشگاه بین‌المللی اصفهان ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) و هفته دولت با اشاره به اینکه عرفان، رفتار، بزرگی و مردم داری شهیدان رجایی و باهنر باید الگوی همه دولتمردان باشد، اظهار داشت: از این رو باید توجه داست که گرامیداشت و پیروی از شهدا سرلوحه تمام امور قرار گیرد.

وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان اصفهان همزمان با هفته دولت بیان داشت: اصفهان نمایشگاه بزرگ ایران است و از این رو می‌توان در این نمایشگاه ایثار و مقاومت را در گلستان شهدا، همزیستی مسالمت آمیز را در وجود کلیساها و کنیسه‌ها در کنار مساجد، هنر را در جای جای این شهر، صنعت و دانش را در شرکت‌های تولیدی بزرگ و انرژی هسته‌ای را در UCF تا نطنز پیدا کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان راه اندازی نمایشگاه بزرگ بین‌المللی اصفهان را در واقع زیرساخت مناسبی برای عرضه هنر و توانایی‌های اصفهان دانست و افزود: امیدواریم که این پروژه در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد تا برکات آن را مردم ایران و اصفهان ببینند.

وی با اشاره به اینکه شرایط فعلی کشور بهترین زمان برای پیشرفت و توسعه کشور است، گفت: در این زمینه بخش خصوصی باید تمام توان خود را برای این امر به کارگیرد.

ظریف با اشاره به مقاومت ۱۰ ساله مردم ایران در برابر تحریم‌های غرب گفت: هدف اصلی غرب از ایجاد تحریم‌ها فاصله انداختن بین مردم و دولت بود که با هوشیاری و مقاومت مردم ایران این هدف با شکست روبرو شد.

وی با تاکید بر اینکه در صحنه سیاسی موظف هستیم که با حضور فعال و سازنده در صحنه‌های جهان، از این فرصت برای رفع موانع صنعت و توسعه، استفاده کنیم، گفت: ما باید شرایط جدید برای مردم، مسئولان اقتصادی، دولت و بخش خصوصی را فراهم کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه برداشته شدن تحریم‌ها تنها موانع را رفع می‌کند، افزود: در این راستا تمام اقشار جامعه باید صرف نظر از گرایش و دیدگاه سیاسی و از اینکه تا چه میزان برجام را قبول داشته باشند نسبت به آبادانی کشور گام بردارند.

ظریف ادامه داد: در حوزه سیاسی و اقتصادی، یک مانع بزرگ برداشته شده و علت مخالفت بدخواهان ما، این است که می‌خواهند ما را در زندان ایران‌هراسی منطقه‌ای محصور کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.